نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

12 اردیبهشت 1403 4:47 ق.ظ

نواوران ماساچوست قصد دارند پلاستیک اقیانوس را به سوخت تبدیل کنند

توسط اندی کوربلی-9 اکتبر 2023

پروفسور مهندسی شیمی WPI مایک تیمکو در ازمایشگاه خود کار می کند. (عکس کسب و کار سیم)

مهندسان شیمی پیشگام فرایندی برای تجهیز کشتی های دیزلی با ایجاد ظرفیت پردازنده برای تبدیل زباله های پلاستیکی جمع اوری شده به سوخت هستند.

نتیجه “دیزل ابی” نامیده می شود و در زمان، پول و انتشار گازهای گلخانه ای در هر دو سفر لازم برای کشتی های تمیز کننده اقیانوس برای رسیدن به سرزمین اصلی برای تخلیه و استفاده از سوخت صرفه جویی می کند.

میلیون ها تن پلاستیک هر ساله وارد اقیانوس ها می شوند و تمایل به تجمع در “چرخش” اقیانوس دارند – مناطق خاصی که چندین جریان به هم می رسند، اما هنوز هم می توانند هزاران مایل مربع باشند.

حتی اگر اقیانوس کار جمع اوری زباله ها را برای سازمان های پاکسازی مانند پاکسازی اقیانوس برای جمع اوری انجام دهد، هنوز هم زمان زیادی برای عقب و جلو رفتن از این چرخش ها برای تخلیه پلاستیک در زمین و سوخت گیری نیاز دارد.

پروفسور نیکولاس کازانتزیس و مایکل تیمکو در موسسه پلی تکنیک Worcester در ماساچوست الهام و پشتکار زیادی در کار خود برای توسعه دیزل ابی از این واقعیت که پیوندهای شیمیایی پلاستیک و سوخت های فسیلی اساسا یکسان هستند.

وی سال گذشته به مطبوعات کمبریج گفت:

“تیم تحقیقاتی ما در حال مدل سازی یک راکتور تخصصی است که پلاستیک زباله برداشت شده را با استفاده از یک فرایند شیمیایی نواورانه به نام مایع سازی هیدروترمال (HTL) تبدیل می کند”، “این پلاستیک را در دمای بالا و فشار بالا به “دیزل ابی” فشرده می کند (این نام بر ریشه های دریایی ان تاکید دارد).

کار انها توسط یک کمک هزینه دو ساله 259 هزار دلاری در سال 2026 بنیاد ملی علوم (NSF) تامین شد.

الیزابت بلدن، عضو تیم و دانشجوی سال پنجم دکترا، گفت که این فناوری همچنین در رودخانه ها بسیار مفید خواهد بود، زیرا انها نیاز به سوخت کمتری برای حرکت دارند و از انجا که اکثریت قریب به اتفاق پلاستیک در اقیانوس از طریق سیستم های اصلی رودخانه وارد ان می شود.

انها اقتصاد این پروژه را بر اساس مجموعه داده های موجود از پچ زباله بزرگ در اقیانوس ارام مدل سازی کردند، که در حال حاضر توسط چندین گروه با استفاده از رونق و شبکه های بزرگ نصب شده بر روی کشتی تمیز می شود.

نیکولاوس می گوید: “این پروژه هنوز در مراحل اولیه است، اما به نظر می رسد که از لحاظ اقتصادی، سیستم HTL نسبت به سیستم پاکسازی و رونق، هزینه اضافی متوسط است.”

چالش بعدی ساختار خلاقانه نمونه کارها از پاسخ های سیاست عمومی جمع اوری و حذف زباله های پلاستیکی از جمله تاثیر بر سلامت دریایی و انسان خواهد بود. ما باید پاسخ های علمی دقیق و قابل اعتمادی برای اطلاع رسانی و تشویق داشته باشیم. “

https://www.goodnewsnetwork.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *