نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 اردیبهشت 1403 3:06 ق.ظ

باستان شناسان 24 مجسمه برنزی  2300 ساله را در توسکانی یافتند.

باستان شناسان 24 مجسمه برنزی  2300 ساله را در توسکانی یافتند.

اندی کوربلی -15 نوامبر 2023-اعتبار وزارت فرهنگ، گردشگری و آثار باستانی ایتالیا

در حین کاوش در حمام‌های دوران رومی در تپه‌های توسکانی خارج از سیه‌نا، باستان‌شناسان به اتفاقی دست یافتند که یکی از مهم‌ترین اکتشافاتی است که تاکنون در ایتالیا پیدا شده است.

24 مجسمه برنزی در شرایط عالی،  بعضا با دست یا با سر، از گل و لای اطراف منطقه معروف به چشمه های آب گرم، همراه با گنجینه ای متشکل از بیش از 5000 سکه رومی در برنز، نقره و حتی طلا بیرون آمدند.

مجسمه های باورنکردنی که به لطف محیط بدون اکسیژن گل حتی با افزایش سن حتی سبز نشده اند، مربوط به دوره جمهوری خواهان در سال 200 قبل از میلاد است، زمانی که تحولات بزرگ در توسکانی رخ داد، زمانی که رومی ها در حال تسلط کامل به این قانون بودند. تمدن اتروسکی در شبه جزیره ایتالیا پیش از آنها بود.

محل کشف در شهر مدرن San Casiano dei Bagni، زمانی محل سکونت اتروسکی ها بود و حمام ها ابتدا توسط آنها و سپس توسط رومی ها تا قرن فروپاشی آنها 600 سال بعد مورد استفاده قرار گرفت.

حفاری اصلی، جاکوپو تابولی، مورخ دانشگاه خارجی‌ها در سیه‌نا، در توصیف این یافته از هیچ هذیان‌گویی دریغ نکرد و با گفتن اینکه این کشف تاریخ شبه جزیره را «بازنویسی می‌کند» شروع کرد.

او آن را “بدون مساوی… بزرگترین ذخیره مجسمه های برنزی دوران اتروسک و روم که تا به حال در ایتالیا کشف شده و یکی از مهم ترین مجسمه ها در کل دریای مدیترانه است” نامید و افزود که تقریباً تمام هنرهای مجسمه سازی این دوره در سفال است.

این مجسمه ها خدایان مانند آپولو و هیگیا، الهه یونانی سلامت را به تصویر می کشند که برای اولین بار در کورینت پرستش شد.

وضعیت عالی مجسمه ها همچنین کتیبه هایی به زبان اتروسکی و لاتین را حفظ کرده است. برخی از آنها افتخار خدایان هستند، اما نام خانواده های مهم و قدرتمند اتروسکی مانند Velimna of Perugia و Marcni نیز وجود دارد.

برای Sindaco، یا شهردار San Casiano dei Bagni، او کمی دقیقتر از باستان شناسان در برنزها می نگرد.

او گفت: «این کشف نه تنها یک فرصت فرهنگی و گردشگری، بلکه فرصتی واقعی برای تولد دوباره به سان کاسیانو ارائه می‌کند».

موزه جدیدی ایجاد خواهد شد که میزبان مجسمه های استثنایی و یک پارک باستانی خواهد بود. دو مکان جدید که برای شهر، موتور واقعی توسعه خواهد بود و به باستان شناسان جوان در سراسر جهان که برای دیدن و کار به اینجا می آیند، شور و شوق می بخشد.قبل از بازگشت به موزه، مجسمه ها به یک مرکز نگهداری در گروستو برده شدند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *