نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

15 اردیبهشت 1403 12:38 ق.ظ

خشونت در محل کار در آمریکا در حال افزایش است و مقررات نیز همینطور


خشونت در محل کار در آمریکا در حال افزایش است و مقررات نیز همینطور

28 نوامبر 2023-جین اچ. هایدینگ فلدر

اعمال خشونت آمیز روزمره در محل کار سالانه بیش از یک میلیون آمریکایی را تحت تأثیر قرار می دهد. یک مطالعه فدرال که در سال گذشته منتشر شد نشان داد که به طور متوسط سالانه 1.3 میلیون مورد خشونت در محل کار بین سال‌های 2015 تا 2019 رخ می‌دهد. قتل‌های محل کار در این دوره 11 درصد افزایش یافته است، اگرچه نسبت به اوج خود در سال 1994 کاهش قابل توجهی داشته است.

در جدیدترین داده های منتشر شده خود، BLS دریافت که در سال 2020، تعداد 392 قتل و بیش از 37000 جراحت در محل کار رخ داده است که ناشی از خشونت عمدی بوده است. فروش، حمل و نقل، مدیریت، ساخت و ساز و تولید پنج گروه شغلی با بالاترین میزان قتل در محل کار هستند.

اداره ایمنی و بهداشت شغلی (OSHA) شروع به تأکید بیشتر بر تلاش های کارفرمایان برای جلوگیری از خشونت در محل کار کرده است. OSHA خشونت در محل کار را به عنوان “هر عمل یا تهدید به خشونت فیزیکی، آزار و اذیت، ارعاب، یا سایر رفتارهای مخرب تهدید آمیز که در محل کار رخ می دهد” تعریف می کند. این می تواند از تهدید و آزار کلامی تا حوادث جدی تر مانند حمله فیزیکی و قتل را در بر بگیرد.

در حالی که OSHA استاندارد خاصی در مورد خشونت در محل کار برای همه کارفرمایان ندارد، بند وظیفه عمومی آن کارفرمایان را ملزم می کند که یک محل کار امن برای کارمندان فراهم کنند. برخلاف برخی استانداردهای OSHA که فقط برای صنایع خاص یا انواع کارفرمایان اعمال می شود، هر کارفرما موظف است از این تعهد پیروی کند و هر کاری که می تواند برای ایمن نگه داشتن کارکنان در محل کار انجام دهد.

OSHA توصیه می کند که کارفرمایان مراحل زیر را برای کاهش خطر خشونت در محل کار و حفظ یک محل کار ایمن و ایمن در نظر بگیرند:

  • به کارمندان آموزش دهید که چه رفتاری قابل قبول نیست و در صورت مشاهده خشونت در محل کار چه باید بکنند. این باید بخشی از آموزش ایمنی معمولی کارفرما باشد.  آموزش کارکنان گام های مهمی در جهت پیشگیری یا کاهش خطر خشونت در محل کار است.
  • اقداماتی را برای ایمن نگه داشتن محل کار انجام دهید – نظارت تصویری را در صورت لزوم نصب کنید، مطمئن شوید که همه مناطق به خوبی روشن هستند و دسترسی افراد خارجی به محل کار را بدون مجوزهای امنیتی مناسب به حداقل برسانید.
  • مقدار پول نقد موجود را به حداقل مقدار محدود کنید.
  • کارمندان را به تلفن های همراه و آلارم های دستی یا دستگاه های نویز مجهز کنید. همیشه مطمئن شوید که از مکان کارمندان خود مطلع هستید و از آنها بخواهید که مدیریت را در مورد حرکات خود به روز کنند.
  • کارکنان را تشویق کنید که وارد مکانی که در آن احساس ناامنی می کنند، نشوند و از سیستم دوستان یا اسکورت ایمنی شرکت در موقعیت های بالقوه خطرناک به ویژه در شب استفاده کنند.
  • رویه هایی را برای کارمندان در نظر بگیرید تا در صورت احساس ناامنی یا نگرانی در مورد خشونت بالقوه در محل کار، سرپرست خود را مطلع کنند.

OSHA هیچ راهنمایی خاص برای تولید منتشر نکرده است، اما تاکید اخیر آن بر کاهش خشونت در محیط مراقبت های بهداشتی می تواند به عنوان یک راهنما باشد. در ماه مارس، OSHA گروهی از رهبران مراقبت های بهداشتی را برای شروع توسعه استانداردی برای پیشگیری از خشونت در محل کار تشکیل داد.

ما انتظار داریم OSHA تاکید خود را بر کاهش خشونت در محل کار به صنایع تولیدی و سایر صنایع با نرخ بالای خشونت گسترش دهد.

اوایل سال جاری، OSHA جریمه 15625 دلاری را برای بیمارستان کودکان تگزاس به دلیل 15 مورد خشونت بیمار-علیه کارمندان، پس از اینکه یک نگهبان توسط یک بیمار مبتلا به مشکلات رفتاری مورد حمله قرار گرفت، صادر کرد. در این استناد آمده است که بیمارستان آموزشی برای پیشگیری و واکنش به حوادث خشونت آمیز ارائه نکرده است یا سیستمی برای ردیابی آنها در اختیار ندارد.

مارک بریگز، مدیر منطقه هوستون OSHA، در آن زمان اظهار داشت: «کارفرمایان باید سیاست‌ها و رویه‌های مؤثر خاصی داشته باشند تا کارمندان مجبور نباشند در ترس [برای] امنیت خود کار کنند.

ایالت های سراسر کشور نیز شروع به وضع قوانین خاصی با هدف کاهش خشونت در محل کار کرده اند. در تگزاس، فرماندار گرگ ابوت اخیراً لایحه‌ای را امضا کرد که در آن بیمارستان‌ها و سایر ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی را ملزم می‌کند تا سیاست‌های خاص پیشگیری از خشونت در محل کار را تا سپتامبر 2024 وضع کنند. یک قانون مرتبط که همه کارفرمایان را ملزم می‌کند تا اخطاریه‌ای را برای کارکنان ارسال کنند که حاوی اطلاعات تماس برای محل کار اداره ایمنی عمومی تگزاس است. خط تلفن خشونت از 1 سپتامبر 2023 شروع به کار کرد.

در ماه سپتامبر، فرماندار کالیفرنیا، گاوین نیوسام، قانون پیشگیری از خشونت در محل کار را امضا کرد که برای همه کارفرمایان کالیفرنیا قابل اجرا است. این قانون کارفرمایان را ملزم می‌کند تا «برنامه‌ای مؤثر» برای جلوگیری از خشونت در محل کار تا 1 ژوئیه 2024 داشته باشند، اگرچه راهنمایی کمی در مورد اینکه چه چیزی چنین برنامه‌ای را تشکیل می‌دهد ارائه می‌کند. این سازمان به Cal/OSHA، آژانس نظارتی ایالتی با صلاحیت هم‌زمان با OSHA، دستور می‌دهد تا تا دسامبر 2026 استاندارد خاصی را برای پیشگیری از خشونت در محل کار وضع کند.

با نظارت بیشتر OSHA و تنظیم کننده های ایالتی، حوادث خشونت در محل کار نیز می تواند کارفرما را در معرض مسئولیت قانونی کارمندان قرار دهد. در بسیاری از حوزه های قضایی، غرامت کارگران به صراحت موارد خشونت عمدی در محل کار را حذف می کند. بسته به قانون جرم ایالتی و مسئولیت محل، کارمندی که از سوی همکار یا شخص ثالث خشونت را تجربه می کند ممکن است علیه کارفرمای خود ادعایی داشته باشد.

کارفرمایان باید یک خط مشی تحمل صفر برای خشونت در محل کار داشته باشند که در کتابچه راهنمای کارمندان شرکت یا اسناد مشابه ذکر شده است و اقداماتی را که کارفرما برای کاهش خطر خشونت انجام می دهد، مشخص می کند. این خط مشی باید متناسب با خطرات خاصی باشد که شرکت یا محل کار کارفرما ممکن است با آن مواجه شود و می تواند بین صنایع متفاوت باشد.

کارفرمایان همچنین باید کارکنان خود را در زمینه پیشگیری از خشونت آموزش دهند و برای سناریوهای رایج خشونت در محل کار برنامه ریزی داشته باشند. آموزش حداقل باید شامل آموزش در مورد سیاست‌ها و رویه‌های شرکت برای جلوگیری از خشونت در محل کار باشد، به کارکنان اجازه دهد تا بدانند چگونه و به چه کسی باید تهدیدات خشونت‌آمیز را گزارش کنند، و آموزش در مورد واکنش به سناریوهایی که کارفرما پیش‌بینی می‌کند می‌تواند بر محل کار آنها تأثیر بگذارد.

اگر کارمندی قربانی خشونت در محل کار شود، مستند کردن حادثه، ارائه مراقبت های پزشکی فوری، در صورت لزوم، و گزارش فوری حادثه به پلیس بسیار مهم است.

https://www.industryweek.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *