نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

11 اردیبهشت 1403 4:32 ب.ظ

قدرت تشویق آگاهانه و عامدانه

قدرت تشویق آگاهانه و عامدانه

15 نوامبر 2023-اشلی والترز

سوزان هیلمن از RED Day Communications یک مربی قابل اعتماد من است که به من یاد می دهد چگونه یک مدیر مردم محور باشم. او سال ها در پشت صحنه به من کمک کرده تا مدیران را تربیت کنم. ماه گذشته، پس از خواندن ستون IndustryWeek من، او مرا تشویق کرد که در مورد «تشویق عمدی» بنویسم.

صادقانه بگویم، مطمئن نیستم که تا به حال این اصطلاح را شنیده باشم. مجبور شدم گوگلش کنم که  تشویق عمدی ریشه های کتاب مقدسی دارد، اما در زندگی روزمره قابل اجرا است. این بدان معناست که دیگران را بالاتر از خود ارزش قائل شوید و آنها را تشویق کنید تا علایقشان را برآورده کنند، بدون اینکه انتظاری از آنها داشته باشید.

“تقریبا وجود دارد”

“تشویق عمدی” اولیه زمانی به وجود آمد که من و شوهرم در حال پیاده روی از قله LeConte  بودیم. یک مایل و نیم مانده به پایان، شخصی یادداشتی را روی سنگی تراشیده بود که روی آن نوشته شده بود: “تقریبا آنجاست!” آن یادداشت همان چیزی بود که ما به آن نیاز داشتیم تا دست نکشیم و برگردیم. یک مایل و نیم بعدی تندترین صعود در کل سفر خواهد بود. اما ما می‌دانستیم که یاس ما را تنبل می‌کند و نمی‌خواستیم آنها را ناامید کنیم.

“من در کنار تو خواهم دوید”

یک هفته بعد، برای تعطیلات پاییزی پسرانم از مدرسه در یوتا بودیم. مربی بسکتبال آنها از همه بازیکنان خواسته بود در زمان استراحت هر روز یک مایل بدوند. در اینجا ما در حدود 7000 فوت بالاتر از سطح دریا بودیم و برای دویدن در مسیر دانشگاه بریگام یانگ حرکت کردیم. ما سه دور از چهار دور را انجام داده بودیم که کوچکترین پسرم در آستانه تسلیم شدن بود – ارتفاع زیاد کار را برای او سخت‌تر کرد. بهش گفتم بیاد کنارم. در حالی که دور آخر را با هم می دویدیم صحبت می کردم و حواس او را منحرف می کردم. در طول راه، توضیح دادم که وقتی برای اولین بار شروع به دویدن کردم، پدرش همین کار را برای من انجام داد. انتقال این “تشویق عمدی” احساس خوبی داشت.

“بیا بشنویم”

در ماه بعد، در حالی که در حال انجام کار گروه همتایان اجرایی برای مرکز خدمات صنعتی دانشگاه تنسی بودم، یکی از مدیران گفت: “من چالشی دارم که فکر نمی‌کنم کسی بتواند در حل آن به من کمک کند.” شرکت‌کنندگان همه برای یک چالش آماده بودند، بنابراین آنها پاسخ دادند: “بیایید آن را بشنویم.” بلافاصله، یکی از همتایان گزینه ای را برای حل چالشی که قبلاً در نظر گرفته نشده بود، ارائه داد. مدیر اجرایی وقتی متوجه شد که در انتهای راه نیست و از حمایت همتایان خود برای حرکت رو به جلو برخوردار است، خیالش راحت شد. تمام این تجربه به من احساس الهام و تشویق داد.

مدیری خدمتگزار

در تجارت، مدیر خدمتگزار کسی است که ابتدا به دنبال خدمت به پیروان خود است. تنها پس از ایجاد اعتماد و ارتباط، پیروان شروع به کمک به مدیران خود در انجام ماموریت شرکت می کنند. توسعه عمدی دیگران و تشویق آنها به رشد، سس راز است.

https://www.industryweek.com/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *