نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

21 اردیبهشت 1403 5:43 ق.ظ

معرفی یک دوره منتورینگ مدیرعالی

با رویکرد استقرار استاندارد سیستم مدیریت کیفیت ISO90012015

الف) مقدمه

    مدیر عالی بودن یکی از آرزوهای دیرینه تمامی صاحبان کسب و کارها است و همواره مدیران سعی کرده‌اند راه‌های مختلفی را با سعی و خطا آزمایش نمایند تا روش بهینه‌ای را برای سبک مدیریت خود بیابند ما سعی داریم در دوره منتورینگ مدیریت عالی به مدیران صنایع کوچک خرد و متوسط هزینه های یافتن بهترین روش و نهادینه کردن روش‌های شایسته برای مدیریت عالی شدن، توسط خودشان با کمک ما نشان داده شود.

   ما بر این باوریم، مدیریت عالی شدن، در سازمان یک تصمیمی راهبردی است که به سازمان کمک می‌نماید، تا عملکرد کلی خود را بهبود داده و مبنای مناسبی برای توسعه پایدار فراهم نماید از طرفی دیگر همگان معترف هستند، منافع بالقوه مدیریت عالی با پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت بر اساس این استاندارد بین‌المللی که دارای حداقل چهار دهه تجربه پشتوانه آن هست بر کسی پوشیده نیست که مدیریت عالی یعنی روند فروش خوب و سود جذاب و استفاده بهینه از منابع در دسترس که حاصل کارکردهای عملیاتی بنگاه اقتصادی باید باشد و این امر تنها با اقداماتی در ساماندهی و نظم دهی درون بنگاه اتفاق می‌افتد و از طرفی دیگر می‌دانیم که این امر، بدون استقرار الگوی پذیرفته شده جهانی و آزمون داده، کاری بس دشوار و پر هزینه هست لذا شاید به جرات بتوانم ادعا کنم تاکنون کسی در دنیای کسب و کار نتوانسته است الگوی سیستم مدیریت کیفیت را به عنوان حداقل‌های مورد نیاز یک مدیریت عالی رد نماید؛ لذا در صورت پیاده سازی نظام‌مند و نهادینه سازی اصولی در سطح درک سازمان و خارج از هیاهوهایی که غالبا به صورت صوری در قالب دریافت گواهی‌نامه اتفاق افتاده است، اهداف و دستاوردهای حاصل از حضور در این دوره که می توان برای شما بر شماریم عبارتند از:

الف- توانایی در فراهم آوردن مداوم محصولات و خدماتی که الزامات مشتری و الزامات قانونی و مقرراتی قابل کاربرد را برآورده می‌نماید؛

ب- تسهیل فرصت‌ها به منظور افزایش رضایت مشتری؛

ج- توجه به ریسک‌ها و فرصت‌های مرتبط با بافت و اهداف سازمان؛

د- توانایی در نشان دادن انطباق با الزامات مشخص شده‌ی سیستم مدیریت کیفیت؛

ه- امکان هدایت و راهبری استقرار و نگهداری سیستم مدیریت کیفیت توسط اعضای داخلی سازمان ؛

و- درک سیستم و راحتی در نگهداری آن فراهم می شود؛

ز- کاهش دوباره کاری؛

ح- کاهش و ارائه راه حل‌هایی به منظور کاهش هزینه‌های قیمت تمام شده؛

ط- کاهش تنش‌های عقد قرارداد با مشتریان و تامین کنندگان؛

ی- ارائه راه حل‌هایی به منظور کاهش روز مرگی در سازمان؛

ک- ارائه روش‌ های نوین برای بهبود فروش است؛

ل- آشنایی با چگونگی امکان ورود به بازارهای صادراتی است و

م- آشنایی با روش های بهبود چسبندگی کارکنان

   یادآوری این نکته ضروری است، سیستم مدیریت کیفیت، متعلق به مدیران عالی است زیرا همانطور که اشاره شد این سیستم سبب نظم دهی، تسهیل در امر توسعه و امکان بهبود بهره‌وری در اداره مجموعه تحت رهبری ایشان خواهد شد؛ این نظام به مدیریت تاکید می نماید که باید در سازمان خود به چه فرایندهایی توجه نماید لذا این اشتباه رایج مدیران عالی که تصور می نمایند این استاندارد مربوط به واحدهای کنترل کیفیت یا تضمین کیفیت به جهت پسوند مورد استفاده در بیشتر اوقات هست ابطال می‌کند بلکه تاکید بر این دارد که پسوند فوق، به جهت تشریح و اطلاق صفتی برای چگونگی یک مدیریت با سازماندهی خوب در سازمان بودن است.

    کوتاه سخن آنکه دوره منتورینگ مدیریت عالی برای این منظور طراحی شده است تا مدیران از پتانسیلی که این آموزش فراهم می نماید آشنایی یافته و بیش از پیش در نهادینه سازی و استفاده از ابزار سرآمدی که در این آموزش معرفی می‌شوند به نحو شایسته استفاده نمایند.

ب) شرایط شركت كنندگان:

شرکت کنندگان در این دوره باید دارای حداقل دارای یکی از شرایط ذیل باشند:

ب-1- شرایط عمومی

  • دارای حداقل سه سال سابقه مدیریت
  • دارای حداقل تحصیلات دیپلم
  • نسل دوم یا نسل سوم کار آفرینان
  • دانشجویان علاقمند به حوزه مدیریت

ب-2- شرایط اختصاصی

  • عضو هیئت مدیره یا مدیریت کارخانه یا مدیرعامل یا مدیران میانی یا بنیانگذار واحد کسب و کار باشند.

ج) تعداد شرکت کنندگان:

حداقل 20 نفر و حداکثر30 نفر

د) مدت دوره و زمان برگزاری و محل برگزاری:

  • به منظور اثربخشی شایسته این دوره 5 روزه (40 ساعت)
  • تقویم اجرایی دوره: ، 31، خرداد ماه و 7، 4 ،  21 و 28 تیر ماه از ساعت 8:30 صبح تا 17:15
  • مکان برگزاری دوره: هتل شهر
  • زمان آزمون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای متعاقبا اعلام می‌شود.
  • یک جلسه مشاوره فردی به مدت چهل دقیقه در صورت در خواست متقاضی شرکت کننده در دوره آموزشی یا بخش مدیر عالی سازمان به منظور توسعه فردی و سیستم مدیریت کیفیت سازمان با استاد دوره

     ه) تعداد استاد:

  • یک نفر
  • مشخصات و سوابق مدرس و کوچ و منتور دوره

نادر حسنلی دارای دکترای مهندسی صنایع Ph.D

سر ممیز سیستم مدیریت کیفیت ISO9001-2015، سرممیز مدیریت پروژه ISO21500-2013، سرممیز محصولات اسبق IDS، مدرس دوره های سیستم مدیریت یکپارچه، ارزیاب ارشد جایزه کیفیت،

سوابق مدیریت اجرایی و راهبردی، مدیریت کارخانه و مدیرعاملی بیش از پانزده سال

و بیش از 20سال سابقه مشاوره و تدریس در حوزه مدیریت و سیستم‌ها و استرتژیست و دانشگاه

     و) هزینه دوره:

   هزینه مبلغ پیشنهادی برای دوره مورد اشاره در بالا 000/000/97 ریال به ازای هر نفر است و این مبلغ با احتساب مالیات بر ارزش افزوده است؛ که خدمات دریافتی شرکت کننده در این دوره شامل موارد ذیل است:

  • صبحانه، ناهار، دو میان وعده،
  • جزوه کاغذی و الکترونیکی
  • صدور گواهی نامه از شرکت آریسان رادین فراز و
  • در صورت موفقیت در آزمون از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گواهینامه سیستم مدیریت یکپارچه با قابلیت ترجمه و مهر وزارت امور خارجه به مدت 90 ساعت می باشد.

  ظ) سرفصل دوره

روز اول

  • معرفی کلیات و اهداف  استاندارد
  • آشنایی با  اصول مدیریت کیفیت  و رویکرد فرآیندی
  • دامنه کاربرد استاندارد(بند 1 استاندارد)
  • تعریف واژگان و اصطلاحات
  • تفکر مبتنی بر ریسک
  • آشنایی با چرخه PDCA
  • کارگاه 1
  • ارتباط با سایر استانداردهای سیستم مدیریت
  • درک سازمان و بافت آن
  • آشنایی اجمالی با مدیریت استراتژیک و ماتریس SWOT و نقش ان در استاندارد
  • درک نیازها و انتظارات طرف‌های ذینفع
  • کارگاه 2
  • تعیین دامنه سیستم مدیریت کیفیت
  • تکلیف منزل مشاهده فیلم و ارائه نقد آن
  • تکلیف شماره دو: تدوین SWOT  برای شرکت خود

روز دوم

  • بررسی تکالیف افراد
  • نگرش فرآیندی و معرفی نمونه فرایندهای سازمانی و هم چنین نقشه فرآیندی
  •  آموزش مستند سازی در فرآیندها
  • کارگاه 3
  • رهبری و تعهد
  • خط مشی
  • کارگاه4
  • نقش‌ها، مسئولیت‌ها و اختیارات سازمانی و شرح وظیفه
  • کارگاه 5
  • اقدامات مرتبط با مدیریت ریسک و فرصت ها و روش FMEA در ارزیابی ریسک ها
  • کارگاه 6
  • تکلیف یک منزل مطالعه موردی دانشگاه موزه هنر
  • تکلیف دو تدوین روش اجرایی خرید

روز سوم

  • بررسی و مباحثه
  • اهداف کیفیت و طرح‌ریزی برای دستیابی به آن‌ها
  • کارگاه 7
  • آشنایی اجمالی با OKR
  • طرح‌ریزی تغییرات
  • کارگاه 8
  • پشتیبانی- منابع
  • پشتیبانی- صلاحیت
  • پشتیبانی- آگاهی
  • پشتیبانی- ارتباطات
  • پشتیبانی- اطلاعات مدون
  • کارگاه 9
  • آشنایی با دانش سازمانی و مدیریت دانش در سازمانها
  • کارگاه10
  • طرح‌ریزی و کنترل عملیاتی
  • الزامات محصولات و خدمات
  • کارگاه 11
  • تکلیف یک منزل مطالعه کتاب و احصای نکات کلیدی از کتاب “هفت عادت مردمان موثر”
  • تکلیف دو مطالعه موردی نگاه دایناسوری و حس غورباغه ای

روز چهارم

  • بررسی تکلیف افراد
  • طراحی و توسعه محصولات و خدمات
  • آشنایی اجمالی با الگوی QFD
  • آشنایی اجمالی با FOUR P & FOUR C
  • کارگاه 12
  • کنترل فرایندها، محصولات و خدمات فراهم شده از بیرون
  • کارگاه 13
  • تولید و ارائه خدمات
  • کارگاه  14
  • تکلیف یک منزل طراحی فرایندها و زیر فرایندهای مورد نیاز ایده تا محصول نمونه و محصول نهایی و عرضه به بازار و خدمات پس از فروش با انتخاب افراد شرکت کننده بر اساس گروه بندی
  • تکلیف دو نگارش یک طرح فروش برای یک محصول مورد دلخواه بر اساس گروه بندی

روز پنجم

  • پایش، اندازه‌گیری، تحلیل و ارزیابی
  • آشنایی با شاخص ها حسابداری مدیریت و KPI
  • کارگاه 15
  • ممیزی داخلی
  • کارگاه 16
  • بازنگری مدیریت
  • کارگاه 17
  • عدم انطباق و اقدام اصلاحی
  • کارگاه 18
  • بهبود مداوم
  • کارگاه 19
  • جمع بندی
  • کارگاه 20

ح) روش ثبت نام

کلیه علاقمندان جهت شرکت در دوره فوق تا بیستم و نهم خرداد ماه فرصت ثبت نام و تکمیل وجه نمایند.

مبلغ فوق را به شماره حساب شباIR210580102381001301450001 یا شماره حساب  102381013014501 یا شماره کارت 6396077020014400 به نام  شرکت آریسان رادین فراز نزد بانک سرمایه شعبه چهارراه رشید واریز نمایند در ضمن لطفا پس از واریز، فیش آن را به پست الکترونیک شرکت به آدرس a.r.faraz.co@gmail.com ارسال نمایند. 

و) پیشنهاد ویژه

شرکت آریسان رادین فراز در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود به منظور افزایش در توسعه بهره وری سازمان‌ها اقدام به طرح ریزی دو خدمت ویژه نموده است تا کسانی که علاقمند به حضور در دوره باشند در صورت ثبت نام بیش از سه نفر و عقد قرارداد برای یکی از گزینه‌های ذیل تا پایان خرداد ماه 1402 را به عنوان هدیه دریافت نمایند:

الف) کارت تخفیف بیست درصدی بابت خدمات آموزش و ممیزی آراستگی همت به قیمت های پایه شرح ذیل، دریافت می کنند.

  1. بنگاه های کسب و کار تا50 نفر، دویست میلیون ریال
  2. بنگاه های کسب و کار بین 51 نفر الی 200 نفر، دویست و هشتاد میلیون ریال
  3. بنگاه های کسب . کار بین 201 نفر تا 300 نفر به بالا سیصد و شصت میلیون ریال

ب) تخفیف بیست درصدی بابت ممیزی داخلی براساس استاندارد سیستم مدیریت کیفیت و آموزش سه روزه ممیزی داخلی برای پنج نفر از اعضای سازمان به قیمت های پایه شرح ذیل، دریافت می کنند.

  1. بنگاه های کسب و کار تا50 نفر، دویست و پنجاه میلیون ریال
  2. بنگاه های کسب و کار بین 51 نفر الی 200 نفر، سیصد و هشتاد میلیون ریال
  3. بنگاه های کسب و کار بین 201 نفرتا 300 نفر به بالا چهارصد و شصت میلیون ریال

ه) در صورت درخواست دو گزینه کارت تخفیف سی درصدی تقدیم می شود.

راه‌های تماس:

به منظور ثبت نام یا کسب اطلاعات بیشتر می توانید به روش :

ساختمان فنآوری کسب و کار واقع در شهرک صنعتی عباس آباد- واحد 205

یا تلفن 77740816-021 یا ثبت نام در سایت ایوند: a.r.faraz.co@gmail.com یا پست https://evand.com/events/دوره-منتورینگ-مدیرعالی-با-رویکردسیستم-مدیریت-کیفیت-19850

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *