نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 7:16 ق.ظ

مشاغل سبز چیست و چگونه می توان یکی از آنها را گرفت ؟

30 آگوست 2022 – توسط Shaun M. Dougherty، The Conversation

اعتبار: دامنه عمومی Pixabay/CC0

هنگامی که رئیس جمهور جو بایدن قانون کاهش تورم را در آگوست 2022 امضا کرد، آن را “بزرگترین سرمایه گذاری تا کنون” برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی نامید. او همچنین گفت که این امر منجر به ایجاد مشاغل صنفی با درآمد مناسب برای کمک به “کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در هر بخش از اقتصاد ما” خواهد شد. این مشاغل به عنوان مشاغل انرژی پاک نیز شناخته می شوند و انتظار می رود تعداد این مشاغل در سال های آینده در نتیجه سرمایه گذاری 369 میلیارد دلاری این قانون در امنیت انرژی و تغییرات آب و هوایی افزایش یابد.

در اینجا، Shaun Dougherty، متخصص در آموزش حرفه ای و فنی، به پنج سوال در مورد مشاغل انرژی پاک، رشد مورد انتظار آنها و نوع تحصیلات یک فرد برای دریافت آن پاسخ می دهد.

1. شغل “انرژی پاک” چیست؟

به طور کلی، این اصطلاح به هر شغلی اطلاق می شود که به تولید کالا و ارائه خدمات با تمرکز بر حفظ یا حفاظت از منابع طبیعی یا کاهش استفاده از آنها مربوط می شود.

بنابراین، مشاغلی در زمینه تولید تجهیزات برای پانل های خورشیدی و قطعات توربین بادی وجود دارد. همچنین مشاغل فروش در انرژی خورشیدی – یعنی فروش پنل های خورشیدی به صاحبان خانه  و همچنین در نصب، نگهداری و تعمیر در صنایع خورشیدی و باد وجود دارد. همچنین تقاضای فزاینده ای برای مهندسان و دانشمندان محیط زیست وجود دارد که مشاغل آنها شامل کمک به طراحی صفحات خورشیدی و توربین های بادی و تعیین محل قرارگیری آنها است.

2. در چند سال آینده چند شغل سبز ایجاد می شود؟

بر اساس تجزیه و تحلیل موسسه تحقیقات اقتصاد سیاسی در UMass Amherst، حدود 9 میلیون شغل انرژی پاک در دهه آینده ایجاد خواهد شد.

دولت فدرال همچنین رشد قوی در مشاغل انرژی پاک در دهه آینده را پیش بینی کرده است. انتظار می رود بسیاری از این مشاغل به عنوان نصاب و تکنسین انرژی خورشیدی و بادی باشند. به عنوان مثال، افزایش 68 درصدی مشاغل تکنسین خدمات توربین بادی و افزایش 52 درصدی در مشاغل نصب پنل خورشیدی در دهه آینده پیش بینی شده است. با این حال، رشد تعداد واقعی این مشاغل نسبتاً کم خواهد بود: به ترتیب 4700 و 6100.

همچنین نیاز روزافزونی به دانشمندان و متخصصان محیط زیست وجود دارد که از دانش علمی خود برای حفاظت از محیط زیست و سلامت مردم استفاده کنند. دولت فدرال پیش بینی می کند در دهه آینده 7300 شغل جدید در این زمینه ها ایجاد شود.

3. حقوق این مشاغل چقدر است؟

مشاغل انرژی پاک حداقل 2 دلار بیشتر در ساعت یا تقریباً 10 درصد بیشتر از میانگین ملی 23.86 دلار در ساعت پرداخت می کنند.

برآوردهای وزارت کار نشان می دهد که در بین مشاغل، مشاغل انرژی پاک به خوبی پرداخت می شوند. به عنوان مثال، نصاب های خورشیدی می توانند سالانه حدود 47000 دلار، تکنسین های توربین بادی حدود 52000 دلار در سال و مهندسان نزدیک به 100000 دلار درآمد داشته باشند.

4. برای گرفتن شغل سبز به چه نوع تحصیلاتی نیاز دارید؟

خیلی فراتر از دبیرستان نیست. کارهای نصب خورشیدی معمولاً فقط به مدرک دیپلم نیاز دارند. تکنسین های توربین به آموزش پیشرفته تری نیاز دارند، اما این معمولاً مدرکی است که می توان در یک کالج فنی یا اجتماعی کسب کرد. با این حال، مشاغل پردرآمد به عنوان دانشمندان یا مهندسان محیط زیست به مدرک دانشگاهی دو یا چهار ساله نیاز دارند.

همچنین، دانشگاه تنها راه برای به دست آوردن یک شغل انرژی پاک نیست. شما می توانید از طریق Job Corps، یک برنامه فدرال که با جوانانی که در تحصیل یا اشتغال مشکل داشته اند کار می کند، یک شغل انرژی پاک دریافت کنید. تحقیقات نشان می‌دهد که Job Corps، حداقل از نظر تاریخی، درآمد را برای جوانانی که به آنها خدمت می‌کند، افزایش می‌دهد.

با این حال، دریافت نوع آموزش فنی مورد نیاز از دبیرستان محلی شما ممکن است دشوار باشد. همچنین بستگی به محل زندگی شما دارد.

5. بهترین مکان برای زندگی برای یافتن شغل سبز کجاست؟

در حال حاضر، مشاغل سبز بیشتری در مکان هایی وجود دارد که برای تامین انرژی های تجدیدپذیر ایجاد شده اند و انگیزه هایی برای ایجاد زیرساخت های انرژی پاک ایجاد کرده اند. برای خورشیدی، این به معنای مکان‌های آفتابی معروف مانند کالیفرنیا، نوادا، نیومکزیکو، یوتا، تگزاس، فلوریدا و کلرادو است. همچنین شامل ایالت هایی می شود که مشوق هایی را برای افزایش پتانسیل استفاده از انرژی پاک ایجاد کرده اند، مانند کارولینای شمالی، نیویورک و ماساچوست. تگزاس از نظر اشتغال انرژی بادی در رتبه اول قرار دارد، اما سایر ایالت های دشت مانند داکوتا نیز وضعیت خوبی دارند.

گزارش اخیر موسسه بروکینگز – یک سازمان سیاست عمومی غیرانتفاعی مستقر در واشنگتن دی سی – نشان می دهد که تولید انرژی بادی و خورشیدی ارزان ترین کجاست. این شامل مناطقی می شود که در آن مشاغل زیادی در زمینه انرژی های تجدید ناپذیر وجود دارد، برخلاف انرژی پاک.

این نشانه امیدواری است. این نشان می دهد که مشاغل انرژی پاک ممکن است به مناطقی بیایند که در غیر این صورت ممکن است با حرکت کشور به سمت اتکای بیشتر به انرژی های تجدیدپذیر از بین بروند.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *