نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 10:19 ق.ظ

به لطف هوش مصنوعی، آخرین آهنگ جدید بیتلز با نام «اکنون و سپس»  منتشر میشود.

بیتلز

26 اکتبر 2023 – توسط دیوید بادر-بیتلز، پیش‌زمینه از چپ، پل مک‌کارتنی، جورج هریسون، جان لنون و رینگو استار درامز در CBS “Ed Sullivan Show” در نیویورک در 9 فوریه 1964 اجرا می‌کنند. شصت سال پس از شروع Beatlemania و با دو نفر این کوارتت اکنون مرده است، هوش مصنوعی انتشار یک آهنگ جدید بیتلز را فعال کرده است. “Now And then” پنجشنبه، 2 نوامبر در دسترس خواهد بود. اعتبار: AP Photo/File

شصت سال پس از شروع Beatlemania و با مرگ دو نفر از گروه چهارگانه، هوش مصنوعی هفته آینده آهنگی را که وعده داده شده بود آخرین آهنگ “جدید” بیتلز باشد، منتشر کرد.

این آهنگ که “Now And then” نام دارد، پنجشنبه، 2 نوامبر، به عنوان بخشی از یک تک آهنگ همراه با “Love Me Do”، اولین تک آهنگ بیتلز که در سال 1962 در انگلستان منتشر شد، در دسترس خواهد بود.

“Now And then” از همان دسته از دموهای منتشر نشده نوشته جان لنون فقید می آید که توسط هم گروه های سابق او برای ساخت آهنگ های “Free As a Bird” و “Real Love” که در اواسط دهه 1990 منتشر شد، گرفته شد.

پل مک‌کارتنی، رینگو استار و جورج هریسون در همان جلسات روی «اکنون و سپس» کار کردند، اما محدودیت‌های تکنولوژیکی مانع شد.

کارگردان پیتر جکسون با کمک هوش مصنوعی این مشکلات را با «جدا کردن» آواز اصلی لنون از پیانویی که در اواخر دهه 1970 استفاده می‌شد، برطرف کرد. صدای بسیار واضح تر به مک کارتنی و استار اجازه داد تا آهنگ را در سال گذشته کامل کنند.

بازماندگان مقدار زیادی در آن جمع کردند. تک آهنگ جدید شامل گیتاری است که هریسون نزدیک به سه دهه پیش ضبط کرده بود، یک قطعه جدید درام توسط استار، با باس، پیانو و تکنوازی گیتار مک کارتنی که او به عنوان ادای احترام به هریسون، که در سال 2001 درگذشت، اضافه کرد. مک کارتنی و استار پشتیبان خواندند.مک کارتنی همچنین یک تنظیم زهی که با کمک گیلز مارتین، پسر جورج مارتین، تهیه کننده فقید بیتلز نوشته شده بود، اضافه کرد.

گویی این کافی نبود، آن‌ها بک وکال را از ضبط‌های اصلی بیتلز از «Here, There and Everywhere»، «Eleanor Rigby» و «Because» به وجود آوردند.

مک کارتنی در این اعلامیه گفت: «صدای جان کاملاً واضح بود واین کاملا احساسی است. و همه ما روی آن می نوازیم، این یک ضبط واقعی بیتلز است. در سال 2023 که هنوز روی موسیقی بیتلز کار می کنم، و در آستانه انتشار آهنگ جدیدی که عموم مردم نشنیده اند، فکر می کنم این یک چیز بسیار هیجان انگیز است. “

بیوه هریسون، اولیویا، گفت که او در دهه 1990 احساس می کرد که مشکلات فنی باعث می شود تا آهنگی که مطابق با استانداردهای گروه باشد غیرممکن است.

چهارشنبه هفته آینده، یک روز قبل از انتشار این آهنگ، یک فیلم 12 دقیقه ای که داستان ضبط جدید را روایت می کند، منتشر خواهد شد.

در اواخر ماه، نسخه‌های توسعه‌یافته مجموعه‌های بیتلز «1962-1966» و «1967-1970» منتشر خواهد شد. «اکنون و سپس» با وجود اینکه بسیار دیرتر از سال 1970 منتشر می شود، به مجموعه اخیر اضافه خواهد شد.

بیتلز بازمانده به طرز ماهرانه‌ای پروژه‌های جدیدی را منتشر کرده است، مانند ریمیکس‌هایی از آلبوم‌های قدیمی‌شان که شامل آلبوم‌های استودیویی و فیلم «بازگشت» جکسون است، که معمولاً در فصل تعطیلات برای طرفداران نوستالژیک جذاب است.

استار در مصاحبه اخیر خود با آسوشیتدپرس گفت: “این آخرین آهنگی است که تا به حال چهار عضوگروه بیتلز را در این آهنگ خواهید داشت. جان، پل، جورج و رینگو.”

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *