نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 اردیبهشت 1403 4:08 ق.ظ

استارت‌آپ آلمانی هوش مصنوعی امید اروپا ،  به «خطر وجودی» اشاره می‌کند

خطر وجودی

10 نوامبر 2023 – اعتبار: Unsplash/CC0 دامنه عمومی

امید اروپا برای رقابت با OpenAI، Aleph Alpha، ممکن است به تازگی نزدیک به 500 میلیون یورو (534 میلیون دلار) از سرمایه گذاران در این هفته جمع آوری کرده باشد، اما یکی از بنیانگذاران آن گفت که استارت آپ در نبردی سخت برای زنده ماندن است.

اتحادی از سرمایه گذاران، از جمله مالک لیدل، گروه شوارتز، بوش، SAP و شرکت هیولت پاکارد، 467 میلیون یورو در این هفته به شرکت هوش مصنوعی مستقر در آلمان تزریق کردند.قبل از تزریق وجه نقد، این شرکت متشکل از 60 کارمند که در سال 2019 تأسیس شد، تنها 28 میلیون یورو سرمایه داشت.

اما جوناس اندرولیس، یکی از بنیانگذاران این شرکت، به روزنامه تجاری Handelsblatt در مورد مقیاس چالش پیش روی گفت: «لحظه ای که متوجه شدم OpenAI 13 میلیارد دیگر دریافت کرده است، می دانستم که ما در خطر وجودی هستیم.

اما از حدود یک سال پیش که ChatGPT توسط OpenAI تحت حمایت مایکروسافت راه اندازی شد، رقابت داغی بین بزرگترین بازیگران فناوری بزرگ مانند گوگل و متا برای بخشی از بازار در جریان بوده است.

اندرولیس گفت: «مایکروسافت متوجه شد که هیچ چیز مهم‌تر از فناوری وجود ندارد و آنها تصمیم گرفتند به سمت یک موقعیت مسلط بروند.» او افزود که OpenAI اساساً وجود ما را تهدید می‌کند.

مهندس سابق اپل گفت: با توجه به تسلط ایالات متحده، “بیایید خودمان را مسخره نکنیم – ماموریت حاکمیت تکنولوژیکی اروپا خلاف شانس است.”

Aleph Alpha متخصص در هوش مصنوعی مولد است، نرم افزاری که می تواند متن، تصاویر یا رسانه های دیگری را تولید کند که شبیه آنچه توسط انسان ساخته شده است.

بخش بزرگی از آنچه که برای آن نیز اصرار دارد، حق حاکمیت داده یا حفاظت از داده‌ها است – موضوعی که با افزایش موارد جاسوسی سایبری یا هک مورد حمایت دولت، حساسیت بیشتری پیدا کرده است.

این شرکت همچنین از مشارکت با یک مرکز نوآوری هوش مصنوعی در Heilbronn، که توسط بنیاد دیتر شوارتز، بنیانگذار Lidl پشتیبانی می‌شود، تقویت می‌شود.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *