نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

13 اردیبهشت 1403 10:09 ب.ظ

بازاریابی برای افراد کارآفرین تک نفره

9 ژوئن 2023-نوشته آگاتا بروئر

هنگامی که کارآفرینان جدید کسب و کار خود را شروع می کنند، ممکن است احساسات مختلفی را تجربه کنند: هیجان در مورد چشم انداز راه اندازی یک کسب و کار، اضطراب در مورد ترس از ناشناخته ها، و شاید کمی غرق در فکر کردن به اینکه چگونه مشتریان را پیداکنند.

من این را می‌دانم زیرا کارآفرینان جدید را مربی گری می‌کنم، و بیشتر آنها به سراغ من می‌آیند که چگونه می‌خواهندبرای استارت‌آپ‌هایشان بازاریابی  و مشتری پیدا کنند. و اگر آنها نیز انفرادی باشند، ریسک‌ها حتی بیشتر است، زیرا زمانی که شما یک فرد انفرادی هستید، کسب‌وکار شما هستید و تلاش‌های شما باید بسیار تأثیرگذارتر باشد.

در اینجا نحوه ایجاد یک برنامه بازاریابی عمدی است که در آن هر کاری که انجام می دهید کارآمدتر باشد تا به نتایج دلخواه برسید.

1. یک استراتژی بازاریابی بر اساس شخصیت و نقاط قوت خود انتخاب کنید

از آنجایی که شما تنها فردی هستید که برای کسب و کار خود بازاریابی می کنید، باید استراتژی ای را انتخاب کنید که با شما همسو باشد – استراتژی که هر روز از حضور در آن هیجان زده خواهید شد. برای انجام این کار، شما می خواهید نگاهی به شخصیت خود بیندازید. تو درون نگری یا برون نگر؟

اگر درونگرا هستید، احتمالاً نمی خواهید سخنرانی عمومی یا شبکه های حضوری را به عنوان استراتژی بازاریابی اصلی خود انتخاب کنید. شاید چیزی را بیشتر «پشت صحنه» انتخاب کنید، مانند وبلاگ نویسی، جایی که بتوانید وقت خود را صرف کنید و همه این کارها را از راحتی در خانه انجام دهید. به این ترتیب، شما هنوز هم می‌توانید در مورد کسب و کار خود صحبت کنید، اما این کار چندان سخت نخواهد بود زیرا احساس اجباری نخواهد داشت.

اگر برون گرا هستید، طبیعتاً می خواهید با مردم صحبت کنید، بنابراین شبکه سازی یا بازاریابی خود در رسانه های اجتماعی یک انتخاب عالی است. شما در حال حاضر فردی هستید که از بودن در حضور دیگران و صحبت کردن در مورد خودتان لذت می‌برد، بنابراین این یک امر طبیعی است.

حالا به نقاط قوت خود فکر کنید. آیا نویسنده، سخنران، معلم خوبی هستید یا شاید در برقراری ارتباط با دیگران خوب هستید؟ هنگام انتخاب استراتژی بازاریابی خود باید استعدادهای خود را در نظر بگیرید. نویسندگان خوب باید وبلاگ نویسی را در نظر بگیرند. ممکن است سخنرانان بخواهند در پادکست ها مهمان شوند. و معلمان به خوبی میزبان کارگاه های رایگان برای بازاریابی مشاغل خود هستند.

2. یک استراتژی در اطراف کانال بازاریابی انتخابی خود ایجاد کنید

بزرگترین اشتباهی که می بینم کارآفرینان جدید در رابطه با بازاریابی خود مرتکب می شوند این است که فکر می کنند کانال بازاریابی و استراتژی بازاریابی یکسان هستند. اگر کانال بازاریابی خود را انتخاب کرده اید (به این فکر کنید: رسانه های اجتماعی، پادکست، وبلاگ نویسی و غیره)، شروع بسیار خوبی دارید.

اما یک استراتژی بازاریابی موثر به چیزی بیش از انتخاب یک پلتفرم و نمایش منظم در آن نیاز دارد. شما باید به این فکر کنید که در مورد چه چیزی صحبت خواهید کرد، برای چه چیزی دفاع می کنید، و چگونه به مردم در مورد کارهایی که انجام می دهید پس از مصرف محتوای شما آموزش می دهید.

برای ایجاد یک تقویم محتوا و تعیین موضوعاتی که پوشش خواهید داد، وقت بگذارید. برای مثال، من موضوعات بازاریابی و طرز فکر را پوشش می‌دهم، زیرا این دو موردی است که به مردم کمک می‌کنم. به این فکر کنید که به چه چیزی مرتبط با صنعت خود اعتقاد دارید و چگونه ممکن است نظر یا دیدگاه منحصر به فردی داشته باشید که بتوانید در محتوای خود از آن استفاده کنید.

من تماماً در مورد بازاریابی عمدی یا ایجاد یک برنامه بازاریابی واقعاً هماهنگ بر اساس شخصیت شما هستم و نه اینکه فقط از آنچه مربیان به شما می گویند انجام دهید، بنابراین این چیزی است که در محتوای خود در مورد آن صحبت می کنم. و سپس مطمئن شوید که موضوعاتی که انتخاب کرده‌اید با آنچه ارائه می‌دهید مطابقت دارند. اگر نه، ممکن است لازم باشد تغییراتی ایجاد کنید.

در نهایت، فراخوان برای اقدام (CTA) را در بازاریابی خود بگنجانید تا مردم بتوانند درباره کار شما اطلاعات بیشتری کسب کنند CTA .ها اندکی دستورالعمل در مورد کارهای بعدی است که مردم باید انجام دهند – (به عنوان مثال، “برای رزرو تماس با من روی پیوند کلیک کنید…”) آنها به افراد کمک می کنند تا به مرحله بعدی سفر مشتری خود بروند.

3. پیگیری و بهینه سازی تلاش های بازاریابی

هنگامی که طرح خود را ایجاد کردید، باید اجرای آن را شروع کنید – اما فراموش نکنید که نتایج خود را پیگیری کنید! شما نمی دانید چه چیزی کار می کند مگر اینکه به طور دوره ای به داده های خود نگاه کنید. ضروری است که آمار خود را مرور کنید تا بدانید چه چیزی در واقع برای شما مشتریان جدید ایجاد می کند. اگر متوجه شدید که یک کانال عملکرد بهتری دارد، می توانید زمان بیشتری را برای آن صرف کنید. یا می‌توانید به سرعت ببینید که آیا یک نوع پست بهتر از دیگری است (به عنوان مثال، پست‌های اینستاگرام در مقابل حلقه‌ها) و سپس محتوای بیشتری از آن نوع ایجاد کنید.

با گذشت زمان، شروع به مشاهده روندهای خاصی خواهید کرد. به عنوان مثال، متوجه شدم که بیشتر تماس‌های مشاوره و مشتریان من از جستجو در مقابل رسانه‌های اجتماعی می‌آمدند. بنابراین تلاش‌های بازاریابی خود را به سمت انجام کارهای بیشتری تغییر دادم که بهینه‌سازی موتور جستجوی من (SEO) را ایجاد می‌کرد، مانند وبلاگ‌نویسی مهمان و پادکست. اگر به داده ها توجه نمی کردم این را نمی دانستم.

4. سفر مشتری خود را بسازید

آن سفر مشتری را که قبلاً به طور خلاصه به آن اشاره کردم را به خاطر دارید؟ هرچه کسب و کار خود را بیشتر توسعه دهید، بیشتر می خواهید به این موضوع توجه کنید. اگر صاحب یک کسب و کار آنلاین هستید، باید

پس از ایجاد یک سفر برای مردم برای کمک به پرورش آنها تلاش کنید. اگر این کار را انجام ندهید، آنها فقط سفرهای خود را خواهند داشت – که وحشتناک نیست، اما ایده آل هم نیست. به جای تکیه بر افراد برای تحقیق در مورد شما و کسب و کارتان، می‌توانید به آنها کمک کنید تا این کار را سریع‌تر و مؤثرتر انجام دهند و یک سفر گام به گام را برای آن‌ها دنبال کنید.

به عنوان مثال، من یک مسابقه دارم که افراد می توانند در مورد شخصیت بازاریابی خود بدانند. هنگامی که آنها در مسابقه شرکت کردند، به خبرنامه ایمیل من اضافه می شوند، جایی که اطلاعات مفیدتری را از من در مورد بازاریابی و طرز فکر دریافت می کنند. با گذشت زمان، من همچنین ایمیل‌های تبلیغاتی درباره پیشنهادات فعلی‌ام و همچنین اطلاعات بیشتر درباره من و خدماتم و نحوه کار با من به عنوان مشتری برای آنها ارسال می‌کنم.

ایجاد یک برنامه بازاریابی برای افراد انفرادی کار سختی نیست.وقتی آن را درک کنید، بازاریابی نباید آنقدر سخت باشد. اگر برای ایجاد یک برنامه زمان بگذارید، آن را دنبال کنید و در طول زمان تغییرات کوچکی ایجاد کنید، می توانید موفق باشید.

https://www.allbusiness.com/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *