نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 9:48 ق.ظ

اقیانوس ها در بخش هایی از زمین به رنگ جدیدی تبدیل می شوند

2 سپتامبر 2023 -توسط مارک پرایس، شارلوت آبزرور-اعتبار: دامنه عمومی Pixabay/CC0

یک مطالعه جدید گزارش می دهد که بخش بزرگی از اقیانوس های زمین طی 20 سال گذشته تغییر رنگ داده و گمان می رود فعالیت های انسانی باعث آن شده است.آن رنگ آبی تیره که در کارت پستال ها  به تصویر کشیده شده است، به ویژه در مناطق استوایی در حال ناپدید شدن است.

بر اساس گزارش منتشر شده در نیچر، در مجموع، اقیانوس‌های عرض جغرافیایی پایین در 20 سال گذشته سبزتر شده‌اند.

این کشف چیزی را که استفانی دوتکیوویچ، یکی از نویسندگان مطالعه، مدت ها از آن می ترسید، تایید کرد.

او در بیانیه‌ای از موسسه فناوری ماساچوست گفت: «من شبیه‌سازی‌هایی را اجرا می‌کنم که سال‌ها به من می‌گفتند که این تغییرات در رنگ اقیانوس رخ خواهد داد. “واقعاً دیدن این اتفاق عجیب نیست، بلکه ترسناک است. و این تغییرات با تغییرات ناشی از انسان در آب و هوای ما سازگار است.”

این تغییر رنگ زمانی کشف شد که محققان داده های ماهواره ای دو دهه را بررسی کردند. آنها در نهایت به این نتیجه رسیدند که 56 درصد از سطح اقیانوس سبزتر از قبل از آغاز قرن بود.

این تیم نتیجه گرفت که تغییر رنگ بر “شبکه های غذایی دریایی” تأثیر می گذارد. با این حال، این گزارش تأثیر گسترده‌تری بر انسان‌ها را مشخص نکرده است.

دانشمندان گمان می کنند که تغییرات آب و هوایی ممکن است باعث این تغییر شود. با این حال، این مطالعه نتیجه گرفت که به نظر نمی رسد این روند با افزایش دمای سطح دریا مرتبط باشد.

امانوئل باس یکی از نویسندگان این مطالعه به EOS Science News گفت: “ما نمی دانیم چه چیزی باعث این روند می شود. می تواند مواد آلی محلول، تغییرات در نوع و کمیت فیتوپلانکتون ها باشد… همه این جنبه ها می توانند بر رنگ اقیانوس تاثیر بگذارند.”

ما امیدواریم که همکاران بیشتری تلاش کنند و پیدا کنند که چه چیزی باعث این تغییرات شده است.”

https://phys.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *