نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

13 اردیبهشت 1403 10:56 ق.ظ

محققان از فناوری رادار برای نظارت بر وضعیت سلامت راننده استفاده می کنند

محققان از فناوری رادار برای نظارت بر وضعیت سلامت راننده استفاده می کنند

26 مارس 2024 -توسط دانشگاه واترلو-حسگر رادار در کنار سکه 10سنتی تا اندازه مقایسه شود. اعتبار: دانشگاه واترلو

یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه واترلو با الهام از USS Enterprise از “Star Trek” از فناوری رادار برای نظارت بر سلامت افراد در هنگام فرمان استفاده می کند و یک ماشین یا کامیون معمولی را به یک مرکز پزشکی سیار تبدیل می کند. مقاله تحقیقاتی “تخمین الگوی تنفس توسط رادار فیوژن برای نظارت بر راننده پیشرفته” در IEEE Transactions on Instrumentation and Measurement منتشر شد.

دکتر جورج شاکر، استاد کمکی در دپارتمان مهندسی برق و کامپیوتر در دانشگاه واترلو، با تیمی از دانشجویان فارغ التحصیل کار می کند تا رادار را با فناوری در حال تکامل خودرو ادغام کند تا بررسی های سلامتی را آسان تر کند. ایده این است که از زمانی که مردم در اتومبیل خود می گذرانند برای جمع آوری داده های مربوط به سلامتی خود برای تجزیه و تحلیل دقیق و درمان پیشگیرانه استفاده شود – بدون نیاز به هر نوع پوشیدنی.

رادار کوچکتر از درایو انگشت شست USB، در کابین خودرو ادغام شده و سیگنال هایی را ارسال می کند که ارتعاشات انسان را تشخیص می دهد و سپس به رادار بازگردانده می شود. سیستم هوش مصنوعی داخلی داده ها را جمع آوری و تجزیه و تحلیل می کند تا یک تصویر پزشکی ایجاد کند و هر گونه شرایط بالقوه را شناسایی کند. در پایان رفت و آمد راننده، سیستم گزارش را مستقیماً برای بررسی به تلفن همراه آنها ارسال می کند.

شاکر گفت: «این فناوری رادار جدید نیست. “اولین نسخه نمایشی ما با استفاده از رادارهای حسگر داخل کابین در سال 2017 در راستای دستیابی به چشم انداز ما از خودروها به عنوان قطب های پزشکی آینده برای کنترل بدون لمس اطلاعات سرگرمی و هشدار به مردم در مورد کودکان و حیوانات خانگی که در وسایل نقلیه پارک شده تنها می مانند..”

این فناوری که جدیدترین فناوری واترلو با هدف برهم زدن مرزهای فناوری در سلامتی است، می تواند حرکات کوچکی مانند بالا و پایین رفتن قفسه سینه در اثر تنفس یا ضربان قلب را تشخیص دهد.

برای شاکر و تیمش، چالش توسعه فناوری برای شناسایی تغییرات در الگوهای تنفس یا ریتم قلب بود که نشان‌دهنده مشکلات بالقوه سلامت مربوط به بیماری‌های قلبی عروقی مانند تاکی کاردی و برادی کاردی و همچنین شرایط سیستم تنفسی مانند تاکی پنه، برادی پنه و آپنه است.

دانشج.ی همکار می گوید :

ما بر تقویت استخراج داده‌ها برای اطلاعات دقیق مربوط به سیستم‌های تنفسی و قلبی عروقی افراد تمرکز کردیم و به هوش مصنوعی یاد دادیم چگونه از این داده‌ها تفاسیر پزشکی انجام دهد. ملاحظات مهم دیگر حفظ حریم خصوصی و امنیت شخصی بود—هیچ داده‌ای در فضای ابری ذخیره نمی‌شود، بلکه ارسال می‌شود. فقط به تلفن همراه فرد تحت نظر.»

مجموعه‌ای از آزمایش‌ها با استفاده از داده‌های مصنوعی، یعنی آزمودنی‌ها علائم بیماری‌های تنفسی را با حبس کردن نفس و کشیدن نفس‌های کم عمق تقلید کردند، توانایی سیستم را برای تشخیص دقیق و تفسیر شرایط تنفسی تأیید کرد. این سیستم همچنین بر روی افراد مبتلا به بیماری قلبی آزمایش شده است که با موفقیت شناسایی و به طور دقیق شناسایی شده است.

تیم تحقیقاتی در حال توسعه این کار هستند تا قابلیت‌های فناوری رادار را برای نظارت بر سلامت و رفاه کلی سرنشینان خودرو، اجرای عیب‌یابی و تولید گزارش‌های پزشکی با کیفیت که هر مشکلی را که نیاز به توجه داشته باشد، مشخص کند و همچنین به ارتباطات اضطراری واقعه تصادف کمک کند.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *