نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 1:47 ب.ظ

 جفت کردن استخراج کریپتو با هیدروژن سبز باعث افزایش انرژی پاک می شود

 جفت کردن استخراج کریپتو با هیدروژن سبز باعث افزایش انرژی پاک می شود

25 مارس 2024 توسط دانشگاه کرنل-اعتبار: Karolina Grabowska از Pexels

بر اساس مطالعه جدید دانشگاه کرنل، جفت کردن استخراج ارزهای دیجیتال – که به دلیل مصرف زیاد سوخت مبتنی بر کربن قابل توجه است – با هیدروژن سبز می تواند پایه و اساس گسترش بیشتری از انرژی های تجدیدپذیر مانند انرژی خورشیدی و باد را فراهم کند.

Fengqi You، استاد مهندسی سیستم‌های انرژی در دانشگاه کرنل می‌گوید: «از آنجایی که عملیات ارزهای دیجیتال کنونی به شدت در انتشار کربن در سرتاسر جهان نقش دارد، کشف فرصت‌ها برای مهار اشتیاق گسترده برای ارزهای رمزپایه حیاتی می‌شود.».

یو و دانشجوی دکتری آپورو لعل نویسندگان کتاب «پایداری آب و هوا از طریق یک دوتایی پویا: انتقال انرژی و کربن زدایی انرژی محرکه رمزنگاری شده و هیدروژن سبز» هستید که در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم منتشر شده است.تحقیقات آن‌ها نشان می‌دهد که چگونه ارتباط استفاده از استخراج ارزهای دیجیتال انرژی‌بر با فناوری هیدروژن سبز – که آن را «دو پویا» می‌نامند – می‌تواند بخش‌های انرژی تجدیدپذیر را تقویت کند.

لعل گفت: «ساخت یک زیرساخت هیدروژن سبز برای کمک به تولید ارز دیجیتال می‌تواند انرژی‌های تجدیدپذیر را تسریع کند و چیونداز انرژی پایدارتری ایجاد کند.

به گفته محققان، استفاده از منابع انرژی پاک برای نیرو بخشیدن به عملیات استخراج بلاک چین و سوخت تولید هیدروژن سبز می تواند منجر به افزایش ظرفیت باد و خورشیدی شود و تولید انرژی پایدار را در سراسر کشور گسترش دهد.

بر اساس گزارش دفتر علم و فناوری کاخ سفید در سال 2022، در ساختار فعلی خود، استخراج ارز دیجیتال مبتنی بر بلاک چین در ایالات متحده می تواند به اندازه کل کشور آرژانتین از انرژی مبتنی بر کربن استفاده کند. تقریباً تمام الکتریسیته استخراج رمزنگاری داخلی توسط مکانیزم‌های اجماع رایانه‌ای، که به عنوان «اثبات کار» شناخته می‌شود، هدایت می‌شود، که برای تأیید دارایی‌های رمزنگاری استفاده می‌شود.

برآوردهای اولیه توسط اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده نشان می دهد که مصرف سالانه برق در سال 2023 برای استخراج ارزهای دیجیتال احتمالاً بین 0.6٪ تا 2.3٪ از کل مصرف برق ایالات متحده را تشکیل می دهد.

یو گفتید: “با اذعان به نیازهای انرژی قابل توجه استخراج ارزهای دیجیتال، تحقیقات ما یک راه حل فناوری نوآورانه را پیشنهاد می کند.” با استفاده از ارزهای رمزنگاری شده به عنوان حامل‌های انرژی مجازی در کنار استفاده از هیدروژن سبز، می‌توانیم آنچه را که زمانی یک چالش زیست‌محیطی بود به نیرویی پویا برای کاهش آب و هوا و پایداری تبدیل کنیم.»

یو و لعل در تحقیقات خود، ایالت های ایالات متحده را برای ارزیابی قدرت بالقوه انرژی در هر منطقه مورد بررسی قرار دادند.

بر اساس این مقاله، حمایت از ارز دیجیتال می‌تواند ساخت زیرساخت‌های انرژی اضافی را تسریع کند و به طور بالقوه ۷۸.۴ مگاوات ساعت انرژی خورشیدی برای هر بیت‌کوین استخراج‌شده در نیومکزیکو ایجاد کند، و به‌طور بالقوه ۲۶۵.۸ مگاوات ساعت انرژی باد برای هر بیت‌کوین استخراج‌شده در وایومینگ ایجاد می‌کند.

یو گفت: «در حالی که ارز دیجیتال در حال حاضر ارزش دلار بالایی دارد (بیت کوین در 13 مارس بیش از 73000 دلار معامله شد)، یو نمی توانید آن را در دست خود نگه دارید. “این مجازی است. به ارزهای دیجیتال و انرژی نیز به همین شکل فکر کنید – بسیار شبیه به مفهوم کارت هدیه. ارز دیجیتال همچنین می تواند یک ارزش انرژی داشته باشد و این به یک تابع اضافی تبدیل می شود.”

به گفته محققان، برای پیشبرد آینده ای پایدار برای ارزهای دیجیتال مبتنی بر بلاک چین، سیاست های فدرال قوی تر برای اهداف آب و هوایی و انرژی های تجدیدپذیر باید پیشرفت کند.

یو گفت: “این رویکرد به ارزهای دیجیتال همراه با هیدروژن سبز، نه تنها تاثیرات زیست محیطی خود را کاهش می دهد، بلکه پیشگام مسیری پایدار برای انتقال انرژی های تجدیدپذیر است.” “این یک استراتژی بدیع است.”

یو عضو هیئت علمی ارشد مرکز پایداری کورنل اتکینسون است.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *