نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

12 اردیبهشت 1403 3:47 ب.ظ

به موسیقی افلاک گوش کنید .

موسیقی افلاک

توسط  اندی کوربلی -1 دسامبر 2023

نقطه درخشان سمت راست گاز داغ در نور مادون قرمز است که محل تقریبی سیاهچاله کلان کهکشان را مشخص می کند. اشعه ایکس: NASA / CXC / SAO. نوری: NASA / STScI; IR: اسپیتزر ناسا / JPL-Caltech

با همکاری ناسا و نوازندگان، عکسی از راه شیری از رصدخانه اشعه ایکس چاندرا پس از تطبیق طول موج های نور با طول موج های صوت برای نشان دادن کهکشان خانه ما در نوری کاملا متفاوت، به یک قطعه موسیقی تبدیل شد.

در حالی که اخترشناسانی که با چاندرا کار می‌کردند وقتی از مرکز کهکشانی عکس می‌گرفتند از ضربان‌های لو-فای کهکشان راه شیری (شاهکار. سیاه‌چاله فوق‌العاده) لذت نمی‌بردند، اما متوجه شدند که در حال تولید یک تصویر بسیار نادرست هستند زیرا که که آنها در حال تصویربرداری از اشعه ایکس بودند که با چشم انسان قابل مشاهده نیست.

کدگذاری رنگی طول موج های مختلف نور، حتی اگر با نوری که چشم ما واقعاً درک می کند، مطابقت نداشته باشد، به منظور انتشار عکس های فضایی اشعه ایکس به عموم، یک روش استاندارد است.

این بار، کیمبرلی آرکاند، متخصص تجسم نجوم در مرکز اخترفیزیک، هاروارد و اسمیتسونیان، با چندین نوازنده همکاری کرد تا یک راهنمای موسیقی برای تفسیر محتوای عکس ایجاد کند.

مرکز کهکشانی جدیدترین و گویاترین آهنگ موسیقی است، اما بسیاری از ویژگی‌ها و مناطق دیگر فضا با کمک اخترفیزیکدان و موسیقیدان مت روسو، و مهندس صدا، اندرو سانتاگویدا، که با هم پروژه‌ای به نام «صداهای سیستم» را اجرا می‌کنند، تبدیل به «صوت» شده‌اند. که داده های نجومی را به صوت تغییر می دهد.

اینها شامل مناظر معروفی مانند سحابی خرچنگ، سحابی کارینا، مسیه 104 و خوشه ستاره ای WD2 است.

در هر یک از این تصاویر زیبا، نور اپتیکال، مادون قرمز و اشعه ایکس مسیر خاص خود را دارد که برخی با سیم، برخی دیگر با زنگ و زنگ و برخی دیگر با سنتز نمایش داده می شوند.

در قطعه مرکزی کهکشانی، از پیانو برای فروسرخ استفاده می‌شود، و با چشمان بسته، ممکن است یک فرد غیرمستقیم آن را قطعه‌ای آوانگاردتر معاصر بداند، یا کلود دبوسی که با یک ایده جدید دست و پنجه نرم می‌کند.

مهم است به خاطر داشته باشید که اگر مانیتورهای خود را روشن کنید و یک میکروفون را در وسط مرکز کهکشان بچسبانید، هیچ موسیقی وجود نخواهد داشت. این صداها تطابق شنیداری طول موج های بصری است که توسط تلسکوپ دریافت می شود. مهم است که به خاطر بسپارید زیرا صداها به طور غیرقابل انکار در تصویر به نظر می رسند. برای شنیدن این موسیقی ها روی لینک زیر کلیک کنید :

مرجع:

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *