نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

14 اردیبهشت 1403 2:49 ق.ظ

کار بصورت مسقل چیست؟

2 آگوست 2023

کار  از 9 تا 5 مرسوم است ولی آیا این راهی برای امرار معاش است؟ برای درصد فزاینده ای از کارکنان آمریکایی، پاسخ منفی است. کار مستقل به سختی پدیده جدیدی است. اما بر اساس نظرسنجی فرصت های آمریکا در سال 2022 مک کینزی، 36 درصد از پاسخ دهندگان شاغل – تقریباً 58 میلیون آمریکایی – به عنوان کارکنان مستقل شناخته می شوند. این افزایش قابل توجهی نسبت به سال 2016 است، زمانی که تحقیقات مک کینزی تخمین زد که 27 درصد از نیروی کار مستقل هستند.

و همه کارکنان از آن راضی نیستند. در حالی که کار مستقل انعطاف‌پذیری و استقلال را ارائه می‌دهد – که حدود یک چهارم پاسخ‌دهندگان نظرسنجی گزارش می‌دهند که در شغل خود اولویت‌بندی می‌کنند – اکثر افرادی که به‌طور مستقل کار می‌کنند شکل پایدارتری از اشتغال را ترجیح می‌دهند. شصت و دو درصد از کارکنان مستقل مورد بررسی کار به عنوان کارمند دائم یا غیر قراردادی را ترجیح می دهند. همانطور که خواهیم دید، با توجه به چالش های مربوط به کار مستقل، این موضوع نباید چندان تعجب آور باشد.

پس این کارکنان مستقل چه کسانی هستند و چه روندهای اقتصادی باعث این جابجایی نیروی کار شده است؟ برای کسب اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید.

کارکنان مستقل چه مشاغلی انجام می دهند؟

مشاغل مستقل از بازیگران و وکلا با دستمزد بالا گرفته تا رانندگان تحویل کالا با درآمد کمتر و افرادی که خانه های خود را به صورت کوتاه مدت اجاره می دهند را در بر می گیرد. کارکنانی که علاوه بر منبع درآمد معمولی خود در ” کسبهای جانبی” مشغول هستند، طبق روش ما به عنوان کارکنان مستقل نیز به حساب می آیند. کارکنان مستقل بیشتری در دوره‌های اوج تقاضا، مانند فصل تعطیلات خرده‌فروشان، استخدام می‌شوند.

در حالی که کار مستقل در تمام سنین، سطوح تحصیلات و درآمد کاهش می‌یابد، به سمت کارکنان جوان‌تر و کسانی که درآمد کمتری دارند متمایل است. و تقریباً نیمی از مهاجران مورد بررسی گزارش دادند که کارکنان مستقل هستند.

کارکنان مستقل چقدر حقوق می گیرند؟

یک سوم از پاسخ دهندگان شاغل به نظرسنجی فرصت های آمریکایی مک کینزی در مورد گزارش کار مستقل بیش از 150000 دلار در سال درآمد دارند، دسته ای که ممکن است شامل وکلا، حسابداران، بازیگران، تأثیرگذاران رسانه های اجتماعی، پرستاران دوره گرد و سایر متخصصان باشد.

اما این پاسخ دهندگان اکثریت را نمایندگی نمی کنند. افراد جوان تر، کسانی که آموزش کمتری دارند و افرادی که تازه وارد ایالات متحده شده اند، تمایل دارند کارهایی را با موانع کمتری برای ورود انجام دهند، مانند رانندگی یا تحویل غذا. اکثریت کارکنان مستقل (54 درصد) در مقایسه با 35 درصد کارکنان دائمی، نگران ثبات شغل خود هستند.

برخی از چالش هایی که کارکنان مستقل با آن مواجه هستند چیست؟

بسیاری از کارکنان مستقل به نیازهای اولیه انسانی مانند مراقبت های بهداشتی مقرون به صرفه، غذای مغذی، مسکن مناسب، حمل و نقل و مراقبت از کودکان دسترسی ندارند. به عنوان مثال، نیمی از کارکنان دائمی از کارفرمایان یا اتحادیه های خود بیمه درمانی دریافت می کنند، در حالی که تنها 32 درصد از کارکنان مستقل می توانند همین را بیان کنند. دو برابر تعداد کارکنان مستقلی که به طور تمام وقت مشغول به کار هستند، از برنامه های کمک دولتی استفاده می کنند.

اما برخی از کارکنان مستقل نسبت به چشم انداز خود خوش بین هستند. اینها عمدتاً مهاجران نسل اول هستند که کنسرت‌ها را راهی برای رسیدن به فرصت می‌دانند – و در هر سه دوره نظرسنجی فرصت‌های آمریکا، به طور کلی در میان خوش‌بین‌ترین گروه‌ها بوده‌اند. بیش از یک سوم کارکنان مستقلی که مورد بررسی قرار گرفتند، می‌گویند که انتظار دارند در یک سال فرصت‌های اقتصادی بیشتری داشته باشند، در مقایسه با تنها یک پنجم کارکنان کلی که همین را می‌گویند. و بیش از 40 درصد از کارکنان مستقل انتظار رشد اقتصادی مستمر طی پنج سال آینده را دارند، در مقایسه با حدود یک سوم کل پاسخ دهندگان.

چه چیزی پشت رشد کار مستقل است

افزایش تعداد کارکنان مستقل در ایالات متحده ممکن است نتیجه چندین عامل باشد. اولاً، فناوری کار از راه دور را آسان‌تر از همیشه کرده است. پلتفرم‌های اشتراک‌گذاری و تحویل دیجیتالی غذا در سال‌های اخیر به‌طور تصاعدی رشد کرده‌اند و تعداد فزاینده‌ای از کارکنان را با مشتریان بالقوه مطابقت می‌دهند. فراتر از پلتفرم‌هایی که افراد را به محل کار متصل می‌کنند، افزایش استفاده از ابزارهای همکاری از راه دور مانند سرویس‌های ویدئو کنفرانس بهبودیافته که از زمان شیوع بیماری همه‌گیر محبوب‌تر شده‌اند، کار با فریلنسر را به همان اندازه آسان می‌کند که کار با  افراد بصورت مستقیم .

بسیاری از افرادی که در طول همه‌گیری از کار بیکار شدند – و برخی دیگر – به شغل آزاد روی آوردند، یا به این دلیل که به منابع درآمدی جدید نیاز داشتند یا به این دلیل که خواهان استقلال و انعطاف بیشتر بودند. و اخیراً، تورم ممکن است کارکنان کم‌درآمد را وادار کرده باشد که از طریق این پلتفرم‌ها در کسبهای جانبی شرکت کنند.

برای شرکت‌ها، به‌ویژه کسب‌وکارهای کوچک و استارت‌آپ‌ها، به‌کارگیری نیروی کار متشکل از کارکنان مستقل بیشتر از کارکنان دائمی مزایای آشکاری دارد. شرکت‌ها ممکن است گاهی به کمک تخصصی نیاز داشته باشند – مانند یک متخصص بازاریابی برای کمک در طول عرضه محصول – اما ممکن است نتوانند از عهده یک کارمند تمام وقت برای این کمک برآیند. در دسترس بودن نیروی کار آزاد هزینه را کاهش می دهد و موانع راه اندازی و راه اندازی یک کسب و کار را کاهش می دهد.

در حالی که نظرسنجی فرصت‌های آمریکا نشان می‌دهد که تعداد فزاینده‌ای از مردم کارهای جانبی را از روی ضرورت انتخاب می‌کنند، کمبود مداوم نیروی کار در خط مقدم در محیط کنونی و همچنین بیکاری وجود دارد. باید دید که این پویایی ها چگونه خواهد بود.

چرا فردی کار مستقل را به جای اشتغال دائم انتخاب می کند؟

بیش از یک چهارم از پاسخ دهندگان گزارش می دهند که کار مستقل انجام می دهند، زیرا این کاری است که آنها برای زنده ماندن و حمایت از خانواده خود باید انجام دهند. در سال 2016، تنها 14 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که از سر ضرورت و به عنوان منبع اصلی درآمد، کار مستقل انجام می دهند.

حدود یک چهارم از پاسخ دهندگان گزارش می دهند که کار مستقل را دنبال می کنند زیرا از کاری که انجام می دهند لذت می برند. این مهمترین دلیلی است که توسط افراد پردرآمد ذکر شده است. یک چهارم دیگر می گویند که آنها این کار را برای انعطاف پذیری و استقلال انجام می دهند.

تغییر به سمت کار مستقل برای کارفرمایان چه معنایی دارد؟

این واقعیت که بسیاری از آمریکایی ها از مزایای شغل دائمی مانند درآمد تضمین شده و مراقبت های بهداشتی در ازای کار انعطاف پذیر چشم پوشی می کنند، باید برای کارفرمایان جالب باشد. برای سازمان‌هایی که در رقابت بر سر کارمندان برتر و نوآوران دیجیتالی هستند، درک میزان انعطاف پذیری که مجموعه استعدادهای آن‌ها انتظار دارد و تقاضا می‌کند بسیار مهم است. کارفرمایانی که روی فناوری، سیاست‌های انطباقی و آموزش کارکنان سرمایه‌گذاری می‌کنند، احتمالاً محیط‌های کاری را که شامل کارکنان در محل و از راه دور می‌شود، پرورش می‌دهند.

https://www.mckinsey.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *