نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 اردیبهشت 1403 8:19 ب.ظ

اولین پرواز هواپیمای الکتریکی جهان با نیروی هیدروژن مایع جدید

اندی کوربلی -8 سپتامبر 2023-اعتبار H2FLY از طریق-SWNSاولین پرواز خلبانی یک هواپیمای الکتریکی با نیروی هیدروژن مایع در جهان انجام شد.

H2FLY، توسعه‌دهنده سیستم‌های نیرومحرکه هیدروژن-الکتریکی برای هواپیما در اشتوتگارت آلمان اعلام کرد که چهار پرواز را با موفقیت از ماریبور، اسلوونی، با نیروی هیدروژن مایع به عنوان بخشی از کمپین آزمایش پرواز خود انجام داده است، از جمله یک پرواز که بیش از سه ساعت به طول انجامید.

آنها بر این باورند که این پروازها پایه و اساس پروازهای دوربرد و بدون آلایندگی است، با هیدروژن مایع که برد هواپیمای HY4 را دو برابر کرده و به 932 مایل (1500 کیلومتر) می رساند، در مقایسه با استفاده از هیدروژن گازی که بسیار سنگین تر است.

این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد که نتایج پروازهای آزمایشی نشان می‌دهد که استفاده از هیدروژن مایع به جای هیدروژن گازی، حداکثر برد هواپیمای HY4 را از 750 کیلومتر به 1500 کیلومتر دوبرابر می‌کند و گامی حیاتی در جهت تحول پرواز بدون آلاینده‌ها، متوسط و دوربرد است.

در طول 12 ماه گذشته، GNN در جریان تمام نقاط عطف پرواز هیدروژنی الکتریکی بوده است، زیرا سوخت مایع تنها گزینه فعلی برای کربن زدایی هوانوردی است. در ماه دسامبر، رولز رویس و ایزی جت با موفقیت یک موتور هیدروژنی را برای جت جامبو آزمایش کردند.

امسال، Connect Airlines و Avia هر دو با موفقیت هواپیماهایی را با استفاده از سوخت هیدروژن سبز به پرواز درآوردند، دومی با هواپیمای 40 نفره ATR 72-600 منطقه ای طی یک پرواز 15 دقیقه ای گواهی صلاحیت پروازی FAA، و اولی در طی یک پرواز 10 دقیقه ای با یک هواپیمای 19 نفره به نام دورنیر 228.

در ماه مه، GNN گزارش داد که یک جت مافوق صوت مانند کنکورد در حال توسعه است که از هیدروژن سبز به عنوان منبع سوخت خود استفاده می کند. شرکت Destinus با هیدروژن کار می کند زیرا بسیار سبک تر از سوخت جت های فسیلی است و ملاحظات وزن یک شرط کلیدی برای سفرهای مافوق صوت است.

با این حال، در حال حاضر، HY4 مجهز به سیستم محرکه پیل سوختی هیدروژنی-الکتریکی قادر به انجام آزمایش‌هایی بیش از 3 ساعت در زمان پرواز بود که پیشرفت این شرکت آلمانی را در زمینه هوانوردی هیدروژنی برجسته‌تر کرد.

در مقایسه با ذخیره سازی هیدروژن گازی تحت فشار، استفاده H2FLY از هیدروژن مایع و برودتی، وزن و حجم مخزن را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد، بنابراین منجر به افزایش برد هواپیما و بار مفید می شود.

پروفسور جوزف کالو، یکی از بنیانگذاران H2FLY گفت: «این دستاورد نقطه عطفی در استفاده از هیدروژن برای تأمین انرژی هواپیماها است. ما اکنون به دنبال افزایش فناوری خود برای هواپیماهای منطقه ای و سایر کاربردها هستیم و ماموریت حیاتی کربن زدایی هوانوردی تجاری را آغاز می کنیم.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *