نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

12 اردیبهشت 1403 7:19 ق.ظ

بازگشت پرنده ماقبل تاریخ که تصور می شد منقرض شده است به طبیعت نیوزیلند

اندی کوربلی- 5 سپتامبر 2023-پرنده تاکاه ماقبل تاریخ اثر کاترین استفان مارکس -مجوز CC در فلیکر

در یک داستان موفقیت‌آمیز حفاظتی بزرگ و تاریخی، هجده پرنده takahē به حیات وحش یک ذخیره‌گاه طبیعی در دریاچه Wakatipu رها شده‌اند.

انتظار می‌رود که هفت مورد دیگر در ماه اکتبر و 10 مورد دیگر در ماه‌های ابتدایی سال آینده دنبال شود، زیرا این شگفتی دوباره کشف شده به مسیر طولانی خود برای بازیابی به سومین جمعیت تولید مثل جداگانه در طبیعت ادامه می‌دهد.

این پرنده رنگین کمانی که پرواز نمی کند نمادی از گذشته منحصر به فرد ماقبل تاریخ نیوزیلند است، اما در جزیره ای بدون پستانداران تکامل یافته است .

با این حال، آنها پس از جنگ جهانی دوم دوباره کشف شدند و از آن زمان حافظان محیط زیست رویکردی فعال برای تضمین بقای آنها در پیش گرفته اند. تخم‌های واقع در طبیعت به مراکز مراقبت منتقل می‌شوند تا از آن‌ها در برابر دزدانی مانند موش‌ها محافظت شود.

حامیان محیط زیست جوجه ها را با استفاده از عروسک های جورابی به شکل سر پرنده های بالغ، در مراکز پرورش جوجه ها بزرگ کردند، تکنیکی ارزشمند که در نهایت جای خود را به پرورش در محیط های ویژه کنترل کرد.

به دام انداختن شکارچیان مهاجم نیز سهم بسیار مهمی در رشد ثابت این حیوان در جمعیت حدود 8 درصد در سال داشته است.

در جزیره جنوبی نیوزلند، دریاچه Wakatipu طولانی‌ترین دریاچه کشور جزیره‌ای است که 50 مایل از دره Waimāori عبور می‌کند.

تومای کسیدی، از گروه بومی نگای تاهو که زمین های اطراف دریاچه واکاتیپو را سرپرستی می کنند، می گوید: «آنها ظاهری تقریباً ماقبل تاریخی دارند.

او می گوید که از جلو  ، آنها کاملاً کروی به نظر می رسند، مانند یک زمین مینیاتوری که روی یک جفت پایه نارنجی نصب شده است. برای مائوری ها، معرفی مجدد آنها امری فوق العاده خاص است. در گذشته، مردم مائوری پرهای پرنده را به صورت شنل جمع می‌کردند، و صداهای این حیوانات که از پایین دره از دامنه‌ها بیرون می‌آمدند، خاطره‌ای ارزشمند بود که شاید اکنون بتوان آن را دوباره زنده کرد.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *