نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

15 اردیبهشت 1403 8:24 ق.ظ

چهار روشی که شرکت‌ها می‌توانند از اکوسیستم استارت‌آپ حمایت کنند

17 مارس 2022 – استفانی ریچ

ما مینیاپولیس-سنت پل و منطقه وسیع تر را اقتصاد مستقر می نامیم. ما خانه 500 شرکت Fortune، رهبران صنعت خصوصی مانند Cargill و Medtronic و بیش از 50 شرکت هستیم که سالانه 1 میلیارد دلار درآمد کسب می کنند. این ما را منحصر به فرد می کند – آنقدر منحصر به فرد که Bread and Butter یک پایان نامه را حول آن ساخته است.

این جنبه از اقتصاد ما همچنین محرک پروژه ای بود که من برای Forge North رهبری می کردم. من چندین ماه گذشته را صرف مصاحبه با چندین رهبر شرکت ها کردم، در حالی که کتاب Enterprise Playbook را نوشتم، کتابی که چارچوبی را برای شرکت های مینه سوتا ارائه می دهد تا در تبدیل این اکوسیستم استارتاپی شماره 1 در کشور مشارکت کنند.

یکی از آموزه های کلیدی این است که بسیاری از شرکت‌ها احساس می‌کنند اکوسیستم راه‌اندازی MSP برای کار با آن بسیار نوپا است. آن‌ها معمولاً به استارت‌آپ‌های بعدی (یا مقیاس‌پذیر) به عنوان مناسب‌تر و جذاب‌تر برای مشارکت نگاه می‌کنند. برای افزایش قدرت کارآفرینی MSP، شرکت‌ها باید با حمایت از استارت‌آپ‌های نوظهور را با نگاهی بلندمدت به اکوسیستم داشته باشند. اگرچه ممکن است این سرمایه‌گذاری‌های استارت‌آپ برای تأمین مالی در مراحل بعدی آماده نباشند، تعامل با بنیان‌گذاران اولیه در جامعه ما ارزش دارد.

و در مورد اکثریت قریب به اتفاق بنیانگذاران و شرکت‌های موجود در اکوسیستم که در مرحله بذر، پیش‌بذر یا حتی فقط ایده هستند، چطور؟ آیا زندگی در یک اقتصاد مستقر تفاوتی برای آن بنیانگذاران ایجاد می کند؟

همانطور که شرکت های بیشتری در منطقه ما انتخاب می کنند تا با اکوسیستم در مرحله اولیه درگیر شوند، ما مزایایی را مشاهده خواهیم کرد که در سراسر اقتصاد موج می زند و منجر به شرکت های در مرحله رشد بیشتر و قوی تر می شود. امروز، من چند کار را که شرکت‌های بزرگ می‌توانند انجام دهند (فراتر از سرمایه‌گذاری مستقیم یا امضای قراردادهای تجاری) که می‌تواند بر جامعه ما در مراحل اولیه تأثیر بگذارد را برجسته می‌کنم.

وقتی صحبت از شتاب دهنده ها/انکوباتورها می شود، اهداف و ظرفیت داخلی را تعیین کنید.

مشارکت با شتاب دهنده ها و انکوباتورها به شرکت ها این امکان را می دهد تا با رهبری ارشد درگیر شوند، فناوری ها و نوآوری های جدید را کشف کنند و یک سبد سرمایه گذاری متنوع ایجاد کنند. در دنیای استارت‌آپ، شتاب‌دهنده برنامه‌ای با مدت ثابت و مبتنی بر گروه است که احتمالاً شامل مبادله سهام با یک استارت‌آپ است، جایی که استارت‌آپ آموزش‌های ارزشمند، معرفی سرمایه‌گذاران و راهنمایی‌های برنامه را دریافت می‌کند. انکوباتور مشابه است اما همیشه شامل مبادله سهام نیست و گاهی اوقات دوره زمانی طولانی تری دارد.

اولین گام در این فرآیند گفتگو با شرکا است – چه سازمان هایی که برنامه ها را اجرا می کنند یا استعدادهایی که می توانند در داخل شرکت کنند. شراکت در اینجا یک اصطلاح گسترده است – می تواند به همه چیز اشاره داشته باشد، از داشتن یک سازمان ملی مانند Techstars که یک شتاب دهنده مشارکتی را همراه با شما اداره می کند تا مشارکت با یک سازمان محلی برای حمایت از انکوباتور فعلی آنها. این برنامه‌ها برای اکوسیستم حیاتی هستند، زیرا به شرکت‌های مرحله اولیه راهنمایی فوق‌العاده و اتصالات شبکه را ارائه می‌دهند.

همچنین فرصتی برای ایجاد ظرفیت داخلی برای استخدام و راه اندازی یک شتاب دهنده وجود دارد – یک مثال محلی عالی، شتاب دهنده های هدف است. صرف نظر از شکلی که مشارکت شما دارد، بحث‌های اولیه داشته باشید تا مطمئن شوید که برای همکاری‌های احتمالی، اثبات مفاهیم و مشارکت با استارت‌آپ‌هایی که از طریق شتابدهنده/انکوباتور می‌گذرند، آماده هستید و در داخل برای تحقق این موارد کار کنید.

توسعه فرآیند حول مشارکت برند با شرکت های نوظهور

مشارکت بین شرکت‌ها و استارت‌آپ‌ها می‌تواند به نتایج بزرگ‌تری برای هر دو طرف منجر شود و مشارکت‌ها در اشکال و اندازه‌های مختلف هستند. برای مثال، در نظر بگیرید که چگونه همکاری با یک استارت‌آپ می‌تواند یک برد-برد باشد – از توزیع فیزیکی محصول گرفته تا ادغام‌های فنی و مشارکت با برند.

مشارکت برند می تواند به هر دو طرف کمک کند تا به سرعت به مخاطبان جدید دست یابند. به عنوان مثال، یک شرکت بزرگ که به دنبال دستیابی به مادران جدید است ممکن است با ارائه دهندگان محتوای پیشرو در حوزه وبلاگ یا شرکت های سلامت مادر همکاری کند تا به سرعت به این مخاطبان هدف دست یابد.

شناسایی مسیر مشارکت با شرکت های اولیه یا هنوز در حال رشد آسان و واضح در سراسر شرکت شما مفید است.

وقتی صحبت از امتیازات تیمی می شود، خلاق باشید.

قرار گرفتن در معرض کارآفرینی و کارآفرینان می‌تواند به اعضای تیم شرکت فرصتی بدهد تا انرژی خود را جذب کنند و در نقش‌های فعلی خود به گونه‌ای متفاوت فکر کنند.

یک ایده از کجا شروع کنید – را آزمایش کنید که چگونه اکوسیستم استارت‌آپ می‌تواند در توسعه استعدادها و برنامه‌های پاداش کل شما نقش داشته باشد! برای مثال، فرصت‌های زیادی در منطقه و ایالت ما برای کارمندان شرکت شما وجود دارد تا به سرمایه‌گذاران فعال در استارت‌آپ‌های محلی تبدیل شوند. می‌توانید با Mickayla Rosard از Groove Capital، که ابتکار Forge North را برای فعال کردن سرمایه‌گذاران فرشته بیشتری در سراسر منطقه ما رهبری می‌کند، تعامل کنید.

اکوسیستم استارتاپی را در داخل ارتقا دهید.

یکی از اولین گام‌ها برای جذب استعداد خود با اکوسیستم محلی استفاده از فرصت‌های مشاوره، سرمایه‌گذاری و مشاوره این است که به آنها کمک کنید بفهمند از کجا شروع کنند. ترویج رویدادهای محلی که دارای اکوسیستم هستند یا در داخل بوق و کرنا زمانی که شرکت شما با گروه‌های محلی شریک می‌شود، می‌تواند راهی عالی برای جلب علاقه، هیجان و آگاهی تیم شما باشد.

به این فکر کنید که ارتباطات داخلی شما فهرستی از رسانه‌هایی را که معمولاً اخبار مربوط به اکوسیستم MSP را پوشش می‌دهند یا به اشتراک می‌گذارند، مانند StartMN، Tech.MN، Minneinno و غیره، تهیه کنند. گروه‌هایی مانند AURI و Medical Alley Association نیز اخبار استارت‌آپ‌های خاص صنعت را مدیریت می‌کنند.

نه تنها استارت‌آپ‌ها و سازمان‌های حامی کارآفرینی مخاطبان و اشتراک‌گذاری‌های کارشان را دوست دارند، بلکه شرکت‌های متعددی دوست دارند به طور کلی در هنگام ساخت راه‌حل‌های مصرف‌کننده، در مقابل جمعیت قرار بگیرند. به طور داخلی با کارمندان به اشتراک بگذارید که اکنون یک سس محلی برای خرید در خواربار فروشی محله آنها در دسترس است، یا به آنها این فرصت را بدهید که مجموعه کفش های کتانی خود را بیمه کنند، یا به گسترش این خبر کمک کنید که می توانند ناهار را به وسیله ربات سفارش دهند.

بهترین اکوسیستم کارآفرینی را به شرکت خود بیاورید، فرهنگ خود را با آن ترکیب  کنید و کارمندان خود را تشویق کنید تا بخشی از فرهنگ داخلی شما را با جامعه استارتاپی به اشتراک بگذارند.

اینها تنها چند ایده از نحوه تعامل شرکت‌ها با اکوسیستم استارت‌آپ اولیه در حیاط خلوت خود هستند.

https://medium.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *