نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 اردیبهشت 1403 12:21 ق.ظ

شواهد جدید نشان می دهد که گونونگ پادانگ اندونزی قدیمی ترین هرم شناخته شده است

گونونگ پادانگ اندونزی

گزارش 6 نوامبر 2023 – توسط باب یرکا،

(الف) نمای هوایی Gunung Padang که از یک هلیکوپتر گرفته شده است. (ب) توپوگرافی و نقشه سایت حاصل از بررسی دقیق ژئودتیک. (ج) نقشه زمین شناسی منطقه Gunung Padang Sudjatmiko، 1972. (د) نقشه Orthophoto به دست آمده از یک بررسی پهپاد انجام شده در سال 2014، نشان دهنده مکان سایت های سنگربرداری (مستطیل های سفید) و سایت های حفاری هسته (نقاط قرمز). T1، تراس 1; T2، تراس 2; T3، تراس 3; T4، تراس 4; T5, Terrace 5.

تیمی متشکل از باستان شناسان، ژئوفیزیکدانان، زمین شناسان و دیرینه شناسان وابسته به چندین موسسه در اندونزی شواهدی یافته اند که نشان می دهد گونونگ پادانگ قدیمی ترین هرم شناخته شده در جهان است. این گروه در مقاله خود که در مجله Archaeological Prospection منتشر شده است، مطالعه چند ساله خود را در مورد سایت میراث فرهنگی توصیف می کند.

گونونگ پادانگ برای سال‌های متمادی به عنوان یک سازه مگالیتیک در نظر گرفته می‌شود – این بنا در بالای یک آتشفشان خاموش در غرب جاوه، اندونزی قرار دارد و توسط مردم محلی به عنوان یک مکان مقدس در نظر گرفته می‌شود. در سال 1998 به عنوان میراث فرهنگی معرفی شد. سال هاست که در مورد ماهیت تپه اختلاف نظر وجود دارد. برخی معتقدند که این تپه به طور طبیعی و با افزودن برخی تزئینات به بالای آن توسط انسان ساخته شده است، در حالی که برخی دیگر استدلال کرده اند که شواهد نشان می دهد که این تپه تمام یا بیشتر ساخته دست بشر بوده است.

برای این مطالعه جدید، تیم تحقیقاتی یک مطالعه علمی بلندمدت در مورد ساختار انجام دادند. در طول سال‌های 2011 تا 2015، آن‌ها این سازه را با استفاده از توموگرافی لرزه‌ای، توموگرافی مقاومت الکتریکی و رادار نفوذی زمین مورد مطالعه قرار دادند. آن‌ها همچنین درون تپه حفاری کردند و نمونه‌های هسته‌ای را جمع‌آوری کردند که به آن‌ها اجازه می‌داد از تکنیک‌های تاریخ‌سنجی رادیوکربن برای یادگیری سن لایه‌های تشکیل‌دهنده تپه استفاده کنند.

تیم تحقیقاتی با مطالعه تمام داده‌های خود، آنچه را که به عنوان شواهد واضح توصیف می‌کنند، یافتند که نشان می‌دهد Gunung Padang بیشتر توسط دست انسان ساخته شده است. همچنین شواهدی یافت شد که نشان می‌دهد این سازه به صورت مرحله‌ای و به فاصله هزاران سال از هم ساخته شده است. و آنها دریافتند که بخش های قدیمی تر این سازه بین 25000 تا 14000 سال پیش ساخته شده اند و آن را به قدیمی ترین هرم شناخته شده در جهان امروز تبدیل کرده اند.

به طور خاص، محققان شواهدی از چندین تلاش پیدا کردند که با هم در طول زمان، به یک ساختار کامل اضافه شدند. اولین مورد شامل گدازه های مجسمه سازی شده بود – جایی که سازندگان اشکالی را روی بالای یک آتشفشان کوچک و مرده حک کرده بودند. سپس، چندین هزار سال بعد، زمانی بین 7900 تا 6100 قبل از میلاد، گروه دیگری لایه‌ای از آجر و ستون‌های سنگی را اضافه کردند. مدتی ناشناخته بعد، گروه دیگری یک لایه خاکی به بخشی از تپه اضافه کردند که بخشی از کارهای قبلی را پوشانده بود. سپس زمانی بین سال‌های 2000 تا 1100 قبل از میلاد، گروه دیگری خاک، تراس‌های سنگی و عناصر دیگر را اضافه کردند.

تیم تحقیقاتی همچنین شواهدی پیدا کرده است که نشان می‌دهد ممکن است برخی از بخش‌های توخالی در داخل سازه وجود داشته باشد که نشان می‌دهد اتاق‌های پنهان احتمالی وجود دارد. آن‌ها قصد دارند به سمت آن‌ها بروند و سپس دوربینی را پایین بیاورند تا ببینند چه چیزی ممکن است در این مناطق باشد.

https://phys.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *