نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

16 اردیبهشت 1403 6:14 ق.ظ

پخش برنامه رادیویی ساخته شده با هوش مصنوعی

Lauren Forristal – 15 ژوئن 2023-راه اندازی استودیو پادکست با تجهیزات ضبط و میکروفون

اعتبار تصویر: استودیو تصاویر آسیا و اقیانوسیه / گتی ایماژ

Live 95.5، یک ایستگاه رادیویی در پورتلند، اورگان، اعلام کرد که میزبان ظهر آن، اشلی الزینگا، هر روز از ساعت 10 صبح تا 3 بعد از ظهر، یک نسخه شبیه‌سازی‌شده از صدای او – با نام مستعار “AI Ashley” را برای شنوندگان پخش می‌کند. آنها از “RadioGPT” شرکت Futuri Media استفاده خواهند کرد، ابزاری مجهز به هوش مصنوعی که از GPT-4 برای تولید یک اسکریپت بر اساس اخبار روز استفاده می کند و آن را با صدای مصنوعی می خواند.

این ایستگاه رادیویی خاطرنشان کرد که هوش مصنوعی اشلی به طور کامل جایگزین «اشلی سنتی» نمی شود، چیزی که نگرانی بزرگی برای بسیاری از دی جی های محلی بوده است. ایستگاه‌های رادیویی در سال‌های اخیر به دلیل افزایش هزینه‌ها یا به دلیل تغییر به سمت فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی، پخش خود را کاهش داده‌اند. در سال 2020، iHeartMedia سازمان خود را بازسازی کرد، صدها نفر را در سراسر کشور اخراج کرد و در هوش مصنوعی سرمایه گذاری کرد.

شرکت مادر Live 95.5، آلفا مدیا، به ما اطمینان داد که الزینگا شغل خود را از دست نخواهد داد و همچنان همان حقوق دریافت خواهد کرد.

فیل بکر، EVP مدیا آلفا محتوا، به TechCrunch توضیح داد: «این یک وضعیت ترکیبی است که در آن اشلی سنتی را در برخی از بخش‌ها روشن خواهیم کرد، و ما هوش مصنوعی اشلی را در بخش‌های دیگر خواهیم داشت». «در نمونه‌ای که هوش مصنوعی اشلی پخش می‌کند، اشلی سنتی ممکن است کاری را در جامعه انجام دهد، پست‌های اجتماعی را مدیریت کند یا روی دارایی‌های دیجیتال یا سایر عناصر همراه با کار کار کند.»

بکر همچنین اشاره کرد که Alpha Media از RadioGPT برای صرفه جویی در هزینه ها استفاده نمی کند. قرار است ابزاری کارآمد برای میزبان های رادیویی باشد تا در مجموعه ابزار خود داشته باشند.

شنوندگان ممکن است نسبت به دی جی های هوش مصنوعی محتاط باشند، زیرا آنها سال هاست که با شخصیت های رادیویی محلی هماهنگ شده اند و لزوماً نمی خواهند صبح ها هنگام رفتن به محل کار به صدای رباتیک گوش دهند. به همین دلیل است که Live 95.5 هوش مصنوعی را طوری آموزش داد که شبیه یک میزبان رادیویی موجود باشد که مخاطب قبلاً با آن ارتباط برقرار کرده است.

همانطور که در توییتی دیده می شود که در آن الزینگا همتای دی جی هوش مصنوعی خود را نشان می دهد، صدا شبیه به صدای واقعی است اما بسیار واضح است که هوش مصنوعی است. صدای مصنوعی همچنین خود را با نام AI Ashley معرفی می کند، بنابراین شنوندگان می دانند که یک هوش مصنوعی صحبت می کند و نه یک انسان واقعی.

یکی از مهم‌ترین بخش‌ها این است که ما با شنونده شفاف هستیم. بکر افزود: هدف ما فریب دادن کسی نیست.کاربران توییتر ناامیدی خود را از تصمیم جدید ابراز کردند. یکی از کاربران حتی گفت که صدای هوش مصنوعی بی احترامی به کل حرفه رادیو است.

     در حالی که Live 95.5 یکی از اولین ایستگاه‌های رادیویی است که از RadioGPT استفاده می‌کند، مطمئنا آخرین آن نخواهد بود  KUFO Freedom 970 .آلفا مدیا، دیگر ایستگاه رادیویی مستقر در پورتلند، نیز از فناوری هوش مصنوعی استفاده خواهد کرد.

آلفا مدیا بر بیش از 200 ایستگاه رادیویی در ایالات متحده نظارت دارد. این شرکت ادعا می کند که اولین شرکت پخش رادیویی در جهان است که یک دی جی هوش مصنوعی دارد.

یکی دیگر از شرکای Futuri Rogers Sports & Media است که دارای 55 ایستگاه و بیش از 29 پادکست در کانادا است.

هنگامی که Futuri نسخه بتای RadioGPT را در ماه فوریه راه اندازی کرد، مردم پیامدهای فناوری هوش مصنوعی را زیر سوال بردند. یکی از نگرانی های اصلی این بود که آیا این خطر وجود دارد که دی جی های هوش مصنوعی اطلاعات نادرست را منتشر کنند. راستی‌آزمایی حقایق روش قوی ChatGPT نیست و به عنوان «توهم» شناخته شده است، به این معنی که با اطمینان اطلاعات جعلی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

بینگ و گوگل هر دو دارای چت ربات های هوش مصنوعی هستند که کاربران به دلیل اشتباهات واقعی از آنها انتقاد کرده اند.

ChatGPT به کمک اعتدال انسانی متکی است، بنابراین مهم است که ایستگاه های رادیویی با استفاده از RadioGPT افراد واقعی محتوای تولید شده را بررسی کنند.

فناوری Futuri بیش از 250000 منبع خبری و همچنین داستان‌های فیس‌بوک، توییتر و اینستاگرام را اسکن می‌کند تا تشخیص دهد که کدام موضوعات در سطح محلی ترند هستند . RadioGPT این داستان های پرطرفدار را می گیرد و سپس از GPT-3 برای ایجاد یک اسکریپت استفاده می کند. قبل از اینکه صداهای هوش مصنوعی اطلاعات را به شنوندگان در آن منطقه منتقل کنند، بکر ادعا می‌کند که تیمی از ناظران انسانی محتوا را قبل از پخش آن بررسی و ویرایش می‌کنند.

مدیر عامل و بنیانگذار Futuri، دانیل آنستاندیگ، ادعا می کند که تدابیری برای جلوگیری از پخش محتوای توهم وجود دارد.

Anstandig ادعا می کند: “هوش مصنوعی ما برای بررسی متقابل و کاهش وقوع محتوای گمانه زنی یا نادرست برنامه ریزی شده است، همانطور که گاهی اوقات به عنوان “توهم” از آن یاد می شود.” او افزود که RadioGPT همچنین “تأیید می کند که هر محتوای تولید شده حاوی مطالب توهین آمیز نیست.”

https://techcrunch.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *