نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 3:47 ب.ظ

زیر چتر خلاقیت: کاوش نسل هوش مصنوعی در برندسازی

زیر چتر خلاقیت: کاوش نسل هوش مصنوعی در برندسازی

14 دسامبر 2023-© shutterstock/Alexander Limbach

Simon Case، مدیر خلاق Chromatic، درباره استفاده از هوش مصنوعی مولد در صنعت خلاق و اینکه چگونه می تواند عملکرد خلاقانه را افزایش دهد، صحبت می کند.

ژنرال هوش مصنوعی یک تغییر لرزه ای را در تمام انواع صنایع ایجاد کرده است. به طور خاص، ابزارها و فرآیندهای آژانس‌های خلاق را با ساده‌سازی طراحی محتوا و تولید تصویر به‌طور اساسی بهبود بخشیده است.

ادغام تکنیک‌های خلاقانه کلاسیک با هوش مصنوعی پیشرفته، صرفاً یک مد زودگذر نیست، بلکه چشم‌اندازی از آینده بیان هنری است. چه ایجاد هنر دیجیتال یا ساخت کمپین‌های خلاقانه برای برندسازی، Gen AI فرصت‌های گسترده‌ای را برای آژانس‌های خلاقی مانند ما برای گسترش و غنی‌سازی کارهایی که برای مشتریان تولید می‌کنیم باز کرده است.

این فناوری با وجود سطح معینی از شک و تردید نباید به عنوان یک تهدید تلقی شود. حتی هنرمندان باتجربه گهگاه خود را در چنگال چیزی می‌بینند که «بلاک هنرمند» می‌نامیم – دوره‌ای از رکود خلاق. این نشانه ای از ناتوانی تخیلی یک هنرمند نیست. در عوض، این مظهر عوامل مختلفی مانند فرسودگی عاطفی، بی انگیزگی یا حواس پرتی شخصی است. هوش مصنوعی مولد می تواند در این موارد بسیار ارزشمند باشد و جرقه مورد نیاز برای شعله ور شدن خلاقیت و عبور از انسداد را فراهم کند.

درک این نکته ضروری است که هوش مصنوعی مولد به عنوان یک مخزن اطلاعات عمل می کند. اگر هنرمندی به دنبال الهام گرفتن باشد، ورودی ChatGPT می‌تواند آثار هنری یا قطعاتی که قبلاً کشف نشده‌اند را نشان دهد که ممکن است جریان خلاقانه‌اش را دوباره شعله‌ور کند. آن را به عنوان کاوش در چندین موزه هنری یا جستجو در آرشیو صدها نویسنده در نظر بگیرید که هر کدام دیدگاه و سبک منحصر به فردی را ارائه می دهند. تنها تفاوت این است که همه چیز در عرض چند دقیقه به دست می آید.

مزایای استفاده از Gen AI در صنایع خلاق

این فناوری، بدون شک، انقلابی در کار خلاقانه ایجاد می‌کند و کار طراحان را سریع‌تر و کارآمدتر می‌کند. این به افزایش بهره‌وری کمک می‌کند، زیرا اتکا به ابزارهای مولد هوش مصنوعی با استفاده از زبان طبیعی می‌تواند باعث صرفه‌جویی قابل توجهی در زمان و تلاش در تولید ایده‌های تازه یا تهیه متن شود. در حالی که هنوز مدتی به تصحیح و بهینه سازی خروجی هوش مصنوعی اختصاص داده می شود، پیشرفت کلی پروژه های خلاقانه بسیار سریعتر است.

از آنجایی که افراد بیشتری بر مهندسی سریع – هنر پرسیدن سؤالات خاص مورد نیاز برای دستیابی به نتیجه مطلوب از هوش مصنوعی تسلط دارند، می توانند از دستگاه برای ایجاد محتوای قابل توجه و مرتبط استفاده کنند، که فقط قبل از استقرار نیاز به کمی صیقل دادن دارد. برخی از خلاقان می‌توانند با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته صدا به متن این کار را پیش ببرند و به آن‌ها اجازه می‌دهند دستورالعمل‌ها را به Gen AI منتقل کنند. بنابراین، به جای تمرکز بر ابزار، آژانس ها باید بر روی مزایایی که می تواند ارائه دهد تمرکز کنند.

یکی از پروژه هایی که ژنرال هوش مصنوعی در آن بسیار ارزشمند بود، یک برند جدید فناوری امنیت ملی ایالات متحده به نام Vibrint بود. این برند ماهیت پویا و چند لایه تجزیه و تحلیل هوشمند و تصمیم گیری را برانگیخت.

برای نشان دادن سرزندگی و پویایی، مجموعه‌ای از انیمیشن‌ها و تصاویر روان و همیشه در حال تغییر با استفاده از هوش مصنوعی Gen AI ایجاد شد تا این ایده را به تصویر بکشد که هوش ارگانیک و جنبشی است.

در نهایت، مفهوم نمای چشمی شاهین به عکاسی منتقل شده است – به وضوح در فوکوس و از بالا دیده می شود. برای کمک به ما در دستیابی به بهترین نتایج، از ابزارهای مختلف هوش مصنوعی تصاویر ثابت و متحرک استفاده شد.

درخواست‌های Dall-E3 از طریق ChatGPT و Midjourney: Crafting

هر دو ابزار در تولید تصاویر ثابت ضروری بوده اند. با این حال، برای هدایت فرآیند ایجاد، ابزارهای هوش مصنوعی باید با مجموعه ای جامع و توصیفی از دستورالعمل ها تغذیه شوند. ورودی متن باید شامل عناصر مختلفی مانند موضوع، سبک، زیبایی شناسی، ترکیب بندی، موضوع یا حالت و جزئیات متنی باشد.

حتی الزامات خاص تر، مانند نور، ابعاد عکاسی، و جزئیات پرسپکتیو را می توان با گزینه ارائه یک تصویر به عنوان مرجع، در اعلان گنجاند. ایجاد یک اعلان با ساختار بسیار حیاتی است، زیرا هوش مصنوعی را به سمت ثبت دقیق مفهوم پیش‌بینی‌شده و ایجاد تصویری که نزدیک به نتیجه مطلوب است هدایت می‌کند.

بنابراین، ممکن است نیاز به تنظیم دقیق داشته باشد تا بفهمیم کدام دستورها بهتر کار می کنند.

Runway ML یک ابزار فنی

اگرچه Runway ML نسبت به Dall-E و Midjourney استحکام کمتری دارد، اما با ایجاد تصاویر متحرک دارای قابلیت‌های منحصر به فردی است. در مورد استفاده خاص خود، به گسترش تصویر کمک می‌کند و پس‌زمینه و پیش‌زمینه را به‌طور یکپارچه با تصویر اصلی ترکیب می‌کند. همچنین در ارتقاء مقیاس عالی است و جزئیات دقیق را به تصاویر با وضوح پایین اضافه می کند.

مهم‌تر از همه، Runway ML این ظرفیت را دارد که یک ورودی سریع نوشتاری یا تصویر ثابت را به محتوای ویدئویی پویا تبدیل کند، که توانایی تفسیر داده‌های ارائه‌شده و متحرک سازی موفقیت‌آمیز آن را در بر می‌گیرد.

ژنرال هوش مصنوعی به آژانس‌های خلاق اجازه می‌دهد حرکت فراتر از مفاهیم طراحی سنتی برای ایجاد آثار هنری متمایز و پیچیده بر اساس پارامترهای از پیش تعریف شده را انجام دهند.

همچنین به طور فزاینده ای برای انجام کارهای خسته کننده مانند تغییر اندازه صدها تبلیغ دیجیتال و در عین حال تضمین کیفیت و ثبات مفید است. اتوماسیون کاری که زمانی زمان زیادی را در استودیو می‌گرفت، به آژانس‌ها این امکان را می‌دهد تا زمان صرفه‌جویی شده را در کاری که انجام می‌دهند و بهترین دوست دارند – ایجاد کنند.

ژنرال هوش مصنوعی طلوع عصر جدیدی در صنعت خلاق را منعکس می کند. همانطور که ما در این چشم انداز هیجان انگیز حرکت می کنیم، لازم است به یاد داشته باشیم که اگرچه هوش مصنوعی ابزارهای قدرتمندی را ارائه می دهد، اما روح هر پروژه خلاق اساساً انسانی است.

این ادغام انسان و ماشین اساساً هنر آینده را خواهد ساخت.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *