نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

13 اردیبهشت 1403 4:13 ق.ظ

جمع آوری ذباله های پلاستیکی از دریا ها اعتقاد و تلاش می خواهد.

شبکه خبر خوب -1 ژوئیه 2023

4ocean به نقطه عطفی رسیده است: 30 میلیون پوند زباله پلاستیکی از اقیانوس‌ها، رودخانه‌ها و خطوط ساحلی ما از زمان شروع این شرکت در سال 2017 بازیابی شده است.

4ocean که در 12 مکان در دو قاره فعالیت می کند، برای پایان دادن به بحران پلاستیک اقیانوس اختصاص یافته است.

الکس شولز، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران  گفت: “4ocean فوق العاده به این افتخار می کند که این موفقیت را به ثبت رسانده است.”

ما یک تجارت کامل را تنها با هدف تمیز کردن اقیانوس ساخته‌ایم. با صدها کاپیتان و خدمه محلی که هفت روز در هفته زباله‌ها را از اقیانوس‌ها و سواحل ما جمع‌آوری می‌کنند و با حمایت میلیون‌ها نفر که وظیفه خود را برای جلوگیری از آلودگی پلاستیکی انجام می‌دهند، مطمئن هستم که کار ما تأثیری ماندگار بر اقیانوس خواهد داشت.»

شولز این خبر را پس از آن اعلام کرد که 4ocean TrashTracker، یک پایگاه داده اختصاصی که برای مستندسازی مواد بازیافتی شرکت در کل زنجیره تامین آنها استفاده می‌شود، توسط GreenCircle Certified، یک نهاد شخص ثالث به رسمیت شناخته‌شده بین‌المللی که ادعاهای پایداری را آزمایش می‌کند، به طور مستقل ممیزی و تأیید شد.

4ocean، یک شرکت عام المنفعه مستقر در بوکا راتون، فلوریدا، دستبندهای ساخته شده از زباله های پلاستیکی جمع آوری شده را می فروشد، 185 خدمه را در ایالات متحده، اندونزی و گواتمالا، که محلی در آن منطقه هستند، استخدام می کند.

همه کاپیتان ها و خدمه ما در جوامعی که ما به آنها خدمت می کنیم زندگی می کنند و به عنوان کارمند تمام وقت استخدام می شوند. همه دستبندهای ما توسط صنعتگرانی که در گواتمالا یا بالی زندگی می کنند، ساخته می شوند. هر دستبند خریداری شده به پاکسازی ما کمک می کند و مشاغلی ایجاد می کند که درآمد ثابتی را که مردم در این جوامع در حال حاضر نیاز دارند را فراهم می کند.

در حالی که عملیات پاکسازی 4ocean عمدتاً از طریق فروش محصولات آنها تأمین می شود، در سال 2021، آنها یک برنامه مشارکت شرکتی را راه اندازی کردند که با شرکت هایی همکاری می کند تا استفاده از پلاستیک آنها را جبران کند و به تلاش های پاکسازی آبراه ها در سراسر جهان کمک کند – از جمله جان فریدا، Mount Gay Rum، Nature Gnaws. و Polo Assn.

زباله در نهایت یک نقص طراحی است، به این معنی که جلوگیری از آلودگی پلاستیکی با تغییر روش طراحی، تولید، بازاریابی، مصرف و دفع محصولاتی که هر روز استفاده می کنیم شروع می شود.

جدیدترین پروژه آنها در روز جهانی اقیانوس ها، 8 ژوئن اعلام شد. همکاری جدید با Corona، تلاش های جمع آوری در رودخانه های بسیار آلوده مانند ریو موتاگوا در گواتمالا را به نمایش می گذارد. یکی از آلوده‌ترین رودخانه‌های آمریکای مرکزی، رودخانه موتاگوا، تقریباً ۲ درصد از کل زباله‌های پلاستیکی وارد شده به اقیانوس‌های ما را در سال تشکیل می‌دهد.

این پروژه 5 ساله با نام  x 4ocean به بازیابی اکوسیستم های طبیعی و تنوع زیستی کمک خواهد کرد. ایجاد مشاغل تمام وقت و با دستمزد برای افرادی که مستقیماً تحت تأثیر آلودگی پلاستیکی در رودخانه و مناطق اطراف هستند. و زیرساخت هایی برای تغییر پایدار ایجاد کنید.

شولز گفت: «وقتی می گویند گروه کوچکی از افراد فداکار می توانند دنیا را تغییر دهند، آنها را باور کنید. دستیابی به 30 میلیون پوند پلاستیک و زباله از اقیانوس‌ها تنها اولین قدم است. ما هنوز کار زیادی برای انجام دادن داریم.»

https://www.goodnewsnetwork.org/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *