نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 11:44 ب.ظ

ساخت و ساز بلندترین چرخ و فلک بدون پره در جهان

ساخت و ساز بلندترین چرخ و فلک بدون پره در جهان

اندی کوربلی -31 ژانویه 2024-چرخ و فلک بدون پره دوقلو سئول – توسط UNStudio از طریق SWNS

یک چرخ و فلک عظیم جدید در کره جنوبی قرار است نه تنها رکورد بزرگترین چرخ و فلک جهان را بشکند، بلکه ظاهر این جاذبه کلاسیک را نیز بشکند.

«چشم دوقلو» سئول با کوتوله کردن چشم لندن، 591 فوت (180 متر) ارتفاع خواهد داشت که 40 فوت بلندتر از بنای یادبود واشنگتن است، اما حتی یک  تکیه گاه نخواهد داشت.

چشم دوقلو که توسط شرکت طراحی هلندی UNStudio به عنوان اولین در نوع خود توصیف شده است، به عنوان یک چرخ و فلک بدون پره با دو حلقه متقاطع عمل خواهد کرد.هر حلقه حاوی غلاف هایی است که به طور یکپارچه در اطراف مسیرهای داخل و خارج می چرخند.

در مجموع می تواند بیش از 1400 نفر را در 64 کپسول به طور همزمان سوار کند که تقریباً دو برابر ظرفیت 443 فوت (135 متر) London Eye است.

این سازه قرار است در پارک صلح در حاشیه رودخانه هان در کنار استادیوم جام جهانی ساخته شود.

UNStudio که با Arup و شرکت محلی Heerim Architecture برای این مفهوم همکاری کرده است، می‌گوید که آنها بر اصل وحدت به عنوان نمادی برای طراحی تمرکز کرده‌اند. این چرخ از ساعت نجومی Honcheonsigye الهام گرفته شده است که حرکت اجرام آسمانی را در طول زمان نشان می دهد.

بن ون برکل، بنیانگذار و معمار اصلی UNStudio می‌گوید: «واقع در قلب شهر، این طراحی بی‌کلام به جاه‌طلبی بی‌پایان کره برای نوآوری و روح پیشرفت اشاره دارد، و به‌طور یکپارچه فناوری‌های پیشرفته را با قدردانی همیشگی برای ثبات و زیبایی ترکیب می‌کند.» .

شهرداری کلان شهر سئول می گوید قصد دارد پس از بررسی مرحله نهایی توسط وزارت استراتژی و دارایی، ساخت و ساز را در حدود سال 2025 آغاز کند. تکمیل برای سال 2028 برنامه ریزی شده است.

این پیشنهاد همچنین شامل طرح هایی برای ساخت مونوریل است که ایستگاه مترو را به چرخ و فلک و همچنین یک خط زیپ برای افزودن یک تجربه اضافی به بازدیدکنندگان متصل می کند.

https://www.goodnewsnetwork.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *