نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 9:07 ق.ظ

قرار دادن پنل های خورشیدی بر روی مخازن آب

14 مارس 2023 -توسط باب یرکا، -اعتبار: دامنه عمومی Pixabay/CC0

یک تیم بین المللی از دانشمندان محیط زیست در حال تبلیغ از مزایای پنل های خورشیدی بر روی سکوهای شناور بالای مخازن و دیگرمخزن های آبی هستند. این گروه در مقاله خود که در مجله Nature Sustainability منتشر شده است، مزایای فراوان استفاده از مخازن موجود برای میزبانی مزارع شناور ولتاییک را شرح می دهد.

قرار دادن پنل های خورشیدی بر روی سکوهای شناور چیز جدیدی نیست. بسیاری از گروه‌ها سال‌هاست که این کار را انجام می‌دهند – چیزی که جدید است افزایش آگاهی از مزایای انجام این کار است. پنل‌های خورشیدی که روی سکوهای شناور قرار می‌گیرند تقریباً مشابه آنهایی هستند که در مزارع زمینی یا پشت بام‌ها قرار می‌گیرند – تنها تفاوت واقعی فناوری پشتیبانی از آنهاست.

به جای قاب های سنگین، پانل های شناور از سکوهایی استفاده می کنند که به انتهای بدنه آب گره خورده اند و دارای خطوطی هستند که امکان حرکت در هنگام آب و هوای بد یا تغییر سطوح سطح را فراهم می کند. در این تلاش جدید، نویسندگان اشاره می‌کنند که پلتفرم‌های پانل‌های خورشیدی شناور علاوه بر تأمین برق، تبخیر را نیز کاهش می‌دهند. و از آنجایی که بسیاری از مخازن در حال حاضر از نیروگاه های برق آبی پشتیبانی می کنند، مسیریابی برق تولید شده توسط ولتاژهای شناور پیشنهاد نسبتاً ارزانی است.

نویسندگان همچنین خاطرنشان می‌کنند که قرار دادن پنل‌های خورشیدی بر روی بدنه‌های آبی، زمین‌های مورد نیاز برای اهداف دیگر را نیز حفظ می‌کند و می‌گویند که پتانسیل زیادی برای اجرای آنها وجود دارد. آنها دریافته‌اند که اگر تنها 30 درصد از مخازن جهان با پنل‌های خورشیدی شناور پوشانده می‌شد، در مجموع، 9434 تراوات ساعت برق در سال تولید می‌کردند – دو برابر برق مصرفی کل ایالات متحده در سال – برای تامین انرژی 62000 شهر کافی است. با توجه به جلوگیری از تبخیر، آب کافی برای خدمات رسانی به 300 میلیون نفر در سال ذخیره می شود. علاوه بر این، آب به عنوان یک هیت سینک برای پانل ها عمل می کند و طول عمر آنها را افزایش می دهد.

نویسندگان همچنین دریافتند که ایالات متحده به دلیل وجود تعداد زیادی مخازن – 26000 مخزن – به ویژه برای استفاده از ولتاژهای شناور مناسب است. تیم محاسبه کرد که تنها 30 درصد از آنها را با پنل های خورشیدی شناور پوشش می دهد، 1900 تراوات ساعت انرژی تولید می کند و در عین حال از هدر رفتن 5.5 تریلیون گالن آب نیز جلوگیری می کند. این تیم خاطرنشان می کند که از ولتاژهای شناور نیز می توان در کانال ها و حوضچه ها استفاده کرد.

https://techxplore.com/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *