نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

15 اردیبهشت 1403 11:44 ب.ظ

کشف نام ناشناخته عصر آهن بر روی سکه 2000 ساله

سپتامبر 2023-سکه d در یک میدان همپشایر یافت شد – Spink Auctions / SWNS

نام یک فرمانروا یا پادشاه جدید عصر آهن بر روی یک سکه 2000 ساله که در مزرعه ای در همپشایرکشف شده است.

به گزارش سرویس خبری جنوب غربی، این سکه که مربوط به حدود 50 سال قبل از میلاد مسیح است و از طلا ساخته شده است، با نام Esunertos، یک فرمانروای عصر آهن که قبلاً ثبت نشده بود، مهر شده است.

این یافته توسط کارشناسان به عنوان “یکی از اکتشافات برجسته دهه های اخیر” توصیف شده است.

این سکه تقریباً به اندازه یک بند انگشت در مزرعه یک کشاورز پس از آن که شخصی با فلزیاب آن را در سال جاری پیدا کرد، حفر شد. نام آنها و محل دقیق سایت فاش نشده است.

قدمت این سکه به همان آغاز زبان نوشتاری در جزایر بریتانیا برمی‌گردد و بین سال‌های 50 تا 30 قبل از میلاد، اندکی پس از اولین حمله رومی‌ها به بریتانیا توسط ژولیوس سزار ضرب شد.

او از ناوگان کشتی‌هایی که 20000 سرباز رومی را حمل می‌کردند، در ساحل کنت فرود آمد. هزاران جنگجوی سلتیک در ساحل منتظر آنها بودند. رومی ها پس از تلاش برای خشکی مجبور به بازگشت به خانه شدند، در حالی که دریاهای مواج قایق های آنها را خراب می کرد. سزار سپس سال بعد با 50000 سرباز که بسیاری از قبایل را شکست دادند بازگشت و تا رودخانه تیمز پیش رفت.

پس از سه ماه جنگ، آنها به عقب برگشتند تا شورش را در فرانسه متوقف کنند – بنابراین اسکان طولانی مدت در بریتانیا توسط روم تا سال 43 پس از میلاد که کلودیوس امپراتور بود رخ نداد.

از زمان کشف آن در ماه مارس، کارشناسان برجسته عصر آهن این سکه را مورد مطالعه قرار دادند و نتیجه گرفتند که این سکه توسط یک مرد برجسته به نام “IISVNIRTOS” ضرب شده است که نامش به عنوان “قادر به عنوان خدای اسوس” ترجمه می شود.

یک نظریه این است که او احتمالاً به عنوان پادشاه از قلعه دنبری هیل در همان نزدیکی حکومت می کرد.

دکتر جان سیلز از فهرست سکه سلتیک در موزه اشمولین گفت: “این یکی از اکتشافات برجسته دهه های اخیر در سکه شناسی سلتی است.”

گرگوری ادموند، متخصص سکه های عصر آهن در حراجی اسپینک، تیمی از کارشناسان را که این یافته جدید را ثبت کردند، رهبری کرد و این اثر را که در 28 سپتامبر برای حراج گذاشته شده است تبلیغ کردند.

این قطعه شگفت‌انگیز از آثار هنری ماقبل تاریخ، تصویر ذهنی ما را تکمیل می‌کند، وقتی به بریتانیا عصر آهن فکر می‌کنیم با ظاهر زبان های کلاسیک مانند لاتین نیز ما را شگفت زده می کند.این دلیلی است که من سر کار می آیم. برای مستندسازی اکتشافات با اهمیت ملی و به اشتراک گذاری آن دانش به طور مستقیم با موزه ها، دانشگاهیان، مجموعه داران و عموم مردم.

من مدرک دانشگاهی خود را بر روی حمله رومیان به بریتانیا از دریچه اولین ضرب سکه بریتانیا متمرکز کردم. اکنون افزودن یک شاهد بسیار مهم معاصر به آن رویدادهای لرزه‌ای در پیدایش داستان جزیره ما، شگفت انگیزاست.

با وجود اندازه کوچک سکه، نام سازنده آن – Esunertos – اکنون واقعاً در طول اعصار تکرار می شود.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *