نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 اردیبهشت 1403 2:27 ب.ظ

Thyssenkrupp دو میلیارد یورو بودجه فدرال برای کارخانه فولاد سبز آلمان می گیرد.

28 ژوئیه 2023-© shutterstock/Shestakov Dmytro

thyssenkrupp تایید کرده است که حدود 2 میلیارد یورو از بودجه دولت فدرال و ایالتی برای توسعه کارخانه فولاد سبز آلمانی پیشگام خود به نام tkH2Steel دریافت خواهد کرد.

توسعه کارخانه فولاد سبز آلمان در دویسبورگ به کربن زدایی از پر کربن ترین صنعت سنگین جهان کمک می کند  زیرا که تولید فولاد 8 درصد از کل انتشار جهانی را ایجاد می کند.

رابرت هابک، معاون صدراعظم آلمان و وزیر امور اقتصادی و اقدام اقلیمی، در بازدید از thissenkrupp، تعهد بودجه 2 میلیارد یورویی دولت را تایید کرد و انتظار می‌رود در روزهای آینده اطلاعیه رسمی ارائه شود.

این خبر تنها یک هفته پس از تصویب کمک دولتی برای پروژه tkH2Steel توسط کمیسیون اروپا منتشر شد.

تأیید بودجه دولت آلمان، که دولت ایالتی نوردراین وستفالن 700 میلیون یورو از آن را تأمین می کند، تقویت قابل توجهی برای این پروژه است، به طوری که thissenkrupp در حال حاضر حدود 1 میلیارد یورو سرمایه گذاری کرده است.

کارخانه فولاد سبز آلمان با جایگزینی استفاده از گاز طبیعی با هیدروژن تجدید پذیر، انتشار گازهای گلخانه ای در این بخش را به شدت کاهش خواهد داد.

رابرت هابک اظهار داشت: «امروز روز خوبی برای آب و هوا، صنعت سبز در آلمان، برای محل Duisburg و برای کارمندان است. من خوشحالم که می توانم به thyssenKrupp تائید رسمی قطعی بودجه، که در مجموع حدود 2 میلیارد یورو امروز است، بدهم.

این شرکت با پروژه بسیار جاه طلبانه خود نشان می دهد که استفاده مداوم از هیدروژن می تواند کربن زدایی از بخش فولاد را که در نهایت بزرگترین منبع انتشار CO2 در آلمان است، امکان پذیر کند.

در عین حال، ما نشان می‌دهیم که صنعت فولاد در آلمان آینده‌ای دارد، بنابراین کسب و کار ها در دراز مدت تضمین می‌شود. بودجه قابل توجه ما اکنون این امکان را برای thyssenKrupp فراهم می کند تا این پروژه شاخص را محقق کند و گامی تعیین کننده در مسیر تبدیل به فولاد سبز بردارد.

تولید فولاد tkH2Steel چگونه کربن زدایی می کند؟

کارخانه جدید فولاد سبز آلمان نشان دهنده اولین مفهوم فناوری در نوع خود در جهان است.

tkH2Steel یک کارخانه احیای مستقیم 100% با قابلیت هیدروژن را در بزرگترین کارخانه آهن و فولاد اروپا ادغام می کند و آن را به بلندپروازانه ترین پروژه کربن زدایی در سطح جهان تبدیل می کند.

کارخانه فولاد سبز به دو دستگاه ذوب و ظرفیت تولید سالانه 2.5 میلیون تن آهن مستقیم مجهز خواهد شد که 2.3 میلیون متریک تن مذاب تولید می کند.

روش نوآورانه به این معنی است که مراحل فرآیند موجود از کارخانه فولاد قدیمی به بعد را می توان در جای خود نگه داشت و از عرضه قوی فولاد با کیفیت بالا و کم کربن اطمینان حاصل کرد.

پروژه tkH2Steel همچنین طیف وسیعی از فرصت های شغلی پرسود را باز خواهد کرد.

Tekin Nasikkol، رئیس شورای کار عمومی Thyssenkrupp Steel Europe AG، توضیح داد: «تامین مالی یک سیگنال قوی و آینده‌نگر برای بیش از 26000 همکار ما و برای Duisburg به عنوان یک مکان تولید فولاد است.

“ساخت مجتمع کارخانه ما به این معنی است که ما بیش از 400 شغل صنعتی با کیفیت بالا در فناوری پایدار ایجاد خواهیم کرد، همراه با توسعه مفاهیم آموزشی آینده نگر.ما با هم اکنون در مسیر آینده ای سبزتر و پایدارتر برای نسل های آینده هستیم.»

این پروژه اقتصاد جهانی هیدروژن را تقویت خواهد کرد.

کارخانه احیای مستقیم با استفاده از هیدروژن تجدیدپذیر، سالانه تا 3.5 میلیون تن دی‌اکسید کربن، تقریباً 5 درصد از انتشارات منطقه روهر را کاهش می‌دهد.

کارخانه فولاد سبز آلمان از 143000 تن هیدروژن در سال استفاده خواهد کرد و قرار است تا اوایل سال 2029 به بازار عرضه شود.

میزان برق مورد نیاز برای تولید این سطح از هیدروژن برابر با 500 توربین بادی است که در پایان سال 2026 راه اندازی خواهد شد.

میگوئل آنجل لوپز بورگو، مدیر عامل شرکت thyssenkrupp، به اهمیت این پروژه برای اقتصاد هیدروژن اشاره کرد.

وی در پایان گفت: «این یک روز عالی برای کاهش تغییرات آب و هوایی و نقطه عطف مهمی برای توسعه اقتصاد هیدروژنی پایدار در آلمان است.

ThyssenKrupp می‌تواند کمک زیادی به موفقیت این تحول کند: علاوه بر فولاد، ما فناوری‌هایی برای گسترش انرژی‌های تجدیدپذیر و همچنین برای تولید و انتقال هیدروژن داریم.

“این ما را قادر می سازد تا مراحل کلیدی زنجیره ارزش سبز آینده را انجام دهیم. ما از این فرصت ها به طور مداوم استفاده خواهیم کرد.»

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *