نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

13 اردیبهشت 1403 9:02 ق.ظ

ویال مهر و موم شده بوی روم باستان را با رایحه نعناع هندی از زمان عیسی مسیح آشکار می کند

10 ژوئن 2023-بطری عطر رومی 2000 ساله – دانشگاه کوردوبا از طریق SWNS

بوی واقعی از روم باستان مربوط به 2000 سال پیش با باز شدن یک شیشه مهر و موم شده از عطر رومی آزاد شد – و بوی روغن پاتچولی بار دیگر در هوا پیچید.درپوش، ساخته شده از دولومیت – نوعی کربن، و یک مهر و موم محکم با قیر، محتویات ظرف شیشه ای کوچک را قادر می سازد تا “فوق العاده” حفظ شود.

این ویال با پماد دست نخورده در یک کوزه خاکسپاری در شهر رومی کارمو، کارمونای امروزی، نزدیک سویل در اسپانیا کشف شد.

در حفاری باستان شناسی در مقبره ای که در حین ساخت خانه ای در Calle Sevillat پیدا شد، کشف شد.در داخل ظرفی حک شده در کوارتز که هنوز کاملاً، حفظ و جامد شده بود.

این یک آرامگاه جمعی بود که احتمالاً متعلق به یک خانواده مرفه بود. علاوه بر اشیاء متعدد مربوط به مراسم تشییع جنازه، سطل زباله شش فرد بالغ – سه زن و سه مرد – پیدا شد.

در یکی از کوزه ها، شیشه ای، بر روی بقایای اسکلت سوزانده شده زنی بین 30 تا 40 ساله، یک کیسه پارچه ای حاوی سه مهره کهربا و یک فلاسک کوارتز کوچک حک شده به شکل آمفورا قرار داده شده بود. پماد

جنبه واقعاً خارق‌العاده این یافته این بود که بیست قرن بعد، هنوز کاملاً مهر و موم شده بود و بقایای جامد عطر در داخل آن محفوظ مانده بود که این امکان را برای محققان فراهم کرد تا همه اجزای یافته را آزمایش کنند.

پروفسور شیمی آلی در دانشگاه کوردوبا، خوزه رافائل رویز آربولا، توانست نمونه را تجزیه و تحلیل کند و نتایج در مجله Heritage منتشر شد.

پروفسور آربولا و تیمش برای بررسی آنچه در عطر بود، از پراش اشعه ایکس و کروماتوگرافی گازی همراه با طیف سنجی جرمی استفاده کردند.فراتر از شناسایی مهر و موم قیر بدون هوا و درپوش استوانه ای ساخته شده از دولومیت، دو جزء عطر شناسایی شد.

پایه یا بایندر – که امکان حفظ رایحه‌ها و خود اسانس را فراهم می‌کرد – طبق برخی نشانه‌های منعکس‌شده در آنالیز، یک روغن گیاهی یا احتمالاً روغن زیتون بود.نتایج آنالیزهای شیمیایی نشان داد که اسانس آن گیاه پاتچولی است، اسانسی که از گیاهی هندی به دست می‌آید که در عطرسازی مدرن استفاده می‌شود.

ویژگی‌های تاریخی مقبره و مواد ارزشمندی که برای ظرف حاوی روغن استفاده شده است، نشان می‌دهد که این مقبره محصولی بسیار ارزشمند بوده است.

Arrebola گفت: “طبق اطلاعات ما، این احتمالاً اولین بار است که یک عطر از دوران روم شناسایی شده است.”

“این اولین گزارش در مورد استفاده از قیر به عنوان یک عامل آب بندی در یک نانگانتاریوم با درپوش دولومیت است – یک یافته منحصر به فرد دیگر.”

این یافته‌ها پیشرفتی در زمینه عطرسازی رومی است و استفاده از نعناع هندی را به عنوان اسانس نشان می‌دهد.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *