نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 اردیبهشت 1403 10:07 ق.ظ

اکتشافات جدید ماقبل تاریخ، فرضیات باستان شناسی را بر سر آنها تغییر می دهد

اکتشافات جدید ماقبل تاریخ

15 نوامبر 2023 توسط دانشگاه دورهام

برای تیمی از باستان شناسانی که در جنوب غربی اسپانیا حفاری می کنند، کشف یک استلا از عصر برنز/آهن – یک تخته سنگی تدفین با کنده کاری هایی که یک فرد مهم را نشان می دهد – به اندازه کافی هیجان انگیز بود. اما یافتن ستونی که تفسیرهای دیرینه را در مورد چگونگی نمایش نقش های جنسیتی و اجتماعی در دوران ماقبل تاریخ به چالش می کشد، فراتر از رویاهای این تیم بود.

این حفاری که در مجموعه تشییع جنازه 3000 ساله لاس کاپلانیا در کاناورال د لئون اسپانیا انجام شد، یک استلا کشف کرد که یک پیکر انسانی با جزئیات صورت، دست‌ها و پاها، یک روسری، گردن‌بند، دو شمشیر و اندام تناسلی مردانه را نشان می‌دهد .

قبل از این کشف، باستان شناسان ویژگی هایی مانند سرپوش و گردنبند روی استلا را به عنوان نمایانگر شکل زنانه تفسیر کرده بودند، در حالی که گنجاندن سلاح هایی مانند شمشیر به عنوان ستون های “جنگجو” مردانه تعبیر می شد.

اما این کشف اخیر، شامل عناصر “مرد” و “مونث”، این فرضیات را به چالش می کشد.این امر باعث شد که تیم باستان‌شناسی در نظر بگیرند که نقش‌های اجتماعی نشان‌داده‌شده توسط این کنده‌کاری‌ها مشخص‌تر از آن چیزی است که قبلاً تصور می‌شد، و محدود به یک جنسیت خاص نیست.

این سومین استلایی است که توسط این تیم در این مکان یافت می‌شود و به باستان‌شناسان بینش شگفت‌انگیزی از مراسم تشییع جنازه آن زمان ارائه می‌دهد. مکان این یافته‌ها و مجموع جنازه Las Capellanías نیز قابل توجه است، زیرا در مسیری قرار دارد که می‌توانست یک مسیر طبیعی مهم و مرتبط با حوضه‌های اصلی رودخانه‌ها باشد – که بزرگراه ارتباطی آن زمان را تشکیل می‌داد.

این تیم معتقد است که موقعیت Las Capellanías در این بزرگراه قابل توجه است، و نشان می دهد که استلاهای تزئین شده نیز نقشی به عنوان نشانگر قلمرو داشته اند.

این کاوش بخشی از یک پروژه میدانی بود که توسط دکتر مارتا دیاز-گواردامینو در گروه باستان شناسی دانشگاه دورهام، به عنوان بخشی از پروژه گسترده تر برخوردهای دریایی، با همکارانی از دانشگاه های هوئلوا و سویل، انجام شد. این تیم شامل دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه دورهام بود که در کنار دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشگاه سویا کار می کردند.

https://phys.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *