نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 2:28 ق.ظ

فناوری انیمیشن تصویربرداری حرکتی و حجمی موانع را از میان بر می دارد .

11 نوامبر 2022 -توسط دانشگاه صنعتی سوئینبرن -فناوری ضبط حجمی CTMT از دوربین ها برای دیجیتالی کردن چشم انداز 360 درجه از یک حرکت یا یک سری حرکات استفاده می کند. اعتبار: دانشگاه فناوری سوئینبرن

امکانات برای سازندگان در زمینه‌های مختلف با فناوری‌های پیشرفته انیمیشن‌سازی در مرکز فناوری‌های رسانه‌ای دگرگون‌کننده (CTMT) دانشگاه فناوری سوئینبرن گسترش یافته است.ضبط حرکتی و حجمی به دوربین ها و حسگرها برای دیجیتالی کردن حرکت انسان متکی است.

تصویربرداری از حرکت که تا به امروز هنوز یک برنامه کاربردی خاص است، معمولاً در ساخت بازی‌های ویدیویی استفاده می‌شود و در فیلم‌های پشت صحنه فیلم‌های هالیوودی با بودجه کلان دیده می‌شود – لباس‌های پوشش بدن با توپ‌های کوچک و سفید متصل شده است.اما CTMT در تلاش است تا آن را تغییر دهد و برای همه از هنرمندان گرفته تا توسعه دهندگان بیوتکنولوژی قابل دسترس تر کند.

Haydon Bakker، توسعه‌دهنده خلاق، بخشی از تیم CTMT است که استودیوی طراحی سفارشی Embodied Movement را اداره می‌کند.

هیدن گفت: “طبقه ضبط حرکت ما بسیار بزرگ و دقیق است، بنابراین شما می توانید داده های بسیار خوبی را دریافت کنید که به روتوش بسیار کمتری نیاز دارد، و فضای بیشتری برای حرکت وجود دارد تا بتوانید رقص بزرگ تری داشته باشید.”

ما رایانه‌های سطح بالایی نیز داریم که سیستم را اجرا می‌کنند. ضبط حجمی هنوز یک فناوری در حال توسعه است و بسیار به منابع نیاز دارد.

ما یک کامپیوتر پر سر و صدا، سنگین و گران‌قیمت در پشت داریم که گیگابایت داده را در چند ثانیه جمع‌آوری می‌کند و به ما امکان می‌دهد خروجی‌هایی ایجاد کنیم که در حال حاضر افراد زیادی در دسترس نیستند.

در عصر رقابتی دیجیتال، ضبط حجمی و حرکتی می تواند مزیتی برای محصولات، خدمات، بازاریابی و موارد دیگر ایجاد کند.

عکسبرداری حجمی از دوربین ها برای آپلود پرسپکتیو 360 درجه از یک حرکت یا مجموعه ای از حرکات استفاده می کند. هنگامی که داده های آپلود شده توسط یک کامپیوتر تخصصی تجزیه و تحلیل می شود، یک نمایش دیجیتالی سه بعدی از شخص به شکلی که در دوربین ظاهر می شود ارائه می دهد.

ضبط حرکت از حسگرها (مانند توپ‌های کوچک و سفید در فیلم‌های پشت صحنه هالیوود) برای آپلود اطلاعات مربوط به حرکات جدا شده از بدن استفاده می‌کند. هنگامی که یک کامپیوتر خاص داده ها را تجزیه و تحلیل می کند، می تواند حرکات “اسکلتی” را ایجاد کند که می تواند روی بدنه های دیجیتالی از پیش ساخته شده مانند شخصیت های کارتونی یا انیمیشن های کامپیوتری اعمال شود.

استودیوی CTMT قبلاً در طیف وسیعی از پروژه ها مورد استفاده قرار گرفته است و کاربرد گسترده آن را در زمینه های مختلف برجسته می کند.

هایدون گفت: «تصویر حرکتی برای بیومکانیک بسیار مفید است و ما در حال حاضر از حجم سنجی برای تحقیقات فناوری پزشکی استفاده می کنیم.ما همچنین از آن در واقعیت مجازی استفاده کرده‌ایم و افراد زیادی نیز این کار را انجام می‌دهند، زیرا ایده دستیابی به یک فرد دیجیتالی واقع‌گرا بدون افتادن به دره عجیب و غریب چیزی است که می‌تواند بسیار تلاش کند، اما با این فناوری ما می تواند یک شخص را جذب کند و به شکلی دیجیتالی نمایش دهد که غیرقابل انکار او باشد.”

کارشناسان CTMT تجهیزات، استودیوی خود و نحوه عملکرد فناوری را به نمایش گذاشتند. آنها در مورد اینکه چگونه ممکن است به شرکت کنندگان مختلف کارگاه کمک کند، که امیدوارند در آینده با بسیاری از آنها همکاری کنند، بحث کردند.

هایدون گفت: “ما واقعاً می خواهیم با افراد و گروه های مختلف کار کنیم و آنها را در این مورد هیجان زده کنیم.”

“ما می خواهیم شاهد گسترش بیشتر این فناوری باشیم و افراد بیشتری از آن استفاده کنند. وقتی کار بیشتری در این زمینه وجود داشته باشد، زمینه بهتر می شود، بنابراین می خواهیم این چرخه رشد را تشویق کنیم.”

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *