نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 اردیبهشت 1403 9:40 ق.ظ

کشف یک کارگاه استاد آهنگرکه قدمت آن به سپیده دم عصر آهن در بریتانیا برمی گردد.

کشف یک کارگاه استاد آهنگرکه قدمت آن به سپیده دم عصر آهن در بریتانیا برمی گردد.

اندی کوربلی -6 فوریه 2024-تصویر تولید شده توسط هوش مصنوعی از آهنگر – اعتبار DigVenture

یک برنامه‌ریزی معمول در بریتانیا به کشف بقایای یک کارگاه آهنگر باستانی بریتانیایی ختم شد که تاکنون 10000 اثر باستانی به دست آورده است که نشان‌دهنده گستردگی آهن‌کاری در زمان انگلستان پیش از روم بود.

این کارگاه یا آهنگری که در Wittenham Clumps، Oxfordshire واقع شده است، احتمالاً محل سکونت یک استاد صنعت بوده است، زیرا که استفاده گسترده از مواد و ابزار نشان می دهد که ساخت  قطعات پیچیده ای مانند شمشیرها و چرخ های بزرگ را نشان می دهد.

تاریخ گذاری رادیوکربن نشان می دهد که آهنگری در حدود 771 قبل از میلاد تاسیس شده است و آخرین تاریخ مواد آلی در 515 قبل از میلاد می باشد. تنها چند دهه پس از شروع کار آهن‌کاری در بریتانیا.

این کشف نه تنها شامل بقایای ساختمان، بلکه همچنین پوشش فورج و شواهدی از عناصر کلیدی دیگر مانند لوله دست نخورده یا لوله فلزی مورد استفاده برای دمیدن هوا به داخل کوره است.

جری مک دانل، متخصص باستان‌متالورژی که این یافته‌ها را بررسی کرد، گفت: «پیدا کردن یک تویر کامل، به‌ویژه نمونه‌ای که به این قدمت باشد، بسیار نادر است. اگرچه نمونه‌هایی از دوره‌های بعدی، از جمله آثار ساکسون، عصر وایکینگ و قرون وسطی وجود دارد، اما این یکی از تنها نمونه‌های شناخته شده عصر آهن در کشور است، اگر نه اروپا. این واقعیت که نه تنها به عصر آهن، بلکه به چند قرن اول آهن‌کاری در بریتانیا برمی‌گردد، قابل توجه است.»

او ادامه داد: «علاوه بر این، اندازه آن نشان می‌دهد که ما به کوره‌ای نگاه می‌کنیم که بسیار بزرگ‌تر و تخصصی‌تر از آهنگری متوسط روستایی بود.

آهن بسیار بیشتر از مواد مورد نیاز برای ساختن مفرغ بود، و هنگامی که تکنیک‌های کشف و ذوب آن در سراسر انگلستان منتشر شد، از این مکان مشخص است که تسلط به سرعت در میان صنعتگران مردم به دست آمده است.

به گفته محققان، اکثریت قریب به اتفاق مصنوعات تولید شده در عصر آهن خیلی بزرگ نبودند و می‌توانستند با یک کوره کاملاً کوچک تولید شوند، در حالی که کنترل کوره ‌های بزرگ‌تر به مهارت و منابع بسیار بیشتری نیاز داشت.

«تنها دلیلی که آهنگر به یک کوره بزرگتر نیاز دارد این است که چیزهای بلندی مانند شمشیر یا میله‌های تجاری یا چرخ‌های بزرگ مانند چرخ‌های گاری بسازند. مک‌دانل توضیح می‌دهد که این واقعیت که این آهنگر اولیه عصر آهن یک متخصص متخصص داشت، به ما نشان می‌دهد که این کار به احتمال زیاد یک عملیات جدی توسط آهنگر بسیار ماهر بوده است.

تنها دلیلی که این سایت اصلا پیدا شد این بود که موسسه خیریه مالک زمینی که در آن پیدا شد، Earth Trust، می خواست مرکز بازدیدکنندگان خود را بازسازی کند، که نیاز به بررسی باستان شناسی داشت.

برای کاوش ها، این تراست با DigVentures تماس گرفت، یک سرمایه گذاری باستان شناسی اجتماعی که مشارکت مدنی را در پروژه های باستان شناسی و میراث از طریق سرمایه گذاری جمعی، جمع سپاری و روش های دیجیتالی امکان پذیر می کند.

در میان 10000 اثری که کشف شد، میله‌های آهنی و قطعات کوچکی بود که توسط چکش‌کوبی آهنگر پرت شد و در ناحیه پاشش اطراف سندان جامد شد.

بقایای tuyere – اعتباری DigVenture

نات جکسون، مدیر سایت DigVentures، که می‌گوید: «پیدا کردن بقایای ساختمان‌های باستانی که هزاران سال پیش ایجاد شده‌اند، همیشه هیجان‌انگیز است، اما زمانی که شواهد مستقیمی از این که چه کسانی در آنجا زندگی می‌کرده‌اند و چه کار می‌کردند، پیدا می‌کنیم، بسیار خاص‌تر می‌شود.

«در این مورد، طیف شواهد قابل توجه است. ما تقریباً تمام اجزای کارگاه آهنگر را داریم. ساختمان، سازه‌های داخلی، آستر بوته، تویر، حتی تکه‌های کوچک فلزی که وقتی آهنگر در حال چکش زدن فلز است، از بین می‌روند. تنها چیزی که ما پیدا نکردیم ابزارهاست.».

“کشف چنین چیزی یک هیجان باورنکردنی است. اساساً به ما این امکان را می‌دهد که به گذشته نگاه کنیم و ببینیم که چه کسی می‌توانست یکی از اولین آهنگرهای چیره دست بریتانیا در کار باشد.»

کاوش‌هایی که از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ انجام شد، یک سکونتگاه عصر آهن شامل مجموعه‌ای از خانه‌های گرد، انباری عصر آهن، و شواهدی از فعالیت‌های تشریفاتی یا آیینی از جمله تدفین حیوانات، و همچنین یک ویلای رومی بعدی را نشان داد که باستان‌شناسان بقایای یک خانه را پیدا کردند.

https://www.goodnewsnetwork.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *