نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 12:29 ق.ظ

خودروی برقی چین Xpeng با مجوز پرواز آماده پرواز است

Rita Liao -0 • 2 فوریه 2023- — iاعتبار تصویر Aeroht X2 در دبی.

Xpeng، یک خودروی برقی چینی که شروع به کار کرد، در حال آماده‌سازی برای راه‌اندازی eVTOL خود به هوا است زیرا چراغ سبز کلیدی نظارتی را اخذ می‌کند.

Aeroht متعلق به Xpeng و بنیانگذار Xpeng He Xiaopeng، به تازگی مجوز پرواز ویژه ای را از اداره هوانوردی غیرنظامی چین، همتای این کشور با اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده، دریافت کرده است. این مجوز به هواپیماهای برخاست و فرود عمودی Aeroht X2 اجازه می دهد تا با خلبان تحت شرایط ویژه پرواز کنند. با این مجوز، Aeroht می گوید که مجموعه ای از آزمایش های پرواز سرنشین دار را برای جمع آوری داده ها برای تولید انبوه آینده راه اندازی خواهد کرد.

X2 که Aeroht آن را «ماشین پرنده» توصیف می‌کند، یک کوادکوپتر فیبر کربنی دو سرنشینه است که فاقد چرخ است – اگرچه طبق عکس‌های مفهومی در وب‌سایت آن، هواپیمای نسل بعدی این شرکت به نظر یک سدان با بال است.

در حال حاضر، X2 برای «پروازهای شهری در ارتفاع پایین آینده» طراحی شده است و برای سفرهای شهری در مسافت های کوتاه مانند گشت و گذار و حمل و نقل پزشکی مناسب است. می توان آن را به صورت دستی یا در حالت مستقلی که عملیات شروع، بازگشت و فرود را خودکار می کند، کار کرد. این مدل از اولین پرواز خود در ژوئن 2021 تاکنون بیش از 3000 آزمایش انجام داده است.

Aeroht یکی از دو سرمایه گذاری است که از Xpeng نه ساله بیرون آمده و به طور مستقل سرمایه جمع آوری کرده است. در اکتبر 2021، این شرکت پروازی بیش از 500 میلیون دلار در دور سری A به رهبری IDG Capital، 5Y Capital و خود Xpeng به جیب زد. ربات اسب سواری پروژه دیگری از Xpeng، Xpeng Robotics است که در ژوئیه سال گذشته یک دور سری A 100 میلیون دلاری به دست آورد. IDG Capital با شرکت Xpeng دوباره پشتیبان اصلی بود.

Xpeng این جاه‌طلبی‌های جدید را در زمانی دنبال می‌کند که کسب‌وکار اصلی آن در زمینه خودروهای برقی با سرعت بالایی مواجه است. بلومبرگ در اوایل این هفته گزارش داد که این خودروساز پس از سال ناامیدکننده 2022 که در آن کمتر از نیمی از هدف فروش سالانه خود را به دست آورد، هدف سود خود را تا سال 2025 عقب انداخته است. این شرکت که مقر آن در گوانگژو قرار دارد، با یک جنگ قیمتی با سازنده چینی برق الکتریکی BYD، که بر مقرون به صرفه بودن تمرکز دارد، و تسلا، که چند بار قیمت ها را کاهش داده است تا مصرف کنندگان صرفه جویی بیشتری را در بزرگترین بازار خودروی جهان جذب کند، مواجه است.

https://techcrunch.com/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *