نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

12 اردیبهشت 1403 12:55 ق.ظ

کشتی باری تجاری با استفاده از بادبان های پیشرفته از اقیانوس عبور می کند

اندی کوربلی -28 اوت 2023-اعتبار -Yara Marine Technologies-Pyrix Ocean-Cargill از طریق SWNS

کمی احمقانه به نظر می رسد، اما کشتیرانی های تجاری که مدت ها پیش بادبان های خود را برای احتراق داخلی رها کرده بودند، اکنون در حال بازگشت هستند، اما نه به  شکل هیچ بادبانی که تا به حال دیده اید.

بادبان های بال بزرگ که WindWings نامیده می شوند، حدود 100 فوت (37 متر) ارتفاع دارند و می توانند به عرشه کشتی های تجاری اضافه شوند.

Pyxis Ocean که توسط شرکت جهانی غذای ایالات متحده Cargill اجاره شده است، اولین کشتی است که با دو WindWings مجهز شده است.

بادبانهای تولید شده توسط شریک صنعتی Yara Marine Technologies، انتظار می رود آنها به طور متوسط تا 30 درصد صرفه جویی در سوخت در کشتی های جدید ایجاد کنند که در صورت استفاده در ترکیب با سوخت های جایگزین می تواند حتی بیشتر شود.

Pyxis Ocean اکنون روی آب است و اولین سفر خود را با WindWings انجام می دهد که اخیراً در چین راه اندازی شده است.

جان دیلمان، رئیس تجارت حمل‌ونقل اقیانوسی کارگیل، در بیانیه‌ای گفت: «در کارگیل، ما مسئولیت داریم راه‌حل‌های کربن‌زدایی را در تمام زنجیره‌های تأمین خود پیشگام کنیم تا نیازهای مشتری و نیازهای کره زمین را برآورده کنیم».

فناوری‌ای مانند WindWings بدون ریسک به دست نمی‌آید، و به‌عنوان یک پیشرو در صنعت – با مشارکت مالک کشتی‌سازی میتسوبیشی – ما از سرمایه‌گذاری، پذیرش این ریسک‌ها و شفافیت در یادگیری‌های خود برای کمک به شرکای خود در دریانوردی گذار به آینده ای پایدارتر نمی‌ترسیم .»

پروژه WindWings که توسط اتحادیه اروپا تامین می شود، یک راه حل مقاوم سازی است که قادر به نیمه کربن زدایی کشتی های موجود است. بیش از نیمی از کشتی های حمل و نقل تجاری جهان بیش از 9 سال عمر دارند، بنابراین بهسازی گسترده ضروری است.

سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) اهداف بلندپروازانه ای را برای کاهش انتشار کربن ناشی از استفاده از سوخت دیزل در کشتی ها تعیین کرده است. آنها امیدوارند که تا سال 2050 CO2/معادل آن را 70 درصد در مقایسه با سطح پایه 2008 کاهش دهند.

عملکرد WindWings در ماه‌های آتی به‌منظور بهبود بیشتر طراحی، بهره‌برداری و عملکرد آن‌ها به دقت رصد می‌شود، با این هدف که Pyxis Ocean برای اطلاع‌رسانی فرآیند پذیرش نه تنها در ناوگان کارگیل بلکه در صنعت مورد استفاده قرار گیرد.

طبق گزارش Cargill، در یک مسیر متوسط جهانی، WindWings می تواند 1.5 تن سوخت در هر WindWing در روز صرفه جویی کند – با امکان صرفه جویی بیشتر در مسیرهای فرا اقیانوسی.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *