نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 4:59 ق.ظ

رونمایی از ماژول‌های خورشیدی انعطاف‌پذیر برای انواع خودرو کم سرعت

آمیا پالجا -28 ژوئیه 2022

مجله PV گزارش داد که شرکت کانادایی Capsolar از ماژول‌های خورشیدی انعطاف‌پذیر خود رونمایی کرده است که می‌توانند با هر وسیله نقلیه الکتریکی کم سرعت (EV) بدون نیاز به هیچ گونه تغییر یا بدنه کار کنند.

با توجه به تمرکز جهان بر کاهش انتشار کربن از حمل و نقل، تمرکز به خودروهای برقی معطوف شده است. با این حال، تغییر به سمت این وسایل نقلیه بی معنی خواهد بود، اگر قدرت راه اندازی آنها همچنان از سوخت های منتشر کننده کربن مانند زغال سنگ یا گاز تامین شود. در حالی که کشورها برای افزایش ظرفیت تولید انرژی تجدیدپذیر خود تلاش می کنند، شرکت هایی مانند Capsolar در تلاش هستند تا انرژی پاک را مستقیماً به خودروها تحویل دهند.

پانل های Capsolar کجا می توانند کار کنند؟

پنل های خورشیدی کپسولار به گونه ای طراحی شده اند که در خودروهای الکتریکی ادغام شوند. برای انجام این کار، این شرکت یک پانل بسیار انعطاف پذیر تولید می کند که می تواند بر روی سازه ها نصب شود و پس از آن، آنها مستقر می شوند. این طراحی با همکاری شرکای این شرکت در بلژیک به دست آمد و در حال حاضر درخواست ثبت اختراع برای این سیستم کاملاً ماژولار در حال انجام است.

سامی بنهامزا، مدیر عامل شرکت، به مجله PV گفت که سلول های خورشیدی در پنل به طور استراتژیک برای به حداکثر رساندن خروجی از زوایای مختلف قرار گرفته اند و همچنین مجهز به دیودهای بای پس برای به حداقل رساندن اثر سایه زدن هستند.

ماژول اخیراً رونمایی شده با نام SM-550، شش فوت (2100 میلی متر) طول، چهار فوت (1320 میلی متر) عرض و کمتر از یک اینچ (25 میلی متر) ضخامت دارد. این پنل با وزن حدود 30 کیلوگرم، 21.3 درصد راندمان تبدیل انرژی دارد و می تواند ولتاژ 108 ولت تولید کند و 6.4 آمپر (آمپر) جریان را در مدار ارائه دهد. بنهازما با مقایسه آن‌ها با بلوک‌های LEGO گفت: «سیستم مدولار ما به ما اجازه می‌دهد تا پانل‌های خود را با هر نوع خودروی الکتریکی کم‌سرعت و بدون تغییر اضافی و کار سفارشی تطبیق دهیم.»

با توجه به افزایش دما در سراسر جهان، علاقه مندان به پنل های خورشیدی خوشحال خواهند شد که بدانند این پنل می تواند در دمای 131 فارنهایت (55 درجه سانتیگراد) در حالت ساکن و 113 فارنهایت (45 درجه سانتیگراد) در حالت ثابت کار کند. حفاظت IP67 بر روی ماژول به این معنی است که شما لازم نیست نگران ورود گرد و غبار به منطقه تولید برق یا تحت تاثیر قرار گرفتن وسایل الکترونیکی توسط باران باشید.

بعد چه اتفاقی می افتد؟

این شرکت در حال حاضر در حال جمع‌آوری داده‌ها است تا بفهمد کدام پارامترها بر عملکرد خودروی الکتریکی مجهز به این ماژول تأثیر می‌گذارند. بنهازما به مجله PV گفت: «پس از آن می‌توانیم این داده‌ها را به کنترل‌کننده شارژی که در حال طراحی هستیم تغذیه کنیم و از هوش مصنوعی برای بهینه‌سازی پارامترهای عملیاتی الگوریتم ردیابی MPP استفاده کنیم.

اگرچه ممکن است این پنل هنوز برای تامین انرژی تسلا شما آماده نباشد، اما همچنان شروعی برای دور کردن وسایل نقلیه برقی باتری دار از شبکه است، خواه از انرژی های تجدید پذیر یا غیر تجدید پذیر استفاده کنند..

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *