نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 9:21 ق.ظ

مزارع انرژی بادی شناور فراساحلی و مزایای زیست محیطی در طول دوره عمر

7 جولای 2023 -توسط دانشگاه پلی تکنیک میلان-اعتبار: Unsplash/CC0 دامنه عمومی

مزارع بادی فراساحلی مزایای زیست محیطی را در طول چرخه زندگی خود به ارمغان می آورند. این درک از یک مطالعه منتشر شده در مجله بین المللی تولید و مصرف پایدار که در آن محققان Politecnico di Milano اثرات زیست محیطی بالقوه یک مزرعه بادی دریایی شناور تحت مجوز در سواحل سیسیل را تجزیه و تحلیل کردند.

ماریو گروسو، استاد مدیریت پسماند جامد و پردازش در Politechnico، “نتایج نشان می دهد که اثرات زیست محیطی مزارع بادی دریایی با توربین های شناور عمدتاً با چرخه حیات توربین بادی و ساختار شناور و به ویژه با تولید فولاد مرتبط است.”

 دی میلانو توضیح می دهد. سایر مراحل چرخه حیات سهم بسیار کمتری نسبت به مرحله تدارکات دارند.

تجزیه و تحلیل شامل مراحل تهیه مواد، حمل و نقل قطعات، مونتاژ و نصب با کشتی های تخصصی، تعمیر و نگهداری در طول عملیات، جداسازی قطعات و پایان عمر بود.

لوسیا ریگامونتی، استاد روش‌شناسی برای تفکر چرخه زندگی، توضیح می‌دهد.:

“این تجزیه و تحلیل همچنین شامل سایر اجزای مورد نیاز برای ساختن یک مزرعه بادی فراساحلی، با تمرکز ویژه بر روی سیستم الکتریکی برای انتقال انرژی تولید شده، به منظور ارزیابی سهم پیچیدگی اجرای تاسیسات دریایی بر تاثیر کلی مزرعه بادی است.

نتایج نشان می دهد که با مقایسه 1 گیگاوات ساعت انرژی گرفته شده از شبکه ملی با 1 گیگاوات ساعت انرژی تولید شده توسط مزرعه بادی، تأثیرات کلی نیروی باد به طور قابل توجهی برای تقریباً همه دسته های تأثیر تحلیل شده کاهش می یابد: در دسته «تغییر آب و هوا»، مزیت کاهش 92 درصدی تأثیرات است و بدتر شدن آن تنها در دسته «تخلیه غیر فعال» (95+ درصد) مشاهده می شود.

علاوه بر این، این فناوری امکان جلوگیری از تولید انرژی از سوخت‌های فسیلی را فراهم می‌کند و بنابراین، همانطور که نتایج نشان می‌دهد، سرمایه‌گذاری‌های مربوطه از نظر انتشار گازهای گلخانه‌ای و انرژی به‌ترتیب در ۲ و ۳ سال به سرعت بازپرداخت می‌شوند.

گایا بروسا، محقق دپارتمان مهندسی عمران و محیط‌زیست، توضیح می دهد “به طور کلی، نتایج تجزیه و تحلیل یک نشانه تقریبی ارائه می‌کند که به ما کمک می‌کند تا از بارهای زیست‌محیطی یک سیستم تولید برق تجدیدپذیر آگاه شویم و آن را با سایر منابع انرژی مقایسه کنیم. با این حال، باید در نظر داشت که این در حال حاضر یک برآورد اولیه بر اساس انتخاب های طراحی ارائه شده برای مرحله محدوده ارزیابی اثرات زیست محیطی است.

وقتی صحبت از تجزیه و تحلیل چرخه حیات (LCA) مزارع بادی فراساحلی با توربین‌های بزرگ (بیش از 15 مگاوات) نصب شده بر روی سازه‌های شناور که منعکس‌کننده تحولات اخیر صنعت و روندهای فعلی بازار هستند، ادبیات علمی هنوز ناکافی است. با این حال، به منظور ارزیابی پایداری زیست محیطی واقعی آنها، تجزیه و تحلیل فن‌آوری‌های تولید برق تجدیدپذیر از منظر چرخه حیات مهم است.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *