نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

13 اردیبهشت 1403 6:49 ب.ظ

تلاش برای شناسایی کلون های موسیقی تولید شده توسط هوش مصنوعی

6 ژوئن 2023 – جرونیمو فولگیرا، مدیرعامل Deezer می خواهد کلون های تولید شده توسط هوش مصنوعی را ریشه کن کند.

اپلیکیشن پخش موسیقی Deezer اعلام کرد که در حال راه‌اندازی ابزاری برای شناسایی و برچسب‌گذاری آهنگ‌ها با کلون‌های صوتی تولید شده توسط هوش مصنوعی است تا از درآمد هنرمندان واقعی محافظت کند.

ابزارهای هوش مصنوعی اخیراً به مردم این امکان را داده اند که صدای آوازهای هنرمندان مشهور، از بیتلز تا اوسیس را بازسازی کنند.

آهنگ «Heart on a Sleeve» که دارای کپی‌برداری از دریک و The Weeknd توسط هوش مصنوعی است، میلیون‌ها بازدید را در TikTok و سایر پلتفرم‌ها به دست آورد.

شرکت‌های موسیقی می‌ترسند که این امر به تاثیر بر درآمدهای آینده منجر شود، زیرا در حال حاضر هیچ راهی برای کپی‌رایت صدای دیگران وجود ندارد.

اما Deezer گفت که قصد دارد موسیقی های تولید شده توسط هوش مصنوعی را شناسایی کند و در ابتدا بر موسیقی هایی تمرکز کند که صدای هنرمندان موجود را بازسازی می کنند.این شرکت فرانسوی گفت که قصد دارد سیستمی برای برچسب گذاری این آهنگ ها در برنامه ایجاد کند که می تواند هنرمندان، برچسب ها و کاربران را از این “فعالیت متقلبانه” آگاه کند.

جرونیمو فولگیرا، مدیرعامل Deezer در بیانیه‌ای گفت: «هدف ما حذف محتوای غیرقانونی و تقلبی، افزایش شفافیت و ایجاد یک سیستم پاداش جدید است که در آن هنرمندان حرفه‌ای برای خلق محتوای ارزشمند پاداش دریافت می‌کنند».

او گفت که روزانه بیش از 100,000 آهنگ جدید در سایت Deezer آپلود می شود که تشخیص موسیقی تولید شده توسط انسان و ماشین اهمیت فزاینده ای دارد.

او افزود: هوش مصنوعی می تواند برای ایجاد محتوای جدید باورنکردنی استفاده شود و من معتقدم استفاده از هوش مصنوعی مولد مزایای زیادی دارد. اما ما باید اطمینان حاصل کنیم که این کار به شیوه ای مسئولانه انجام می شود.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *