نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

11 اردیبهشت 1403 8:24 ب.ظ

کشف لیتیوم در دهانه ای در نوادا می تواند بزرگترین ذخایر کشف شده باشد

اندی کوربلی -12 سپتامبر 2023-نمای قله و فراتر از آن دهانه مک درمیت و ذخایر لیتیوم آن – BLM

اگر حتی نیمی از لیتیومی که تخمین زده می شود در دهانه مک درمیت وجود دارد استخراج شود، جهان را تغییر خواهد داد.

در اوایل سال جاری، GNN گزارش داد که ذخایر عظیم لیتیوم با مجموع 5.9 میلیون تن متریک در کوه‌های هند در نزدیکی کشمیر کشف شده است که آنها را در میان بالاترین ذخایر لیتیوم شناخته شده در زمین بر اساس کشور قرار می‌دهد.

ذخایر کالدرای مک درمیت تقریباً 700٪ بزرگتر – 40 میلیون تن متریک، 13 میلیون بیشتر از ذخایر شناخته شده هر معدن تولید کننده لیتیوم روی زمین است.

با توجه به اینکه هر کشور سازنده ای برای تولید باتری ها و تراشه های کامپیوتری به دنبال لیتیوم است، هر منبع اضافی به دقت پیش بینی می شود.

تا کنون، ذخایر بزرگی در سرتاسر جهان یافت شده است، اما اعتقاد بر این است که بولیوی با 16 تا 21 میلیون تن، بالاترین میزان را دارد. با این حال، آشفتگی سیاسی و نرخ پایین توسعه در خروج ذخایر آنها از زمین تداخل ایجاد کرده است.

انوک بورست، زمین شناس دانشگاه KU Leuven، به خبرنگار آنتونی کینگ گفت: «اگر تخمین آنها را باور کنید، این ذخایر بسیار بسیار قابل توجهی از لیتیوم است. این می تواند پویایی لیتیوم را در سطح جهانی از نظر قیمت، امنیت عرضه و ژئوپلیتیک تغییر دهد.

تجزیه و تحلیل جدید لیتیوم در محل نشان می دهد که رسوبات دهانه مک درمیت شامل سنگ رسی منحصر به فردی است که از ماده معدنی ایلیت تشکیل شده است که می تواند حاوی 2.4٪ لیتیوم باشد که بالاتر از اسمکتیت منیزیم استخراج شده است.

سنگ رسی که پس از مقادیر باورنکردنی ماگمای قلیایی، حدود 1000 برابر بیشتر از ماگمای کوه سنت هلن در سال 1980 تشکیل شد، از آتشفشان واقع در مرز نوادا و اورگان منفجر شد. پس از خنک شدن، ایگنیمبریت را تشکیل داد که در کف دهانه فرسایش یافته و ذرات غنی از لیتیوم تولید کرد.

پس از آن، دریاچه ای در دهانه ایجاد شد که قبل از فوران دیگری که در آب نمک قلیایی حاوی لیتیوم مخلوط شده بود، لیتیوم را در خاک رس غنی از مواد معدنی در پایین جمع کرد.

استخراج معادن در این کانسار احتمالاً در سال 2026 آغاز خواهد شد و اکنون توسط شرکت لیتیوم آمریکا به طور کامل بررسی شده است.

علاوه بر تامین امنیت خط عرضه این ماده معدنی با ارزش برای تولید ایالات متحده، امکان کنترل کیفیت در مورد شیوه های زیست محیطی و کار را فراهم می کند.

با وجود تعداد کمی از تامین کنندگان لیتیوم در دسترس، تولیدکنندگان اغلب این امکان را ندارند که بتوانند اطمینان حاصل کنند که زنجیره های تامین آنها عاری از اعمالی مانند  بدهی، کار کودکان، آلودگی محیط زیست، یا سایر مشکلاتی است که شناخته شده است زنجیره های تامین مواد معدنی را آزار می دهد.

با عرضه متمرکز از نوادا-اورگان، تولیدکنندگان می توانند از حمایت از عملیات غیر انسانی در جاهای دیگر اجتناب کنند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *