نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 اردیبهشت 1403 12:05 ق.ظ

پرداخت منصفانه و فرهنگ کار سالم زنان را در محیط کار نگه می دارد

3 نوامبر 2022-توسط لورل کالسر مشارکت کننده

تحقیقات Great Place to Work نشان داد برای حفظ کارمندان برتر زن، شرکت ها باید چهار اقدام اساسی را انجام دهند. pixelfit از طریق Getty Images

     یک نظرسنجی در جولای 2022 توسط Great Place to Work نشان داد که محل کار معمولی ایالات متحده نیازهای اصلی زنان شاغل را برآورده نمی کند. از حدود 4200 زن شاغلی که پاسخ دادند، 54 درصد گفتند که برای یافتن شغل جدید در شش ماه آینده آماده هستند. از هر 10 نفر یک نفر گفت که دوست دارد شغل خود را ترک کند، اما احساس نمی کند که می تواند.

     برای حفظ کارمندان برتر زن، شرکت‌ها باید اقدام اساسی را انجام دهند.

  • ایجاد فرهنگ کار سالم از نظر روانی.
  • کمک به کارکنان برای یافتن معنی در محل کار.
  • با گزینه های راه دور/هیبریدی انعطاف پذیر باشد.

     مایکل سی. بوش، مدیر عامل Great Place to Work در بیانیه ای گفت: «خبر خوب این است که هر شرکتی می تواند فرهنگ هایی ایجاد کند که از زنان حمایت کرده و به پیشرفت آنها کمک کند. فهرست بهترین مکان‌های کار فورچون برای زنان در سال 2022، پلتفرم نظرسنجی فرهنگ محیط کار، این را نشان می‌دهد. از هر 10 زن 9 نفری که برای شرکت‌هایی کار می‌کنند که فهرست را تهیه می‌کنند، برنامه‌ریزی می‌کنند تا درازمدت در شغل خود بمانند. 92 درصد از افراد تمایل به “ارائه اضافی” در محل کار دارند.

اولین قدم واضح برای فهمیدن اینکه استعدادهای زن چه می خواهند این است که بپرسید. شرکت کنندگان در نشست مجازی Women@Work در سال 2021 خاطرنشان کردند که کارفرمایان معمولاً هنگام تلاش برای رفع نیازهای کارمندان از برقراری ارتباط مستقیم با آنها کوتاهی می کنند. به گفته یک کارشناس، کارفرمایان به جای فرضیه سازی در مورد مسائل، باید با زنان کارمند خود گفتگوی انفرادی داشته باشند، با گروه های وابسته ملاقات کنند یا نظرسنجی انجام دهند.

کارفرمایان همچنین باید در مورد کار از راه دور انعطاف پذیر باشند. شرکت کنندگان در پنل توضیح دادند که زنان به سازمان هایی جذب خواهند شد که اعتماد ایجاد شده در طول همه گیری را حفظ کنند. به عبارت دیگر، زنان می‌خواهند در محیط‌هایی کار کنند که در صورت انجام کار، به دلیل حضور نداشتن در محل کار، طرد نشوند.

انعطاف پذیری به ویژه برای کارکنان زن که مراقب خانواده نیز هستند و از عدم دسترسی به نقش هایی که به آنها اجازه می دهد تعادل بین کار و زندگی را پیدا کنند، ابراز تاسف می کنند، بسیار مهم است. یکی از مدیران ارشد قبلاً به HR Dive گفته بود که با گذشت زمان، اجازه دادن به نقش‌های بیشتر در خانه در نهایت این انعطاف‌پذیری را ایجاد می‌کند و به زنان بیشتری اجازه می‌دهد در محل کار بمانند و به سمت‌های ارشد پیشرفت کنند. شرکت او به یک مدل ترکیبی رفت تا به زنان و مراقبان کمک کند تا تعادل بین کار و زندگی را تقویت کنند.

Great Place to Work تاکید کرد که هر جا زنان کار می کنند، کارفرمایان باید از آنها حمایت کنند. اما این نظرسنجی نشان داد که تجربیات زنان تحت تأثیر محل کار آنها قرار می گیرد.

به عنوان مثال، در این نظرسنجی، وقتی صحبت از دستمزد منصفانه و پرداخت اضافی به کارشان می‌شود، زنانی که از راه دور کار می‌کنند بهترین تجربه را دارند. اما زنانی که از راه دور کار می‌کنند، در مقایسه با کارکنانی که در محل کار می‌کنند، احساس می‌کنند که در موردشان تفاوت ایجاد می‌شود. همچنین، تقریباً نیمی (49٪) از کارکنان زن در کار ترکیبی گفتند که شرکت آنها تبلیغات منصفانه ای ارائه می دهد، در حالی که 43٪ از کارکنان در محل و 40٪ از زنانی که از راه دور کار می کنند این دیدگاه را دارند.

زنان بیشتری که در محل کار یا در یک برنامه ترکیبی کار می کنند، احساس می کنند که کارشان در مقایسه با کارکنان از راه دور معنای خاصی دارد. اما کارمندانی که در محل کار می کنند کمتر احساس می کنند محل کارشان از نظر روانی سالم است.

سلامت روان کارکنان یک نگرانی است. HR Dive گزارش داده است که بیش از نیمی (53٪) از 5000 زن شاغلی که به نظرسنجی اخیر Deloitte پاسخ دادند، گفتند که امسال نسبت به سال 2021 استرس بیشتری داشتند. تقریباً نیمی (46%) گفتند که احساس می‌کنند فرسوده شده‌اند، و زنان در گروه‌های اقلیت قومی بیشتر از همسالان خود احساس می‌کنند که احساس خطر می‌کنند.

گزارش ژوئن از Every Level Leadership، یک شرکت آموزشی و مربیگری که بر ایجاد برابری نژاد در محل کار متمرکز است، بر این یافته ها تأکید می کند. اکثریت (88٪) از زنان سیاه پوست پاسخ دهندگان گفتند که فرسودگی شغلی را تجربه کرده اند، که آن را به نمایندگی کم، جبران ناکافی و اشکال مختلف طرد شدن نسبت می دهند.

این گزارش از کارفرمایان می‌خواهد تا با یادگیری از تجربیاتشان، ایجاد استراتژی‌هایی که پاسخگوی نیازهایشان باشد و دربرگیرنده آن‌ها باشند و اتخاذ یک مدل DEI رشد محور که تمرکز زنان سیاه‌پوست است، رضایت محل کار را برای زنان سیاه‌پوست بهبود بخشند.

https://www.manufacturingdive.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *