نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

12 اردیبهشت 1403 12:58 ق.ظ

راه اندازی یک سیستم عظیم برای جمع آوری زباله های اقیانوس آرام

3 سپتامبر 2023-سیستم 03 تقریباً سه برابر بیشتر از سیستم قبلی است – تصویر اطراف سیستم 2 – پاکسازی اقیانوس

هفته گذشته، سازمان Ocean Cleanup که در حال مقابله با توده زباله بزرگ اقیانوس آرام است، سیستم 03 خود را برای اولین بار به کار برد – تقریباً سه برابر بزرگتر از فناوری قبلی و قادر به تمیز کردن منطقه یک زمین فوتبال در هر پنج ثانیه می باشد.

این سیستم  به دنبال آزمایش دو سیستم کوچکتر آنهاست که از سال 2021 موفق به استخراج بیش از 275 تن پلاستیک شدند.

ورود سیستم 03 جهشی بزرگ برای مدیر عامل هلندی بویان اسلات و تیمش و ماموریت آنها در پاکسازی اقیانوس ها از حداقل 90 درصد زباله های پلاستیکی تا سال 2040 است.

سیستم 03 شامل یک مانع شناور به طول تقریبی 1.4 مایل (2.2 کیلومتر) است که بین دو کشتی آهسته حرکت می کند. این مانع صفحه‌ای را به عمق 13 فوت (4 متر) زیر سطح آب معلق می‌کند، جایی که بیشتر پلاستیک‌های شناور با آن مواجه می‌شوند.هنگامی که زباله‌ها جمع می‌شوند، خدمه کشتی آن‌ها را دسته‌بندی می‌کنند تا با بازیافت آن‌ها در محصولات جدید پایدار، اطمینان حاصل کنند که پلاستیک به خوبی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اخیراً، آنها با خودروسازی کیا همکاری کردند تا پلاستیک نجات یافته را در خودروهای الکتریکی جدید خود بگنجانند، با اولین دسته تحویل کیا در بازگشت نهایی سیستم 002 به بندر در اوایل تابستان.

برای اثبات اینکه می‌توانیم این زباله‌ها را به گنج تبدیل کنیم، از اولین صید اقیانوسی خود برای تولید عینک آفتابی The Ocean Cleanup – ساخته شده از پلاستیک استخراج‌شده مستقیم از GPGP با سیستم 001/B در سال 2019 استفاده کردیم. این عینک‌ها ظرف 18 ماه فروخته شدند و به تامین مالی پاکسازی‌های آینده کمک کردند .

Ocean Cleanup می‌گوید: «با بزرگ‌تر کردن سیستم 03 نسبت به تلاش‌های قبلی‌مان (در کنار ارتقاهای متعددی که انجام داده‌ایم)، می‌توانیم منطقه بسیار بزرگ‌تری از اقیانوس را در زمان کمتر و با استفاده از منابع کمتر پوشش دهیم. این امر هزینه ما به ازای هر کیلوگرم پلاستیک حذف شده را کاهش می دهد و سود ما را برای محیط زیست دریایی به حداکثر می رساند.

حتی یک دریچه ایمنی حیوانات دریایی در مدل جدید وجود دارد که توسط دوربین های زیر آب نظارت می شود و به اعضای خدمه اجازه می دهد تا هر حیوانی را با خروجی واضح از منطقه نگهداری پلاستیکی خود فراهم کند.

اما در مورد زباله هایی که از رودخانه ها خارج می شوند چطور؟

به طور همزمان، اسلات و تیم مهندسی او همچنین در حال رسیدگی به یک موضوع مرتبط هستند – جنبه ای که به همان اندازه برای مشکل کلی آلودگی پلاستیک حیاتی است: پر از زباله ترین رودخانه های جهان. با “بستن شیرها” و گرفتن پلاستیک در طول مسیر رودخانه، می توان از کار بسیار دشوارتر گرفتن آن در اقیانوس تا حد زیادی اجتناب کرد.

ماشین‌های رهگیر آنها، بارج‌های کارآمد با انرژی خورشیدی هستند که زباله‌های پلاستیکی رودخانه را می بلعند. با عملکرد عالی، Interceptors می تواند 220000 پوند (100000 کیلوگرم) زباله در روز جمع کند.

اندونزی هدف بلندپروازانه ای را برای کاهش 70 درصد زباله های پلاستیکی در آبراه های خود در سه سال اعلام کرد و از بارج رودخانه Ocean Cleanup کمک گرفت.

پس از نتایج مثبت در جاکارتا، رهگیر در مکان‌های دیگر – مالزی، جمهوری دومینیکن، ویتنام و جامائیکا – و اخیراً در لس‌آنجلس در نهر بالونا که در کنار ساحل ونیز جریان دارد و پلاستیک را به اقیانوس آرام حمل می‌کند، مستقر شد.

لمبرت گرینز، سفیر هلند در اندونزی گفت: «بسیار دلگرم کننده است که شاهد ادامه همکاری مثبت بین دو دولت ما و سازمان پاکسازی اقیانوس ها هستیم. با وجود گستردگی چالش پلاستیک، تایید این راه حل ها و مشارکت های نوآورانه به من امیدواری می دهد که بتوانیم با هم کار کنیم تا در نهایت این مشکل را به نفع همه حل کنیم.

https://www.goodnewsnetwork.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *