نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 اردیبهشت 1403 11:04 ق.ظ

بر اساس مطالعات مکرر، نسخه طبیعت سلامت جسمی و روانی را بهبود می بخشد

اندی کوربلی -28 ژوئن 2023

مجموعه ای از مطالعات نشان می دهد که زمان صرف شده در طبیعت، به ویژه در اطراف پوشش درختان، سلامت روحی و جسمی را بهبود می بخشد.محققان بر این باورند که مطالعه آنها نشان می دهد که “نسخه” های طبیعت شایستگی استفاده گسترده تری در حرفه پزشکی دارند.

پیشنهاد اینکه گذراندن وقت در طبیعت با دوستان خود برای راه رفتن برای خلق و خو و فشار خون مفید است، تقریباً هیچ کس را شگفت زده نمی کند، به خصوص کسی که GNN می خواند. اما ایده زمان در طبیعت به عنوان یک نسخه، درست همانطور که یک پزشک ممکن است یک SSRI برای افسردگی تجویز کند، به طور گسترده ای از نظر علمی، به ویژه در استرالیا، ارزیابی نشده است.

یک متاآنالیز که در کشور انجام شد و در لنست منتشر شد، نشان می‌دهد که نسخه‌های طبیعت همانطور که تعریف شده است، از شمارش گام‌های روزانه، نمره افسردگی و اضطراب و فشار خون سود می‌برد.

پروفسور Xiaoqi Feng از UNSW Medicine گفت: “این مطالعه بر اساس یک برنامه تحقیقاتی طولانی مدت ساخته شده است که ما انجام می دهیم، جایی که ما نشان می دهیم تماس با طبیعت – و به ویژه درختان – برای تقویت سلامت ذهنی و جسمی در سراسر زندگی ما بسیار خوب است.”

نسخه های طبیعت به عنوان مکملی برای مراقبت های پزشکی استاندارد در حال ظهور هستند. به عنوان مثال، دولت انگلستان اخیراً 5.77 میلیون پوند در یک برنامه آزمایشی برای “نسخه اجتماعی سبز” سرمایه گذاری کرده است و کانادا یک برنامه ملی نسخه طبیعی دارد.

در استرالیا، علاقه عمومی رو به رشدی به نسخه های طبیعت وجود دارد. یک نظرسنجی اخیر از بزرگسالان استرالیایی به رهبری پروفسور فنگ نشان داد که بیش از 80 درصد مردم از این ایده استقبال می کنند.

او گفت : اگر می‌خواهیم نسخه‌های طبیعت به یک طرح ملی تبدیل شود، واقعاً باید شواهدی ارائه کنیم.

یکی از 28 مطالعه مورد تجزیه و تحلیل شامل 47000 نفر در ایالت نیو ساوت ولز استرالیا بود و نشان داد که سلامتی گزارش شده بیشتر در افرادی که در صدک بالای سی ام مناطق پوشیده از درخت زندگی می کنند، نشان می دهد که نقش درختان در هر طرح تجویز طبیعت وجود دارد.

شواهد نشان می‌دهد که نسخه‌های طبیعت می‌توانند به بازیابی و ایجاد ظرفیت‌ها برای سلامت جسمی و روانی بهتر کمک کنند. چیزی که ما در حال حاضر نیاز داریم این است که کار کنیم چگونه نسخه های طبیعت را به روشی پایدار برای افرادی که پتانسیل بالایی برای بهره مندی دارند، اما در حال حاضر زمان کمی را در طبیعت می گذرانند، انجام دهیم.»

https://www.goodnewsnetwork.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *