نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 اردیبهشت 1403 9:30 ق.ظ

اگر می خواهید در فناوری کار کنید ممکن است نیازی به رفتن به دانشگاه نداشته باشید

تعداد فزاینده ای از کارفرمایان بزرگ فناوری نشان داده اند که نداشتن مدرک یک مانع غیرضروری برای استخدام است. – کپی رایت Canva-2023/10/02 نوشته ساندرا اوکانل

بخش فناوری مدت‌هاست که از موفقیت ترک تحصیل‌های مشهور جهانی خود لذت برده است. استیو جابز از اپل، مارک زاکربرگ از متا، بیل گیتس از مایکروسافت و دانیل اک از Spotify در تالار مشاهیر غیر فارغ التحصیل آن بازی می کنند.

با این حال، برای بقیه ما، مدرک همیشه مطمئن ترین راه برای ورود به حرفه در فناوری بوده است. برای روشن شدن، هنوز هم هست.   اخذ مدرک علوم کامپیوتر، اگر توانایی پرداخت زمان، انرژی و پول را داشته باشید، سرمایه گذاری روی خودتان است که قطعاً مانعی برای کار شما در فناوری نخواهد کرد. این به ویژه در حال حاضر صادق است، یعنی زمانی که صنعت پرمخاطب «حق‌سازی» شده است.

با این حال، در سال‌های اخیر تعداد فزاینده‌ای از کارفرمایان بزرگ فناوری نشان داده‌اند که نداشتن مدرک یک مانع غیرضروری برای استخدام است. به طور خلاصه، بسیاری از نامزدهای خوب با مهارت، تجربه و پتانسیل را از ورود به خانه منع می کند.

مشاغل جدید

در ایالات متحده، شرکت هایی مانند گوگل و IBM مدارک تحصیلی را برای برخی از نقش ها کاهش داده اند. در عوض، آنها بیشتر بر مهارت ها و تجربه های مورد نیاز برای انجام واقعی کار تمرکز می کنند.

با توجه به اینکه تقریباً 40 درصد از جوانان 25 تا 34 ساله در اتحادیه اروپا تحصیلات سطح سوم را تکمیل نکرده اند، این روندی است که احتمالاً فرصت های جدیدی را در اینجا نیز ایجاد می کند.

آی‌بی‌ام پیشگام این تغییر جهت دور شدن از الزامات مدرک است و کمتر از یک سوم آگهی‌های شغلی آن برای نقش‌های فناوری اطلاعات نیازمند مدرک است.

     اصطلاح “کارهای یقه جدید” را ابداع کرد تا به تعداد فزاینده مشاغلی اشاره کند که لزوماً به مدرک لیسانس سنتی نیاز ندارند، اما در عوض به مجموعه خاصی از مهارت های مورد تقاضا نیاز دارند.

برنامه های کم هزینه

سایر شرکت های فناوری نیز در حال توسعه مسیرهای جدید هستند. Google گواهی‌های شغلی Google را راه‌اندازی کرد که به صورت آنلاین در Coursera در دسترس هستند و به افراد امکان می‌دهد برای مشاغل رو به رشد مانند تجزیه و تحلیل داده‌ها، طراحی UX و مدیریت پروژه آماده کار شوند.

این برنامه‌های کم‌هزینه به افرادی کمک می‌کند که می‌خواهند با سرعت خود به صورت آنلاین یاد بگیرند، یا می‌خواهند شغل خود را تغییر دهند و زمان یا وسیله‌ای برای دسترسی به آموزش سنتی ندارند.

آنها می توانند در کمتر از شش ماه تکمیل شوند، به تجربه یا مدرک مرتبط نیاز ندارند و توسط کارشناسان و کارفرمایان صنعت به رسمیت شناخته می شوند. برای مثال، یک گواهینامه حرفه‌ای مدیریت پروژه Google شش ماه طول می‌کشد، در 10 ساعت در هفته، و طراحی شده است تا شما را برای یک شغل سطح بالا در یک بخش با رشد سریع و پردرآمد آماده کند.

طیف گسترده ای از MOOC (دوره های آنلاین باز گسترده) نیز در حال حاضر، اغلب به صورت رایگان، از برخی از دانشگاه های برتر جهان، و همچنین پلتفرم های آموزشی اختصاصی مانند Udemy در دسترس است.تکمیل چنین دوره هایی شما را به عنوان فردی با انگیزه، منضبط، خود شروع کننده با ذهنیت رشد نشان می دهد.

Woz U، که توسط یکی از بنیانگذاران اپل، استیو وزنیاک، یکی دیگر از فارغ التحصیلان کالج تاسیس شده است، آموزش فناوری را برای دانشجویان مستقل با دوره هایی در زمینه توسعه نرم افزار، علم داده و امنیت سایبری ارائه می دهد – حوزه ای که علیرغم دور اخراج های فنی اخیر، تقاضا برای آن همچنان در حال رشد است.

برنامه کارآموزی شرکت مشاوره Accenture مدارک تحصیلی را تا مقطع کارشناسی ارشد ارائه می دهد. قصد آن این است که 20 درصد از نقش‌های اولیه خود را در ایالات متحده به این طریق، در همه چیز، از توسعه اپلیکیشن گرفته تا مهندسی پلت فرم، ایفا کند.برنامه های کارآموزی در مقطع کارشناسی ارشد برای افرادی بدون پیشینه فنی که می خواهند حرفه ای را در فناوری شروع کنند، هدف قرار می گیرد.

در واقع، از زمان تأسیس برنامه کارآموزی در سال 2016، Accenture بیش از 1200 کارآموز را استخدام کرده است. اکثریت قریب به اتفاق – 960 نفر یا 80 درصد – بدون مدرک دانشگاهی چهار ساله به شرکت پیوستند.

آیا می خواهید وارد فناوری شوید اما مطمئن نیستید که واجد شرایط هستید؟ در اینجا سه افتتاحیه وجود دارد که ارزش بررسی را دارند و تعداد زیادی از آنها در Euronews.jobs موجود است.

Apprentice Data Visualization Developer، Multiverse، Leeds

Multiverse، یک مقیاس فناوری در بریتانیا با ماموریت اجتماعی، از طریق قدرت کارآموزی حرفه ای، جایگزینی برای آموزش دانشگاهی و شرکتی ایجاد می کند. در حال حاضر در Jet2 در لیدز یک برنامه‌نویس برای تجسم داده‌های شاگرد برای کسی که توجه زیادی به جزئیات دارد و از برخورد با مردم و ایجاد روابط لذت می‌برد دارد.

https://www.euronews.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *