نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 اردیبهشت 1403 2:52 ق.ظ

ارزش سهام واحد هیدروژن Thyssenkrupp در اولین عرضه در بازار افزایش یافت

7 جولای 2023 – توسط سم ریوز-مدیر عامل Nucera ورنر پونیکوار (R) گفت که شرکت او در مسیر خوبی برای تبدیل شدن به یکی از شرکت‌های پیشرو هیدروژن سبز است.

واحد هیدروژن سبز Thyssenkrupp، Nucera، در بازار بورس فرانکفورت، در بحبوحه علاقه فزاینده به این فناوری به عنوان جایگزینی برای سوخت‌های فسیلی، عرضه شد.

سهام Nucera اولین روز از معاملات خود را با 18.85 درصد افزایش، به 24.34 یورو (26.7 دلار) به پایان رساندند که ارزش این شرکت را در حدود سه میلیارد یورو نشان می دهد.

شناورسازی Nucera، یکی از بزرگترین شناورهای اروپا تا کنون در سال جاری، در حالی انجام می شود که کشورهای سراسر جهان به دنبال راه هایی برای کاهش انتشار کربن هستند تا به اهداف آب و هوایی کمک کنند.Nucera الکترولیزها را تولید می کند که می تواند برای تولید هیدروژن سبز ساخته شده با استفاده از برق حاصل از منابع انرژی تجدید پذیر مانند خورشید یا باد استفاده شود.

ورنر پونیکوار، مدیر عامل Nucera، در سخنرانی در بازار سهام قبل از زنگ افتتاح، از عرضه اولیه سهام به عنوان یک “دستاورد بزرگ” استقبال کرد.او گفت که هدف این شرکت “حمایت از مشتریان خود در مسیر بی‌طرفی آب و هوا… و بدین ترتیب شکل دادن به عصر جدید انرژی پایدار است.

ما در راه تبدیل شدن به یکی از شرکت‌های پیشرو هیدروژن سبز هستیم.»

عرضه اولیه اولیه سهام پس از فهرست شدن شرکت قمار ایتالیایی Lottomatica در میلان، دومین عرضه بزرگ در اروپا در سال جاری بود.

Nucera این شناور را بزرگترین عرضه هیدروژنی تا کنون توصیف کرده است و Thyssenkrupp اعلام کرده است که حدود 600 میلیون یورو از عرضه سهام به دست آورده است.

Thyssenkrupp یکی از گروه های صنعتی پیشرو آلمان است که همه چیز را از فولاد گرفته تا زیردریایی تولید می کند.این گروه قبلاً گفته بود که درآمد حاصل از فهرست فرانکفورت برای حمایت از “رشد قوی تجارت الکترولیز آب قلیایی Thyssenkrupp Nucera (AWE) استفاده خواهد شد.

تقریباً یک چهارم سهام Nucera برای فروش گذاشته شد، در حالی که Thyssenkrupp اکثریت سهام خود را در این واحد حفظ خواهد کرد.

Nucera یک سرمایه گذاری مشترک بین Thyssenkrupp و شرکت ایتالیایی Industrie De Nora است. د نورا در حال حاضر 34 درصد از شرکت تابعه Nucera را در اختیار دارد.

کنستانتین اولدنبرگر، تحلیلگر CMC Markets گفت که انتظار می‌رود رشد در Nucera در سال‌های آینده افزایش یابد.او گفت که این شرکت یک چراغ امید برای خود Thyssenkrupp و کل بخش هیدروژن در آلمان بود.

اما او همچنین هشدار داد که Nucera “هنوز سودآور نیست و سهامداران احتمالا باید قبل از تحقق سودهای پایدار مدت زیادی صبر کنند”.

Thyssenkrupp در سال های اخیر با مشکلات مالی و بحران در مسیر آینده خود دست و پنجه نرم کرده است.

مارتینا مرز، مدیر اجرایی آن، در ماه آوریل اعلام کرد که پس از رهبری یک بازسازی بزرگ گروه، از سمت خود کناره گیری می کند. میگوئل آنجل لوپز بورگو، مدیر عامل سابق گروه مهندسی آلمانی نورما، جایگزین او شد.

https://techxplore.com/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *