نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 اردیبهشت 1403 1:59 ق.ظ

درخواست شرکت‌های مخابراتی از اتحادیه اروپا برای هزینه‌های بیشتر در زمینه فناوری

2 اکتبر 2023 – غول های مخابراتی می گویند که به پول بیشتری برای نگهداری و به روز رسانی زیرساخت نیاز دارند تا نیازهای داده اروپا را برآورده کنند.

روسای شرکت‌های مخابراتی اروپایی، از جمله Orange و Vodafone، از اتحادیه اروپا خواستند غول‌های فناوری و استریم را وادار کند تا برای حجم گسترده پهنای باندی که استفاده می‌کنند، بیشتر بپردازند.این ایده جدید نیست اما بحث های شدیدی را برانگیخته است.

غول‌های مخابراتی می‌گویند که برای حفظ و به‌روزرسانی زیرساخت‌ها برای برآورده کردن نیازهای داده‌ای  اروپا به پول بیشتری نیاز دارند و اگر شرکت‌هایی مانند نتفلیکس در این هزینه مشارکت داشته باشند، منصفانه‌تر خواهد بود.

اما غول‌های فناوری می‌گویند که شرکت‌های مخابراتی در حال حاضر از مشتریان پول دریافت می‌کنند، در حالی که فعالان حقوق دیجیتال می‌ترسند پرداخت غول‌های وب باعث ایجاد اینترنت دو سرعته شود.

در نامه‌ای که توسط گروه لابی مخابرات اروپایی ETNO منتشر شد و توسط 20 مدیر اجرایی امضا شد، آمده است: «شرکت‌های بزرگ فناوری امروز تقریباً هیچ هزینه‌ای برای انتقال داده در شبکه‌های ما نمی‌پردازند، به دور از پوشش هزینه‌های مورد نیاز برای گسترش شبکه‌ها».

آنها گفتند: “یک مشارکت عادلانه و متناسب از بزرگترین تولیدکنندگان ترافیک در هزینه های زیرساخت شبکه باید اساس یک رویکرد جدید را تشکیل دهد.”

ETNO قبلاً اپل، آمازون، فیسبوک، مایکروسافت، گوگل و نتفلیکس را به عنوان مقصران اصلی معرفی کرده بود.

مدیران عامل گفتند اتحادیه اروپا برآورد کرده است که حداقل 174 میلیارد یورو (183 میلیارد دلار) سرمایه گذاری جدید تا سال 2030 برای دستیابی به اهداف اتصال مورد نیاز است.

مدیران اجرایی از جمله کریستل هیدمن از Orange و خوزه ماریا آلوارز-پالته از تلفونیکا می‌گویند: «بخش مخابرات در حال حاضر به اندازه کافی قوی نیست که بتواند این تقاضا را برآورده کند.

کمیسیون اروپا در ماه فوریه یک رایزنی عمومی را آغاز کرد و از شهروندان، سازمان‌های غیردولتی و شرکت‌ها دعوت کرد تا نظرات خود را تا ماه می ارائه کنند.انتظار می رود که بازوی اجرایی اتحادیه اروپا نتایج را قبل از پایان سال 2023 علنی کند.

ایده «کمک منصفانه به شبکه‌های مخابراتی» نیز در اتحادیه اروپا اختلاف‌افکن است.

در حالی که در اوایل سال جاری، پارلمان اروپا از این اقدام حمایت کرد، همه 27 کشور عضو اتحادیه اروپا در این طرح حضور ندارند.طبق گزارش ها، بسیاری از کشورها در ماه ژوئن با چنین مالیاتی بر شرکت های فناوری مخالفت کردند.

انجمن صنعت کامپیوتر و ارتباطات (CCIA)، یکی از گروه‌های اصلی لابی‌گر فناوری، بارها با این اقدام مخالفت کرده و هشدار داده است که هزینه‌ها عواقب فاجعه‌باری برای مصرف‌کنندگان اروپایی خواهد داشت.

یکی از استدلال‌های اصلی آن‌ها این است که مشتریان مجبور می‌شوند دو بار هزینه کنند، اول برای دسترسی به اینترنت، و دوم از طریق هزینه‌های بالاتر برای استریم و خدمات ابری.

سال گذشته، 34 سازمان جامعه مدنی در نامه ای سرگشاده نوشتند که هرگونه مالیات بر خلاف قوانین اروپا در مورد بی طرفی شبکه است که به موجب آن شرکت های مخابراتی از فروش سرعت اینترنت سریع تر به شرکت های خاص منع می شوند.

https://techxplore.com/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *