نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 12:06 ق.ظ

اتوماسیون دستمزدها را در تولید کاهش داده است

6 دسامبر 2022 -رایان گلدن -روبات‌ها قطعات خودروهای فیات کرایسلر را در کارخانه استرلینگ  FCA در 26 اوت 2016 در استرلینگ هایتس، میش بیل پولیانو از طریق Getty Images اداره می‌کنند.

     بر اساس مقاله ماه اکتبر توسط محققان مؤسسه فناوری ماساچوست و دانشگاه بوستون، بیشتر افزایش نابرابری دستمزد ایالات متحده در 40 سال گذشته را می توان به کاهش دستمزد کارگران در صنایعی نسبت داد که به سرعت خودکار شدند.

     محققان دریافتند که درآمدهای تعدیل‌شده بر اساس تورم مردان بدون مدرک دبیرستان بین سال‌های 1980 تا 2016 به میزان 15 درصد کاهش یافته است. اتوماسیون به‌ویژه دستمزد افرادی را که در صنایعی تولید ی کار می‌کنند، کاهش داد، جایی که کارفرمایان ماشین‌آلات کنترل‌شده عددی و روبات‌های صنعتی را معرفی کردند. آن دسته از مشاغل دفتری در صنایعی که اتوماسیون مبتنی بر نرم‌افزار را معرفی می‌کردند به طور مشابه تحت تأثیر قرار گرفتند.

     MIT در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: این مقاله «دیدگاه واضح‌تری» در مورد تأثیر اتوماسیون بر قدرت درآمد در مقایسه با چشم‌اندازهای دقیق‌تر ارائه می‌کند، اما Daron Acemoglu، اقتصاددان MIT و یکی از نویسندگان این مقاله «به طور کامل سایر نظریه‌های غیرفناوری را حذف نمی‌کند». از مقاله، در انتشار گفته شده است.

این یافته‌ها در حالی به دست می‌آیند که سازمان‌ها به افزایش دستمزدها برای سال 2023 ادامه می‌دهند. نظرسنجی اخیر ویلیس تاورز واتسون نشان داد که کارفرمایان ایالات متحده قصد دارند حقوق‌ها را تا 4.6 درصد در سال 2023 افزایش دهند، در حالی که در اوایل سال 4.2 درصد افزایش یافته بود.

علیرغم اخبار، همه گروه های کارگری به یک اندازه سود نمی برند. تجزیه و تحلیل سال 2021 توسط هیئتی نشان داد که شکاف دستمزد بین مردان سفیدپوست و سیاه پوست، برای مثال، بین افراد دارای مدرک لیسانس بیشتر از افراد بدون مدرک است. به گفته هیئت ، علاوه بر این، کارگران سیاه‌پوست در مشاغل و بخش‌هایی که بیشترین افزایش درآمد را در دهه گذشته داشته‌اند، کمتر حضور داشتند.

در همین حال، کمبود کارگران در ماه‌های اخیر منجر به مواردی شده است که در آن کارفرمایان به اتوماسیون روی آورده‌اند، در حالی که فاقد نیروی کار هستند. طبق گفته Grocery Dive، این مورد برای چندین فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ مواد غذایی که تا سال 2022 شروع می‌شوند، صدق می‌کند. رستوران دیو گزارش داد که بعداً در سال، برند فست فود White Castle برای معرفی آشپزهای رباتیک سرخ کردنی در تلاش برای کاهش فشار کار، تیتر خبرها شد.

بر اساس گزارش آگوست اداره پاسخگویی دولت ایالات متحده، داده های فدرال کارگرانی را که بیشتر در معرض خطر از دست دادن شغل به دلیل اتوماسیون هستند، شناسایی نمی کند. با این حال، GAO خاطرنشان کرد که محققان اداره سرشماری ایالات متحده دریافته‌اند که شرکت‌هایی که درجه بیشتری از پذیرش فناوری را گزارش می‌کنند، احتمالاً افزایش بیشتری در مهارت‌های مورد نیاز برای کار در شرکت‌های خود گزارش می‌دهند.

https://www.manufacturingdive.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *