نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 اردیبهشت 1403 7:25 ب.ظ

Sustainable Ocean Alliance شتاب دهنده خود را به یک شبکه Ecopreneur گسترده تر تبدیل می کند

Devin Coldewey – 11 ژوئیه 2023-اعتبار تصویر: Diane Keough

شتاب دهنده های استارت آپی مکان های جالبی هستند، اما مدل بسته بندی یک ایده خوب و شلیک آن به VC ها از یک توپ روز آزمایشی، بازده کمتری دارد. به نظر می‌رسد که اتحاد اقیانوس پایدار (SOA) و شتاب‌دهنده‌اش این را می‌بینند و جامعه‌ای را به اندازه‌ای بزرگ کرده‌اند که تغییر به یک مدل جدید و کمتر سخت‌گیرانه را که امروز راه‌اندازی می‌کند، توجیه کند.

SOA یک سازمان حمایتی و سرمایه گذاری است که هدف آن افزایش دید هم در مورد مسائل اقیانوس و هم شرکت هایی است که برای رسیدگی به آنها تشکیل شده اند. ده ها استارت آپی که از شتاب دهنده راه حل های اقیانوس آن عبور کرده اند، مجموعا بیش از 300 میلیون دلار جمع آوری کرده اند.

اما با رشد جوامعی مانند این، تعادل ارزش می‌تواند از برنامه واقعی (کارگاه‌های آموزشی، سخنرانی‌ها و غیره) به شبکه‌ای تغییر کند که در طول زمان در اطراف آن رشد کرده است. مقدار زیادی از ارزش انجام برنامه هایی مانند Techstars یا Y Combinator به سادگی این است که با صدها شرکت، متخصص و سرمایه گذار در سراسر جهان، شما به سادگی به یک اکوسیستم سودمند دسترسی دارید.

این همان چیزی است که SOA امیدوار است با بازنشستگی شتابدهنده به نفع شبکه Ecopreneur خود، که شامل 45 شرکت  و همه افراد و سرمایه گذارانی است که به رشد و توسعه آنها کمک کرده اند، تقویت کند.

هنوز هم گروه‌هایی از شرکت‌های انتخاب شده از برنامه‌ها وجود خواهند داشت – اتفاقاً امروز باز هستند – اما دیگر یک یا دو ماه استاندارد آموزش و رویداد وجود نخواهد داشت.

رئیس این برنامه، کریگ دودنهوفر، گفت: «ما تازه متوجه شدیم که برنامه شتاب دهنده ما واقعاً بیشتر یک ورود به این انجمن است، بنابراین در حال دو برابر کردن آن بخشی از آن هستیم. کارگاه‌هایی وجود دارد که توسط مربیان آموزش داده می‌شود، و رویدادهایی برای کارآفرینان و سرمایه‌گذاران برای ارتباط برقرار می‌شود، اما از نظر برنامه‌ریزی سنگین نخواهد بود. ما به تازگی هزینه فرصت یک دوی سرعتی 4-8 هفته ای سنتی را دیدیم، واقعاً چه کاری می توانید انجام دهید؟ امیدواریم حمایت بلندمدت و پایدارتری ارائه دهیم.”

فراخوان متقاضیان برای شرکت هایی در هر مرحله ای که در یکی از سطل های زیر قرار می گیرند آزاد است:

     کربن آبی: حذف یا اجتناب از CO2e

     اکوسیستم ها و گونه ها: حفظ و احیا

     آلودگی اقیانوس: کاهش زباله، استفاده دایره ای و جایگزین های مواد

     غذاهای آبی: شیلات/آبزی پروری پایدار و جایگزین های غذاهای دریایی

     داده های اقیانوس: دانش و تحقیق

برنامه‌ها در 1 آگوست بسته می‌شوند. تعداد اسلات‌های سختی در دسترس نیست، اما دودنهوفر گفت که آنها انتظار دارند حداقل پنج شرکت را در سال جاری بپذیرند، و تعداد بیشتری را به‌طور منظم.

وعده یک شبکه مفید با امکان سرمایه گذاری 100000 دلاری SOA شیرین می شود، اگرچه این تضمینی نیست یا در نظر گرفته شده است که یک دور کامل باشد. دودنهوفر گفت که این تنها مقیاسی است که سازمان انتظار دارد هنگام شرکت در هر دور اولیه، در شرکت‌های شبکه سرمایه‌گذاری کند.

شرکت‌های فعال در حوزه اقیانوس و فضای حفاظتی باید با تمرکز بیشتر بر این بخش‌ها جسور شوند، اما برای استارت‌آپ‌ها هنوز انتخاب مسیر آسانی نیست. یک جامعه جهانی حامی درست همان چیزی که SOA در این چند سال اخیر پرورش داده است ممکن است بهترین راه برای یافتن هم بنیانگذار، سرمایه گذاران، مشتریان یا فقط همتایان مورد نیاز شما باشد.

https://techcrunch.com/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *