نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

22 اردیبهشت 1403 6:12 ق.ظ

محققان گام جدیدی را برای نجات پسماند های الکترونیکی معرفی کردند

1 آگوست 2022 -توسط آزمایشگاه ملی اوک ریج

رامش باوه از آزمایشگاه ملی اوک ریج و تیمش با Momentum Technologies برای توسعه یک سیستم مدولار و مقیاس پذیر برای بازیافت آهنرباهای دائمی قراضه در زباله های الکترونیکی همکاری کردند. اعتبار: کارلوس جونز/ORNL، وزارت انرژی ایالات متحده

محققان آزمایشگاه ملی Oak Ridge و Momentum Technologies یک فرآیند در مقیاس صنعتی را برای بازیافت مواد ارزشمند در میلیون‌ها تن زباله الکترونیکی که سالانه در ایالات متحده تولید می‌شود، راه‌اندازی کرده‌اند.

عناصر خاکی کمیاب یا REE ها منابع استراتژیکی هستند که تقاضای بالایی دارند اما عرضه محدودی برای انرژی های پاک پیشرفته و فناوری های دفاعی دارند. مسیرهای داخلی برای تامین امنیت زنجیره تامین مورد نیاز است.

محققان قبلاً روشی را برای بازیافت آهنرباهای دائمی قراضه در لوازم الکترونیکی مصرفی با استفاده از استخراج با حلال غشایی نشان داده بودند. اکنون این فناوری گامی حیاتی به سوی استقرار برداشته است. همانطور که در Advanced Engineering Materials گزارش شده است، این سیستم برای دستیابی به جداسازی با خلوص بالا بزرگ شده است.

Ramesh Bhave از ORNL می‌گوید: «سیستم ماژولار و مقیاس‌پذیر با ردپای کوچک و حداقل ضایعات است.

سید اسلام از ORNL گفت: “ما با شرکای خود در جهت تجاری سازی و کاوش برنامه های کاربردی برای بازیافت REE های مورد استفاده در زمینه های فناوری رو به رشد، مانند نیروی باد و وسایل نقلیه الکتریکی کار می کنیم.”

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *