نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 11:09 ب.ظ

جوانان  انگیزه مند 2.6 میلیون پوند زباله از رودخانه های اندونزی بیرون می کشند

اندی کوربلی -11 سپتامبر 2023 -Sungai Watch زباله های پلاستیکی جمع آوری شده از  رودخانه. تصویر از سام بنچجیب.

در اندونزی، بدتر شدن بحران آلودگی پلاستیکی، سام بنچجیب جوان را به راه اندازی Sungai Watch – یک سازمان زیست محیطی که به پاک نگه داشتن آبراه های اندونزی با نصب موانع رودخانه برای جلوگیری از ورود پلاستیک و سایر زباله ها به اقیانوس اختصاص دارد، واداشت.

به طور متوسط 2000 کیلوگرم (4400 پوند) زباله پلاستیکی در هفته می تواند تنها از یک روستا به اقیانوس وارد شود. مدیریت صحیح زباله‌های پلاستیکی در جوامع ساحلی این کشور، عامل شماره 2 بحران پلاستیک اقیانوس‌ها، وجود ندارد و دولت را وادار می‌کند تا 1 میلیارد دلار برای کاهش 70 درصد زباله‌های پلاستیکی دریایی خود تا سال 2025 متعهد شود.

Benchegjib با دو خواهر و برادرش Sungai Watch را در اکتبر 2020 راه‌اندازی کرد. آنها در طول تقریباً سه سال ساخت Sungai با شکست‌های زیادی مواجه شدند، از فناوری و تجهیزات مورد استفاده در موانع آن‌ها تا کمبود کارکنان گرفته تا یادگیری نحوه مقیاس‌پذیری پروژه. او می‌گوید که آن‌ها هنوز هر روز چیزهای جدیدی یاد می‌گیرند و به طور مداوم فرآیندهای ما را بهبود می‌بخشند.

Sungai Watch با موفقیت بسیاری از آلوده ترین رودخانه های اندونزی را پاکسازی کرده و اکوسیستم های حرا را که به دلیل آلودگی پلاستیکی آسیب دیده اند را با استفاده از سیستمی شبیه به رونق زباله احیا کرده است. تاکنون بیش از 1.2 میلیون کیلوگرم (بیش از 2.6 میلیون پوند) زباله پلاستیکی از سیستم های رودخانه ها و بدنه های آبی جمع آوری شده است.

بنچجیب گفت: “من در اندونزی بزرگ شدم و دیدم که آلودگی پلاستیکی در طول سال ها بدتر و بدتر می شود.”

او گفت: «من فکر می‌کنم این زیبایی کارآفرین بودن و مبارزه با موضوعی مانند آلودگی پلاستیکی است، جایی که چالش‌ها و متغیرهای جدید همیشه به شما ارائه می‌شود. “این یک مدرسه واقعی برای ما بوده است.”

بنچجیب می‌گوید: «برخی از داستان‌های موفقیت ما شامل بازگشت جمعیت ماهیان به آبراه‌های زمانی بسیار آلوده، احیای جنگل‌های حرا پس از حذف لایه‌ها و لایه‌های پلاستیکی است که درختان حرا را خفه می‌کردند».

در برخی از رودخانه‌ها، آنها مجبور شدند موانع خود را حذف کنند زیرا به دلیل عدم آلودگی پلاستیکی پس از کار در بالادست با جوامع در زمینه آموزش و افزایش آگاهی در مورد مدیریت صحیح زباله در سطح خانوار، دیگر مفید نبودند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *