نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 3:12 ب.ظ

یک مجسمه هدیه  68 سال بعد به قیمت 100 هزار دلار فروخته شد.

مجسمه

اندی کوربلی -25 اکتبر 2023-Stacey’s Auctioneers Valuers، از طریق SWNS

یک روز بارانی در بدفوردشایر انگلستان، پیتر ریچاردز و همسرش متوجه شدند که یک جفت پسربچه خیس زیر لبه‌های کلبه روستایی خود می‌لرزیدند.یکی از دو مرد جوان با دعوت شدن از آنها به داخل خانه برای خشک شدن و نوشیدن چای، در نهایت مجسمه سرامیکی گربه سیاه و سفید را به ریچاردز داد که در آن زمان شبیه به حیوان خانگی آنها “موگی” بود، تا به عنوان جبران خسارتی که انجام دهد.  سازنده آن کسی نبود جز سر دیوید هاکنی، مشهورترین هنرمند انگلیسی قرن بیستم.

دیوید هاکنی و دوستش نورمن استیونز از کالج هنر برادفورد برای بازدید از نمایشگاه‌ها در زمان برخورد سرنوشت‌ساز به لندن می‌رفتند.هاکنی با ریچاردز دوستی طولانی مدت داشت.این مجسمه، که می‌تواند اولین ساخته سرامیکی هاکنی باشد، یکی از شش گربه‌ای است که این هنرمند در سال 1955 در حالی که هنوز در مدرسه هنر بود تولید کرد.طول آن حدود 22 اینچ است و مهارت باورنکردنی او را در فرم های سه بعدی نشان می دهد.

زمانی که این مجسمه اخیراً به حراج رفت، کاملاً به رکورد 91 میلیون پوندی اثر هاکنی نرسید، اما رکورد فروش قبلی 100000 پوندی (121000 دلار) را که توسط مجسمه مشابه هاکنی در ماه ژوئن ثبت شده بود را تحت الشعاع قرار داد. حدود 134000 دلار فروخته شد

این قطعه همچنین با نقشه‌ها و طرح‌هایی برای قطعه همراه با نامه‌ها و کارت‌هایی که هنرمند طی سال‌ها برای ریچاردز ارسال کرده بود، همراه بود.

هاکنی مدتها شیفتگی گربه ها را داشته است و آنها نقش مهمی در برخی از کارهای اصلی او داشته اند.

مارک استیسی، از حراج‌دهندگان و ارزش‌گذاران Stacey که این کالا را فروخت، گفت: «این یک نتیجه فوق‌العاده برای فروشنده‌ای بود که در اتاق حضور داشت و اقلام هاکنی را به نفع نوه‌هایش حراج می‌کرد.

پیتر ریچاردز در 90 سالگی است، گفت که تصمیم گرفته است اکنون زمان مناسبی برای فروش زیور آلات برای کمک به نسل های جوان خانواده اش است.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *