نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 11:23 ب.ظ

حل کمبود مهارت های تولید

ارسال شده در 1 ژوئن 2023 توسط The Manufacturer

در این مقاله، دیوید اتکینسون، رئیس بخش تولید SME و شرکت های متوسط بریتانیا، بانک لویدز، علل و راه حل های بالقوه برای چالش های استخدام بخش تولید را در نظر می گیرد.

جذب و حفظ استعدادهای مناسب همچنان یکی از بزرگترین چالش های پیش روی تولیدکنندگان بریتانیایی است.سالخوردگی نیروی کار مدتی است که به دلیل مشکل تصویر بخش تشدید شده است. کثیف، قدیمی است  و سبز نیست.

اما شکی نیست که جستجوی مهارت‌ها به دلیل دیجیتالی‌سازی مداوم این بخش سخت‌تر شده است، که به نوع جدیدی از تخصص فناوری اطلاعات نیاز دارد که در کل اقتصاد نیز مورد تقاضا است.

در طول همه‌گیری، شیوه‌های کاری به‌طور چشمگیری تغییر کرد و انتظارات جدیدی از کار انعطاف‌پذیر را به همراه داشت که به سختی می‌توان آن را در کف کارخانه جا داد.و در یک ضربه سه گانه، بحران مداوم هزینه های زندگی جریان نقدی تولیدکنندگان را در زمانی که رقابت برای استعدادهای برتر رشد دستمزد را به سطوح بی سابقه می رساند، محدود می کند.

بر اساس گزارش Make UK، بیش از یک سوم (36٪) از مشاغل تولیدی در حال حاضر به سختی پر می شوند زیرا شرکت ها نمی توانند متقاضیانی با مهارت ها، صلاحیت ها یا تجربه مناسب پیدا کنند.

بی شک این موضوع در سال‌های آتی آشکارتر می‌شود – از هر ده تولیدکننده (59%)، شش نفر از اتوماسیون به عنوان روندی نام می‌برند که مشاغل و نیازهای مهارتی کسب‌وکارشان را تغییر می‌دهد.

دولت تلاش کرد تا در چارچوب علم و فناوری بریتانیا به این موضوع بپردازد که در ماه مارس با واکنش‌های متفاوتی مواجه شد.

با این حال، در مورد اهداف یا وظایف سخت کوتاه است، در عوض به طور کلی در مورد ایجاد «یک سیستم مهارتی چابک و پاسخگو، که مهارت‌های مورد نیاز برای حمایت از نیروی کار در کلاس جهانی در بخش‌های STEM و محرک رشد اقتصادی» را تا سال 2030 ارائه می‌کند، صحبت می‌کند.

اما من از تلاش هایی که می بینم تولیدکنندگان برای گسترش جذابیت خود انجام می دهند، دلگرم هستم.

علیرغم اینکه این بخش به طور متوسط 12 درصد دستمزد بالاتر از میانگین ملی پرداخت می کند، تولیدکنندگان باید کارهای بیشتری برای افزایش جذابیت خود انجام دهند. این فرصتی است که آنها باید از آن استقبال کنند.

داده های ONS نشان می دهد که زنان تنها 29 درصد از نیروی کار تولیدی را تشکیل می دهند، در حالی که فقط 18 درصد از اقلیت های قومی هستند.و میانگین سنی کارگران در این بخش 52 سال است، در حالی که میانگین سنی کارگران در اقتصاد بریتانیا 42 سال است.

در حالی که همکاران باتجربه آشکارا دارایی فوق العاده ای برای هر سازنده ای هستند، این نگرانی موجود است که توسط تازه واردان به صنعت حمایت نمی شوند.در پاسخ، شرکت ها بر استعدادهای جوان و متنوع با اولویت «دارای اراده  بر مهارت» متمرکز هستند.

این به معنای انتخاب نگرش به جای تجربه است، زیرا در مواردی که کمبود مهارت وجود دارد، کارکنان با رویکرد صحیح به کار می توانند از طریق آموزش برای یادگیری مهارت های مورد نیاز خود حمایت شوند.

دوره های کارآموزی نمونه خوبی از این استراتژی در عمل است.

فکر می‌کنم اکثر تولیدکنندگان تجربه‌ای از کارآموزی دارند و این مسیری است که به خوبی درک شده است.

به این ترتیب، بیش از نیمی از تولیدکنندگان قصد دارند حداقل یک کارآموز را در 12 ماه آینده استخدام کنند و در دو سال گذشته سرمایه گذاری در آموزش را افزایش داده اند، به طوری که از هر پنج کارآموز حدود سه نفر به شرکت های تولیدی بین 16 تا 18 سال وارد می شوند.

فرصت کارآموزی

این بومی‌های دیجیتال Gen Z برای انطباق با فناوری‌های نوظهور مانند اتوماسیون و هوش مصنوعی که به پیشروی آینده تولید کمک می‌کند، موقعیت خوبی دارند و ارزش‌های آن‌ها معمولاً به خوبی با دستور کار سبز صنعت و فشار به سمت صفر خالص همسو هستند.

ارتقاء صعودی همکاران فعلی با آوردن کارآموزان به حفظ و وفاداری کارکنان نیز کمک می کند، زیرا کارکنان می بینند که کارفرمای آنها فرصت های پیشرفت را به آنها می دهد و در عین حال از استعدادهای جوان حمایت می کند.

این  امر همچنین به کاهش فشار بر تورم حقوق در مقایسه با استخدام از بازار آزاد کمک می‌کند، که می‌تواند هزینه بیشتری نسبت به ارتقاء داخلی داشته باشد.

بانک لویدز یکی از حامیان اصلی کارآموزی در تولید است، به ویژه از طریق حمایت ما از آموزش MTC، بخشی از مرکز فناوری تولید در کاونتری، که برای ارائه مهارت‌های حیاتی به بخش و بهبود بهره‌وری و نوآوری تولیدکنندگان کار می‌کند.

ما از سال 2015 سالانه 1 میلیون پوند از این مرکز حمایت مالی کرده‌ایم و قصد داریم از آموزش و ارتقای مهارت بیش از 5000 فارغ‌التحصیل، مهندس و کارآموز حمایت کنیم و این قرارداد را تا سال 2029 تمدید کردیم.

شکی نیست که نیروی کار تولیدی فردا بسیار متفاوت از گذشته خواهد بود، با مجموعه ای بسیار متفاوت از مهارت های مورد نیاز.صنعت، آموزش و دولت، همکاری با یکدیگر برای الهام بخشیدن به نسل جدیدی از استعدادهای مهندسی برای انتخاب تولید، برای موفقیت بلندمدت این بخش اساسی خواهد بود.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *