نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

11 اردیبهشت 1403 7:25 ب.ظ

اخراج های افراد بخشهای فناوری نشان دهنده تغییر «احساس اقتصادی» است

اخراج های افراد بخشهای فناوری نشان دهنده تغییر «احساس اقتصادی» است

13 فوریه 2024 -توسط دانشگاه مریلند-اعتبار: دامنه عمومی Pixabay/CC0

اخراج‌های شرکت‌های فناوری در سال 2023 از 260000 نفر فراتر رفت و در سال 2024 ادامه یافت.

رولاند راست از اسمیت می‌گوید بسیاری از پوشش‌های رسانه‌ای عمده تمایل دارند که زمینه خاصی از تحلیل را نادیده بگیرند. کاهش مستمر مشاغل توسط شرکت‌های فناوری نشان‌دهنده کاهش گسترده‌تر مشاغل «متفکر» در بازار کار گسترده‌تر است که مردم را به طور فزاینده‌ای مجبور می‌کند به دنبال مشاغل «احساس» بیشتری بگردند.»

راست، استاد برجسته دانشگاه و رئیس دانشگاه مریلند، استاد دانشگاه رابرت اچ. اسمیت، می‌گوید: «ما (با اشاره به یکی از نویسندگان مینگ‌هوی هوانگ) این پدیده را در یک مطالعه منتشر شده در سال 2018 پیش‌بینی کردیم.

ما متعاقباً شواهد تجربی را در مقاله‌ای در سال 2019 ارائه کردیم (به همراه هوآنگ و همکار اسمیت وویسلاو ماکسیموویچ)، و سپس همه آن‌ها را در تصویر بزرگ در کتاب خود در سال 2021 به نام اقتصاد احساس: هوش مصنوعی چگونه عصر همدلی را ایجاد می‌کند قرار دادیم.

Rust، همچنین مدیر اجرایی مرکز تعالی خدمات اسمیت، می‌گوید: «از آنجایی که هوش مصنوعی برای رسیدگی به بسیاری از تفکرات مورد نیاز در زمینه‌های بازار کار تکامل می‌یابد، انسان‌ها نیاز دارند تا نقاط قوت فراتر از هوش ناب را مجدداً تنظیم کنند و در آنها سرمایه‌گذاری کنند – مانند شهود، همدلی، خلاقیت، احساسات و مهارت های مردمی.”

او همچنین به مقاله اخیری که برای نمونه‌هایی از تغییر گسترده‌تر «تفکر به «احساس» ارائه کرده است اشاره می‌کند: «ماهیت مشاغل در اقتصاد احساسی تغییر می‌کند. یک شغل به ظاهر فشرده مانند تحلیلگر مالی، در واقع، احساس گراتر می شود.

“یکی از تحلیلگران مالی به ما گفت که اکنون مسائل فنی را به هوش مصنوعی واگذار کرده و به جای آن بر روابط مشتری، نگه داشتن دست و اطمینان خاطر تمرکز می کند.

“این تغییر در سراسر اقتصاد اتفاق می افتد. قبلاً یک نماینده خدمات مشتری به تلفن پاسخ می داد، اما امروز سؤالات معمول توسط یک ربات چت هوش مصنوعی بررسی می شود. اگرچه نمایندگان خدمات مشتری مسائل غیر روتین را انجام می دهند، تعداد کمتری مورد نیاز است و آنهایی که باقی مانده اند بر روی وظایف تمرکز می کنند. که شامل قضاوت، خلاقیت، شهود، احساسات، همدلی و مهارت های مردمی می شود – کارهایی که هوش مصنوعی در انجام آنها مشکل دارد.

جالب است که راست می‌گوید: “واشنگتن پست اخیراً شخصی را برجسته کرده است که فناوری را رها کرده و برای مطالعه روانشناسی به مدرسه بازگشته است. این دقیقاً همان چیزی است که ما در کتاب پیش‌بینی کرده‌ایم. ما همچنین به دانشگاه‌ها پیشنهاد کردیم که فشار STEM را کاهش دهند. در حال حاضر به اوج خود رسیده است، به نفع آموزش افراد برای داشتن “مهارت های مردمی” بهتر. به عنوان مثال، گوگل یک مطالعه بزرگ در مورد عواملی که منجر به موفقیت شغلی شده است، انجام داد و مهارت های STEM در رتبه آخر قرار گرفت، در حالی که مهارت های افراد در صدر قرار گرفت.

او نتیجه گیری می کند: «بهبود شتابان هوش مصنوعی به طور فزاینده ای باعث از بین رفتن مشاغل متفکر مانند مشاغل فناوری می شود و به سرعت «اقتصاد احساسی» را آغاز می کند.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *