نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

12 اردیبهشت 1403 6:13 ب.ظ

Bluu محصولات ماهی کشت شده را به بازار عرضه می کند

Paul Sawers 28 ژوئن 2023 -اعتبار تصویر: غذاهای دریایی Bluu

Bluu Seafood، یک شرکت آلمانی که محصولات ماهی کشت‌شده (یعنی «رشد آزمایشگاهی») تولید می‌کند،  اعلام کرد که ۱۶ میلیون یورو (۱۷.۵ میلیون دلار) در دور سری A سرمایه جذب کرده است.

Bluu Seafood که در ابتدا با نام Bluu Biosciences در برلین در سال 2020 تأسیس شد، با بیوپسی ماهی «یکباره» شروع می‌شود – که به گفته آن، نیازی به کشتن هیچ ماهی ندارد – و سپس از فناوری سلول‌های بنیادی برای رشد رده‌های سلولی استفاده می‌کند. یعنی گونه های ماهی در داخل آزمایشگاه.

این شرکت اولین محصولات خود را در آگوست گذشته رونمایی کرد، از جمله یک  “انگشت ماهی” و توپ ماهی. این‌ها از سلول‌های ماهی پرورش‌یافته که با پروتئین‌های گیاهی غنی شده‌اند، ساخته می‌شوند، فرآیندی که به گفته آن‌ها به واقعی‌تر شدن حس چشایی و فرآیند پخت آنها کمک می‌کند.

Bluu Seafood یکی از استارت‌آپ‌های بیوتکنولوژیکی متعددی است که در صدد رسیدگی به مشکلات تولید غذاهای دریایی در جهان است که شامل صید بیش از حد، آلودگی و بی‌رحمیبه آبزیان است. اما این جنبش به حیوانات دریایی محدود نمی‌شود، شرکت‌های بی‌شماری بسته‌های پول نقد VC را جمع‌آوری می‌کنند تا همه چیز را از بیکن گرفته تا همبرگر و مرغ و فراتر از آن را تولید کنند.

Bluu Seafood، به نوبه خود، تاکنون 7.1 میلیون یورو سرمایه جذب کرده است و با 16 میلیون یورو دیگر در بانک، اکنون در حال آماده شدن برای دستیابی به تأییدیه نظارتی در بازارهای مختلف، از جمله سنگاپور است که در حال حاضر تنها بازار در جهان است که در آن وجود دارد. گوشت پرورشی (مرغ) قابل خرید است. با این حال، انجمن غذا و دارو (FDA) نیز شروع به مهر کردن بر روی چنین خوراکی هایی به عنوان ایمن بودن برای مصرف انسان کرد، و همین هفته دو شرکت را تایید کرد که فروش محصولات مرغ آزمایشگاهی خود را آغاز کنند – بنابراین می توانیم انتظار فعالیت تجاری در ایالات متحده را داشته باشیم. در آینده بسیار نزدیک

ابتدا، Bluu Seafood قصد دارد وارد سنگاپور شود، جایی که می‌گوید انتظار دارد در سال 2024 تاییدیه دریافت کند، در حالی که می‌گوید فرآیند تایید را با FDA آغاز کرده است و سپس بازار اروپا را هدف قرار خواهد داد.

https://techcrunch.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *