نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

13 اردیبهشت 1403 7:41 ق.ظ

Joby Aviation مجوز پرواز اولین هواپیمای برقی را دریافت کرد

 -Rebecca Bellan   28 ژوئن 2023-اعتبار تصویر: Joby Aviation

Joby Aviation به مجموعه ای از نقاط عطف رسیده است که آن را در مسیر تحویل اولین هواپیمای برقی خود تا سال 2024 به مشتری و تجاری سازی خدمات تاکسی هوایی تا سال 2025 قرار داده است.

کارخانه تولید آزمایشی Joby’s Marina در کالیفرنیا، که با مشارکت تویوتا کار می‌کند، اولین eVTOL (خودروی برقی برخاست و فرود عمودی) خود را راه‌اندازی کرد که با تزریق مفید ۱۸۰ میلیون دلاری سرمایه‌گذار بیلی گیفورد در ماه مه امکان‌پذیر شد. این هواپیما اولین نمونه اولیه تولیدی Joby است و به این معنی است که Joby یک قدم با داشتن یک eVTOL تجاری مناسب برای استفاده مسافران فاصله دارد.

نمونه اولیه eVTOL – سومین نمونه کامل – همچنین گواهینامه قابلیت پرواز ویژه صادر شده توسط اداره هوانوردی فدرال (FAA) را دریافت کرد و اکنون می تواند آزمایش پرواز را آغاز کند.

جوبن بیورت، بنیانگذار و مدیر عامل Joby، به TechCrunch گفت: “این اولین هواپیما که از خط تولید ما خارج می شود، واقعاً یک موفقیت بزرگ برای شرکت است.” ما سال‌های زیادی را صرف ساختن فرآیندها، رویه‌ها و قابلیت‌ها به عنوان یک سازمان کرده‌ایم تا بتوانیم این سطح از هواپیما را تحویل دهیم. ما از سال 2017 در حال ساخت و ساز بوده ایم، اما اینکه بتوانیم با این سطح از دقت بسازیم، گام بزرگی به جلو است. این ما را برای این مرحله بعدی از فرآیند صدور گواهینامه آماده می کند.”

Joby از سال 2019 تاکنون بیش از 30000 مایل را با نمونه اولیه هواپیمای پیش تولید پرواز کرده است. این آخرین تکرار مبتنی بر آن تجربه است و شرکت را به دریافت گواهینامه نوع با FAA نزدیک‌تر می‌کند. گواهی نوع به این معنی است که FAA طراحی هواپیما و اجزای سازنده Joby را تأیید می کند و این طراحی با استانداردهای آژانس برای قابلیت پرواز و صدا مطابقت دارد.

به گفته Bevirt، Joby تقریباً سه مرحله از پنج مرحله ضروری فرآیند صدور گواهینامه نوع را دارد. مرحله نهایی پس از صدور گواهینامه نوع، صدور گواهینامه تولید است، که به Joby اجازه می دهد eVTOL ها را تحت طرح های مورد تایید FAA تولید کند.

شرکت eVTOL قبلاً گواهی نامه حمل و نقل هوایی قسمت 135 خود را دریافت کرده است که به Joby اجازه می دهد تا عملیات تاکسی هوایی تجاری بر اساس تقاضا را در می 2022 آغاز کند.

به گفته این شرکت، نمونه اولیه هواپیمای تولیدی Joby این پتانسیل را دارد که اولین eVTOL باشد که به مشتری تحویل داده می شود. طبق قرارداد Joby’s Agility Prime با نیروی هوایی ایالات متحده که ارزش آن تا 131 میلیون دلار است، در سال 2024 در پایگاه نیروی هوایی ادواردز مستقر خواهد شد. برای رسیدن به این مهلت، جوبی باید به سرعت با نیروی هوایی کار کند تا گواهینامه قابلیت پرواز نظامی را تضمین کند.

Bevirt گفت: «ما چندین فروند از این هواپیماها را در خط تولید داریم و این همان چیزی است که هم برای کاربردهای مشتری و هم برای فرآیند صدور گواهینامه نوع استفاده خواهیم کرد.

خط تولید آزمایشی Joby با مشارکت تویوتا ساخته شد. این خودروساز ژاپنی بزرگترین سرمایه گذار خارجی Joby است و نیرومحرکه و اجزای محرک را برای این شرکت تامین خواهد کرد.

تویوتا نه تنها تقریباً 400 میلیون دلار در این شرکت سرمایه‌گذاری کرده است، بلکه تعداد قابل توجهی از مهندسان را نیز با ما در محل کار خود در کالیفرنیا قرار داده‌اند، و همچنین تیمی از مهندسان را در ژاپن داریم که روی فرآیندها کار می‌کنند.. بنابراین وقتی مردم از خط تولید آزمایشی ما عبور می‌کنند، می‌توانند فن‌آوری‌ها و سیستم‌های باورنکردنی را که تویوتا ارائه کرده است ببینند و به Joby کمک کنند تا در مورد نحوه تولید بیاموزد.»

Bevirt گفت که خط تولید خلبان به Joby توانایی ساخت ده ها هواپیما در سال را می دهد. مرحله بعدی ساخت یک «محل تولید فاز یک» است که به Joby اجازه می‌دهد مقادیر بیشتری از eVTOL بسازد. Bevirt نگفت که این تاسیسات تولیدی کجا خواهد بود یا زمانی که Joby امیدوار است پیشرفت کند، اما او گفت که مشارکت با تویوتا برای آن پروژه نیز ضروری است.

جدای از رابطه سازنده و سرمایه گذار، جوبی با تویوتا و شرکت هواپیمایی ژاپنی ANA همکاری کرده است تا راه هایی را برای راه اندازی یک سرویس تاکسی هوایی در ژاپن که به حمل و نقل زمینی متصل می شود، بررسی کند.

https://techcrunch.com/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *